Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Spøgelser

Side 1 ud af 2 (18 indlæg)
Fra København V
Tilmeldt 6. Mar 07
Indlæg ialt: 572
Skrevet kl. 15:35
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg skal i gang med at lave nogen billedmanipulationer af spøgelser/genfærd, ud fra fotos.
Da jeg ikke lige selv er stødt ind i den slags væsner, kunne jeg godt tænke mig at høre jer om deres tilholdsted, adfærd og gøren.

Location
Faktisk leder jeg efter et øde, faldefærdig sted og meget gerne et gammelt slot eller ligene, hvor jeg kan tage billeder af værelser, gange osv. Er der nogen der kender en godt sted nær Kbh. som ikke koster en formue/helst gratis, men er til at komme til at fotografere?

Modellen
Jeg regner med at skulle bruge en kvindelig model, som jeg iføre en hvid kjole og evt. bleger i ansigtet med makup. Spørgsmålet er om spøgelset skal være smukt eller uhyggeligt?

Jeg skal f.eks. lave det, som om hun kommer ud af en væg. Går et spøgelse egentligt eller svæver det?

Hvad er jeres erfaring med spøgelser? Har i nogen gode guldkorn til mit spøgelsesproject?

Med venlig hilsen Hulahoppigen/Yvon

Fra København
Tilmeldt 21. Aug 09
Indlæg ialt: 2585
Fra  . Skrevet kl. 16:23
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvad med nogle af de museumer i gamle bygninger?

Måske kan du bruge deres udseende?

Deltag i iværksætter events! Tilmeld dig på https://www.smila.dk og få invitationer.

Fra Puerto De La Duquesa
Tilmeldt 13. Jul 09
Indlæg ialt: 3506
Fra  DesignYOU - Kreative løsninger Skrevet kl. 16:27
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Jeg ville kontakte Egeskov slot måske du kunne få en aftale med ham om at bruge deres kælder eller parken med mosen tidligt om morgen hvor tågen står lavt :)

/allan

Fra København V
Tilmeldt 6. Mar 07
Indlæg ialt: 572
Skrevet kl. 16:28
Hvor mange stjerner giver du? :

Tænker du på Glyptoteket eller Torvalsen? Kender ellers ikke rigtig nogen museumer i gamle bygninger, men måske der et jeg har overset... Tror heller ikke altid man må fotografere der. Skal vist have speciel tilladelse. Men det var da et bud. Smile

Med venlig hilsen Hulahoppigen/Yvon

Fra København V
Tilmeldt 6. Mar 07
Indlæg ialt: 572
Skrevet kl. 16:36
Hvor mange stjerner giver du? :

Egeskov ser rigtig godt ud, men det ligger bare for langt væk. (Jeg har ikke bil). Vil næsten også gætte på, at han skal have penge for det, da de netop har mange kommercielle ting i gang på det sted.

Men jeg vil selvfølgelig kunne tilbyde, billederne som tak for lån af stedet til det sted jeg finder.

Med venlig hilsen Hulahoppigen/Yvon

Tilmeldt 26. Mar 09
Indlæg ialt: 964
Skrevet kl. 17:56
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvad med Kronborg Slot ? Man kunne garanteret lave noget cool i kasematterne.

Det koster lidt at komme ind - men ikke spidsen af en jetjager......

mvh

Jan

Fra 3500
Tilmeldt 24. Jun 09
Indlæg ialt: 50
Skrevet kl. 17:59
Hvor mange stjerner giver du? :

http://www.selsoe.dk/ -

Selsø slot ved Skibby er et rigtigt spøgelses slot med "hvid dame," original blodplet og hele pibetøjet, - og så vidt jeg ved, har de stadig ikke elekstrisk lys på dele af slottet.

Desuden er de kendt for at være rigtig søde og rare og til at snakke med omkring den slags projekter.

 

Tilmeldt 26. Mar 09
Indlæg ialt: 964
Skrevet kl. 18:06
Hvor mange stjerner giver du? :

På Kronborg skal du lave en aftale med slotsforvaltningen omkring fotografering..

Fotografering
Fotografering i forbindelse med private besøg er tilladt over alt på slottet, såvel ude som inde. Der må ikke anvendes stativ i forbindelse med fotografering. Ved fotografering i kommerciel eller professionel sammenhæng skal der indgås aftale med slotsforvaltningen

Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Jan 08
Indlæg ialt: 1543
Fra  Sjællands ejendomsservice Toprobot.dk Skrevet kl. 18:06
Hvor mange stjerner giver du? :

Flakfortet kunne være en mulighed ?  

http://www.flakfortet.dk/

Og så Pia kjærsgaard med i de mørke gange :-)  uha og sammen med Helmuth der spøger der i  forvejen

 

Fra København V
Tilmeldt 6. Mar 07
Indlæg ialt: 572
Skrevet kl. 18:31
Hvor mange stjerner giver du? :

Technocowboy
Har faktisk tidliger undersøgt med hensyn til Kronborg og det koster. Jeg er nød til at have stativ med, da jeg vil tage billederne i naturligt lys for at få en vis stemning på billederne. Men hvad er kasematterne for noget?

Høj puls
Selsø slot var da en mulighed. ;-) Det vil jeg da prøve at undersøge nærmere. Desværre har de ikke så mange billeder på deres site, men jeg kan jo ringe og prøve at fohøre mig lidt. Kaqn se de har sæsonåben og først åbner til maj.


Johnny Nielsen
Flakfortet har jeg været på mange gange. Syntes ikke det er det helt rigtige til det her, da det er lidt for firkantet og betonagtigt. Søger nok mere noget i forfald og gammelt og med kruselurer. Men ellers lå det jo dejlig tæt på Kbh.

Med venlig hilsen Hulahoppigen/Yvon

Side 1 ud af 2 (18 indlæg)