Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Elvis Presleys motorcykel

Side 1 ud af 2 (18 indlæg)
Tilmeldt 19. Oct 09
Indlæg ialt: 195
Skrevet kl. 16:03
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej alle (jeg ved at dette er et privat spørgsmål, så håber i tilgiver mig)

Jeg købte for 12 år siden en motorcykel i USA, som jeg fik importeret til dk og selv har sat i stand. Nu har jeg så endelig fået søgt afgiften på den og i den forbindelse undersøgte jeg for sjovt hvem der havde ejet min motorcykel før mig. Her viser det sig så til min store overraskelse, at Elvis var den første ejer og derved har motorcykelen pludselig en noget mere interesant historie og pris!

Jeg har fået den vurderet via en auktions ekspert i usa, som mener at jeg minimum kan forvente 50.000 dollars og sikkert mere. Dette afhænger selvfølgelig af om jeg vil vente til "krisen" er ovre og om jeg er heldig, at lige præcis 2 eller flere Elvis fans bare må eje denne cykel. Motorcykelen står mig i ca. kr. 20.000 (uden afgift) + en masse arbejdstimer.

Her er mit spørgsmål så : Hvordan afregner man med skattefar, når og hvis jeg sælger den ? Salget vil jo sikkert foregå i USA eller andet sted i udlandet.

Jeg har ringet til skat og forespurgt på dette men har ikke kunne få noget entydigt svar på mit spørgsmål. Håber der findes en herinde, som kan hjælpe.

på forhånd tak Lars

Tilmeldt 26. Mar 09
Indlæg ialt: 964
Skrevet kl. 22:52
Hvor mange stjerner giver du? :
Tilmeldt 20. Jul 08
Indlæg ialt: 225
Skrevet kl. 23:32
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har for en del år siden haft et politisk ben i skattevæsenet. Den gang, og sikkert også i dag, var fortjenesten skattefri, idet du jo ikke er professionel motorcykelpusher, og den lange ejertid indikerer jo tilmed klart, at cyklen ikke er købt for at sælge den igen med fortjeneste. Hvis du havde mistet penge på handlen, kunne du jo heller ikke trække tabet fra. Så jeg tror, at du roligt kan glæde dig til en stak rare penge. 

Beskyt dig og din familie mod jordstråler, elektrosmog og radon - se hvordan på www.basishelse.dk

Tilmeldt 19. Oct 09
Indlæg ialt: 195
Skrevet kl. 01:33
Hvor mange stjerner giver du? :

Ja det er en super syret historie og jeg skal også love dig for, at jeg har knibet mig selv i armen en del gange de sidste par dage.

Mit umiddelbare bud var også at pengene ville være skattefri, dajeg netop ikke har købt den for videresalg men egen fornøjelses skyld. Det bliver rigtig spændende :-)

Andre bud ?

Fra Odense
Tilmeldt 2. Aug 08
Indlæg ialt: 2966
Skrevet kl. 03:22
Hvor mange stjerner giver du? :

Tillykke med det!! Lov mig at den ikke ryger for under 1 million! :)

Fra Herning
Tilmeldt 17. Jun 07
Indlæg ialt: 875
Skrevet kl. 08:59
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Lars!

Jeg tænker på, har du evt. et billede med Kongen og motorcyklen eller kan finde det på nettet (der er mange med Elvis på en Harley, Indian eler hvad det nu er for en mc.) så vil prisen sikkert stige betragteligt.

Og, følg da gerne op historien.

Mvh. John    www.gamle-motorcykler.dk

Fra Fredericia
Tilmeldt 9. Nov 09
Indlæg ialt: 101
Skrevet kl. 10:36
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvilken motorcykel er det?

                      www.nygaardmultiservice.dk

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 12:02
Hvor mange stjerner giver du? :

telefon bookeren:

Hej alle (jeg ved at dette er et privat spørgsmål, så håber i tilgiver mig)

Jeg købte for 12 år siden en motorcykel i USA, som jeg fik importeret til dk og selv har sat i stand. Nu har jeg så endelig fået søgt afgiften på den og i den forbindelse undersøgte jeg for sjovt hvem der havde ejet min motorcykel før mig. Her viser det sig så til min store overraskelse, at Elvis var den første ejer og derved har motorcykelen pludselig en noget mere interesant historie og pris!

Jeg har fået den vurderet via en auktions ekspert i usa, som mener at jeg minimum kan forvente 50.000 dollars og sikkert mere. Dette afhænger selvfølgelig af om jeg vil vente til "krisen" er ovre og om jeg er heldig, at lige præcis 2 eller flere Elvis fans bare må eje denne cykel. Motorcykelen står mig i ca. kr. 20.000 (uden afgift) + en masse arbejdstimer.

Her er mit spørgsmål så : Hvordan afregner man med skattefar, når og hvis jeg sælger den ? Salget vil jo sikkert foregå i USA eller andet sted i udlandet.

Jeg har ringet til skat og forespurgt på dette men har ikke kunne få noget entydigt svar på mit spørgsmål. Håber der findes en herinde, som kan hjælpe.

på forhånd tak Lars

Hej

Ved salg af private effekter er disse skattefrie, uanset hvor de sælges eller slagsprisen. Ingen problemer overhovedet.

Meget fin historie som viser, hvordan man kan få gravet "guld" frem uden at vide det. Wink Der findes mange lingende historier, hvor der er købt ting hos private eller på loppemarkeder for stort set ingen penge, men som senere viser sig at være en formue værd.

Salget er skattefritBig Smile

Vedrørende SKAT's såkaldte "Bindende svar" eller "bindende forhåndsbesked" vil jeg sjældent anbefale dette, alene ud fra den betragtning, at får man nej, ja så er løbet kørt.

Tag de kompetente rådgivere med på råd, så vil du få vished for, at min konklusion er korrekt.

Når den flotte motorcykel er solgt, så sørg for at salgssummen bliver overført til en dansk bank, hvilket signalerer, at der absolut ingen problemer er i denne transaktion.

Med venlig hilsen

Tilmeldt 10. Nov 09
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 12:06
Hvor mange stjerner giver du? :

Skal vi ikke se billeder af cyklen ?

 

Mikkel

Tilmeldt 19. Oct 09
Indlæg ialt: 195
Skrevet kl. 23:55
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for svarene - Tror jeg venter til tiderne bliver bedre - Meningen var jo egentlig at beholde den, da jeg nu har brugt 12 år på at "pusle" om den. Købte den i papkasser og den var skilt ad i atomer, så jeg er jo blevet knyttet til den. Vedr. billeder kommer der snart en "privat hjemmeside" med hele forløbet af renoveringen.

Det er en Harley Davidson FLH Electra Glide fra 1972. Jeg har indtil videre ikke fundet Elvis på netop min Harley, men søger stadig videre...

Side 1 ud af 2 (18 indlæg)