Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Flere domainer samme site

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)
  • 1
Fra Bredsten
Tilmeldt 3. Dec 09
Indlæg ialt: 989
Fra  FlexPOS Aps Skrevet kl. 08:09
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej
Hvordan opfatter Søgemaskinerne flere domainer der rammer samme site, der er pt ikke tale om redirece med at de alle er oprettede som sites men rammer samme indhold på min server.

er dette et problem ?
vil de blive opfattet som seperate websites ?

Fra Bredsten
Tilmeldt 3. Dec 09
Indlæg ialt: 989
Fra  FlexPOS Aps Skrevet kl. 09:02
Hvor mange stjerner giver du? :
Fra Hillerød
Tilmeldt 10. Nov 07
Indlæg ialt: 2846
Skrevet kl. 09:24
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Jacob,

Dine ekstra domæner skal i hvert fald ikke vise det samme indhold som dit hoveddomæne. Du kan umiddelbart gøre en af to ting med dine ekstra domæner:

1) Viderestille dem til dit hoveddomæne (med en 301 redirect, så det er hoveddomænet, der står i URL'en).

2) Hente inspiration fra Martinez' artikel og opbygge nogle unikke små sites på hver af dine ekstra domæne. Der skal være en unik tilgangsvinkel på hver - og de skal bidrage med et eller andet. (Og sørg for, at de ikke kun linker til dit eget domæne).

Fra Bredsten
Tilmeldt 3. Dec 09
Indlæg ialt: 989
Fra  FlexPOS Aps Skrevet kl. 10:47
Hvor mange stjerner giver du? :

ok
hvis jeg forstår dig rigtigt
så skal alle de domainer der bare skal vise hoved domainet ReDirectes.

men ville det være muligt(og fornuftigt) at lade det ene extra domaine jeg har der har et specifikt fokus redirecte til et bestemt landing site på mit normal domaine ? ville det give mening ?
denne underside har det samme fokus som det domaine.... ?

hoved domainet har en underside der har fokus på e-conomic og vores produkt
har så købt domainet economic-kasseapparat.dk

og ville så ha den til at lande på mit domaine men på den underside der handler om e-conomic integrationen....

er det helt tosset ?

Fra Hillerød
Tilmeldt 10. Nov 07
Indlæg ialt: 2846
Skrevet kl. 10:56
Hvor mange stjerner giver du? :

Det er teknisk muligt at redirecte et domæne til en præcis landingsside på dit hoveddomæne.

Men det gavner dig kun, hvis folk rent faktisk sætter sig ned og indtaster den præcise adresse i deres browser. Det gør intet for nogen placeringer i Google.

Fra Bredsten
Tilmeldt 3. Dec 09
Indlæg ialt: 989
Fra  FlexPOS Aps Skrevet kl. 11:04
Hvor mange stjerner giver du? :

ok det vil sige det nye domaine bliver på ingen måde indexeret ?
den eneste måde at gøre dette er at lave et fysisk nyt site ?
som ikke må likke på samme server og ikke ha samme indhold ?

jeg har dog svært ved at se hvordan google kan se at 2 domainer er ens
hvis det er sat op som seperate sites med mindere de har checksum på domainerne og holder dem om imod hinanden.

Fra Hillerød
Tilmeldt 10. Nov 07
Indlæg ialt: 2846
Skrevet kl. 11:18
Hvor mange stjerner giver du? :

Det er helt rigtigt. Et 301-viderestillet domæne bliver ikke indekseret. Der fortæller man netop i viderestillingen, at indholdet fra dette domæne skal findes på det domæne, man viderestiller til.

Så hvis du vil have gavn af dit kasseapparat-domæne, bør du bygge et nyt lille site med noget indhold om kasseapparater og e-conomic. Før du gør det, skal du dog overveje meget nøje, om du ikke vil få større gevinst ud af at lægge det samme arbejde i at udvikle dit hoveddomæne.

Fra Bredsten
Tilmeldt 3. Dec 09
Indlæg ialt: 989
Fra  FlexPOS Aps Skrevet kl. 11:31
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej
Frank tok for dit svar, og jeg ved godt jeg er lidt tungnem. men du får den lige eng gang til.

jeg er med på at et redirect ikke bliver indexeret.
men hvis det er sat op som seperate sites også på webserveren. ville den så ikke blive indexeret ?

Grunden til jeg er ude efter dette er pga. problemet med "-"

de fleste brugerer der søger efter e-cnonimic skriver economic
og da jeg ikke har haft dette fokus på mit site da jeg gerne vil skrive deres navn som det er med "-"
(har tilføjet en del af economic i alt osv... men er ikke sikekr på det er nok)
anden grund er s.flg at denne vil blive fundet på søgningen

economic kasseapparat (som er dem jeg vil ha fat i)

Fra Hillerød
Tilmeldt 10. Nov 07
Indlæg ialt: 2846
Skrevet kl. 11:35
Hvor mange stjerner giver du? :

Jo jo, et separat site med unikt indhold bliver indekseret.

Og jeg havde ikke fanget, at du ville bygge et helt ekstra mini-site for at fange den alternative stavemåde.

Det kan godt virke, hvis du har unikt indhold på det ekstra domæne.

(Stadigvæk er der en tidsmæssig overvejelse - om ikke nogle ekstra links til dit hovedsite med "economic kasseapparat" og variationer over temaet ikke vil være nok til at ranke din hovedside på den stavemåde også.)

Fra Bredsten
Tilmeldt 3. Dec 09
Indlæg ialt: 989
Fra  FlexPOS Aps Skrevet kl. 11:37
Hvor mange stjerner giver du? :

jooh muligvis. alt har jeg en lille forhandler der har disse kunder som fokus overvejer at enten gører dette site til forhandler liste eller lade ham få domainet.... og bare linke til mig som producent...

det skulle vel også kunne gøre trikket ? ekke ?

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)