Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Opsigelse af samarbejde 11 dage før deadline - misvedligeholdelse eller blot opsigelse?

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 12. Jun 06
Indlæg ialt: 28
Skrevet kl. 07:37
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Amino

Tillykke med jeres nye design. Thumbs up for det.

Jeg vågnede op i dag til en lettere trist nyhed i min indbakke, med en besked om at en af mine kunder har valgt at lukke sin forretning. Det i sig selv er trist, men endnu mere trist fordi hendes hjemmeside, som jeg er ved at lave, har deadline d. 1. februar.

Nu vil hun have det forskud tilbage, som jeg fik da vi startede projektet (15.000,- kr.) og beder mig om at give hende en opgørsel for de timer jeg har brugt. Problemet er, som jeg også har forklaret hende, at mine timer overskrider det beløb som hun allerede har betalt.

Når hun opsiger samarbejdet så sent i projektet, er det så misvedligeholdelse, eller er det bare en opsigelse?

Kontrakt: http://www.easy-share.com/1909061498/kontrakt til amino.pdf

 

 

Fra Donguan, Guangdong, P.R. China
Tilmeldt 14. Sep 09
Indlæg ialt: 213
Skrevet kl. 08:32
Hvor mange stjerner giver du? :

Efter hvad jeg kan laese ud af kontrakten er din kunde forpligtet til at betale det fulde beloeb, da det er din kunde der vaelger at afbryde samarbejdet.

Tilmeldt 12. Jun 06
Indlæg ialt: 28
Skrevet kl. 08:39
Hvor mange stjerner giver du? :

Ja, ikke? Det vil faktisk sige ikke blot de 15.000,- kr. som var rate 1, men også de 10.000,- kr. som er rate 2???

Fra Donguan, Guangdong, P.R. China
Tilmeldt 14. Sep 09
Indlæg ialt: 213
Skrevet kl. 08:49
Hvor mange stjerner giver du? :

Det vil jeg mene. Du er ifoelge minopfattelse daekket godt ind med nedenstaaende hentet fra kontrakten:

Kunden kan til enhver tid afbryde aftalen med FIRMA, men er forpligtet til at betale det i denne kontrakt

aftalte vederlag.

-------

Såfremt kunden misligholder aftalen, er kunden forpligtet til at betale hele det aftalte honorar straks.

Tilmeldt 12. Jun 06
Indlæg ialt: 28
Skrevet kl. 10:27
Hvor mange stjerner giver du? :

Det ville jeg også mene... Skulle blot have andres syn på sagen, før jeg melder ud til kunden.

Er der andre der vil give sit besyv med sagen?

Tilmeldt 15. Jan 10
Indlæg ialt: 276
Skrevet kl. 11:59
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

 

 

En uheldig situation både for kunden og dig som leverandør.

Som jeg læser kontrakten som I begge har indvilget i ved samarbejdets start, så kan du hvis du insistere, beholde de 15.000 fra rate ét, samt kræve betaling for rate to på de 10.000,-

Men… én ting er hvor du står rent juridisk, en anden ting er hvad der er bedst for din forretning!

Som jeg ser det, har du fået de 15.000 kr i hånden og du kan argumentere fornuftig overfor din kunde, at du har brugt x antal timer, som overskider dette beløb. Derfor vælger du at beholde de 15.000 kr og i ophæver samarbejdet på en positiv måde.

Så er spørgsmålet om de ekstra timer du har lagt i projektet. Hvis du skal fastlægge en rimelig timeløn for dit arbejde, overskider din samlede tid så beløbet på de 10.000?

Hvis ikke synes jeg det vil være god kutyme at melde tilbage til kunden, at du har brugt x antal timer til en rimelig timepris på y antal kr og derfor kræver du ekstra betaling på fx 5.000 i stedet for de 10.000. Din kunde jubler sikkert ikke, men kan sikkert godt forstå din argumentation og uden større drama betaler de 5.000 kr ekstra. Herved vil I stadig ophæve samarbejdet og kunden er måske åben overfor at bruge dig som leverandør en anden gang og/eller anbefale dig til andre potentielle kunder.

Hvis du hårdnakket står fast på at kræve betaling for hele rate to på 10.000 kr. Så kan du havne i en uheldig situation. Hvis kunden ikke har disse penge eller hvis kunden nægter at betale for rate to. Hvor står du så henne? Så skal du til at bruge en masse tid og energi på jura, love, advokat, eventuel retssag etc. Den ekstra tid og udgifter du kommer til at bruge på det forløb opvejer det de få kr/øre du får tilbage?

Endelig (min personlig holdning) står din kunde i en uheldig situation og ligger ned i forvejen. Og der er ingen grund til at gøre livet endnu mere surt for en kunde der måtte lukke sin forretning. Prøv at sætte dig ind i din kundes situation. Hvis det var dig der var nød til at lukke butikken - hvad synes du så ville være god kotyme hvis du havde en leverandør du skyldte penge?

Men kort og godt – vil jeg nok anbefale at finde et kompromis som skaber en win-win situation for Jer begge.

Pøj, pøj med det. Skriv endelig hvad det ender med Smile

 

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)