Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvordan med rykker faktura?

Side 2 ud af 2 (18 indlæg)
Fra Roskilde
Tilmeldt 27. Oct 08
Indlæg ialt: 478
Fra  kornerupdesign Skrevet kl. 22:27
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Martin og alle jer der har svaret!

Tak for hjælpen til alle, det sætter jeg stor pris på. Og tak for tilbuddet Martin, jeg husker dig...

Min kunde har nu endelig betalt! Det rykkede åbentbart bare at skrive en mail om, at jeg var igang med at udskrive rykker faktura til ham. Så stod pengene der straks, samt en masse undskyldninger, som jeg i realiteten ikke rigtig kan bruge til noget!

Men det er da utroligt at man skal ud i sådan noget hva!!!

:-) Dorthe

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 23:47
Hvor mange stjerner giver du? :

Vinther & Co. v/ Martin Vinther:

Nu tilbød jeg jo faktisk at hjælpe med at lave rykkerskrivelsen som en "amino-tjeneste" så kan ikke se noget galt i at komme med mit svar.

DBH Martin, Vinther & Co.

Hej Martin og alle andre

Jeg har absolut ikke noget imod tjenester og tilbud m.v., tværtimod Yes

Det der undrede mig, var at du gentog de samme svar, som allerede var blevet givet i denne tråd for 14 dage siden.Surprise

Fint nok at jeg skal have negativ karakter for denne bemærkning, selv om det ikke rigtig giver mening. Dog kan jeg stadig ikke se formålet med gentagelser. Man kunne jo skrive, man var enig i tidligere indlæg.

De bedste hilsener

Fra København S.
Tilmeldt 3. Dec 07
Indlæg ialt: 140
Skrevet kl. 00:51
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej :)

Vil bare lige sige jeg ikke har givet nogen negativ karakter - for at være ærlig aner jeg ikke engang hvordan man gør :)

DBH Martin, Vinther & Co.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 02:26
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 4,0 stjerner givet af 1 person

Vinther & Co. v/ Martin Vinther:

Hej :)

Vil bare lige sige jeg ikke har givet nogen negativ karakter - for at være ærlig aner jeg ikke engang hvordan man gør :)

DBH Martin, Vinther & Co.

Hej Martin

Det ved jeg heller ikke Surprise

Jeg ved dog man kan se det, hvis man er Amino Plus.

Hilsen

Tilmeldt 22. Sep 10
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 16:13
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvad er egentlig lovlig at tage i renter?

Er det hvis man har skrevet det på første faktura lovligt at tage 3% rente pr. måned?

eller kun 1,5 eller måske 15% nogen der ved havd der er lovligt når man bare noter det allerede på første faktura, har hørt at hvis det ikke står beskrevet så er det ca. 1,5% pr. måned men hvad er lovligt at forlange optil hvis det bare skrives allerede fra 1. faktura.?

 

Jan

 

Fra Hillerød
Tilmeldt 26. Aug 10
Indlæg ialt: 2725
Fra  Erhvervs Consult Revision & Rådgivning Skrevet kl. 20:50
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Det er renteloven, som bestemmer dette

https://www.retsinformation.dk/Forms/R0710.aspx?id=1408

Dog kan renten, som anført i renteloven diskotoen + 7 %, fraviges, når det kan godtgøres, at renten bør være højere.

Det er ikke ualmindeligt med en rente på 1,5 - 2,0 % pr. påbegyndt måned, men denne kan blive underkendt, hvis sagen ender i retten uden at kunne godtgøre den forhøjede rente. Den vil i så fald blive reguleret efter rentelovens bestemmelser jvf. ovenfor.

Tonny

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 02:33
Hvor mange stjerner giver du? :

Vinther & Co. v/ Martin Vinther:

Sagen kan ikke overdrages til inkasso hvis du laver en kreditnota og ny faktura - det er ikke korrekt procedure. - Du skal minmum sende 2 rykker og 1 inkassoadvarsel og det kan gøres med 10 dages mellemrum.

Men som sagt vil gerne hjælpe, mail en kopi af fakturaen eller blot faktura oplysningerne. :)

mail@vintherco.dk

DBH Martin, Vinther & Co.

Dette er ikke korrekt. Der er ikke krav om minimum om antal rykkere. Du kan i princippet sende inkassovarslet som første brev. Men vi kører altid mindst 1 rykker inden inkassovarsel, da det jo selvfølgelig kan være smuttet for kunden. Og altid med minimum 10 dage mellem. Men tror du har forvekslet at man max. kan opkræve gebyrer for 3 rykkere.

Brian

Brian

Fra Odense
Tilmeldt 30. May 11
Indlæg ialt: 282
Skrevet kl. 18:43
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 1 person

Jeg er klar over at dette er en gammel tråd, men siden den nu er blevet bragt til live igen vil jeg gerne lige komme med den tilføjelse, at du først kan beregne renter fra 30 dage efter forfaldsdatoen, med mindre ud kan godtgøre hvorfor du kræver renter fra før den dato. 

Du kan også, noget lettere, bare tilmelde fakturaen til os (www.hornskovvindberg.dk) så snart den oprindelige betalingsfrist er overskredet. Så får du håndteret hele rykkerproceduren og den efterfølgende inkasso hvis det bliver nødvendigt, ganske gratis. 

Side 2 ud af 2 (18 indlæg)