Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Fradrag for personligt kautioneret lån efter konkurs.

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 20. Jan 10
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 19:13
Hvor mange stjerner giver du? :

Efter tvangsopløsning (konkurs) af et Aps, står jeg tilbage med en gæld til banken på ca. 400.000 som jeg har kautioneret for. Jeg har indgået akkord med banken der gør at jeg skal betale ca. 250.000 over 5 år.

Kan jeg fradrage dette i min lønindkomst?

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 20:01
Hvor mange stjerner giver du? :

petergp:

Efter tvangsopløsning (konkurs) af et Aps, står jeg tilbage med en gæld til banken på ca. 400.000 som jeg har kautioneret for. Jeg har indgået akkord med banken der gør at jeg skal betale ca. 250.000 over 5 år.

Kan jeg fradrage dette i min lønindkomst?

Hej

Vi er inde i lidt af en gråzone, hvor jeg umiddelbart vil tro, at du ikke kan få fradrag for kautionen. Se vet. dette link til SKAT med forskellige problemstillinger http://www.skat.dk/SKAT.aspx?oId=102537&vId=202805&search=kaution¤indfrielse 

Med venlig hilsen

Tilmeldt 29. Nov 10
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 21:12
Hvor mange stjerner giver du? :

Tonny,

Dit link med eksempler er primært om selvstændige erhvervsdrivende. Her er der tale om en personlig kaution. Jeg er enig med dig i at der for personer ikke kan opnås fradrag for tab på kautioner.

Henrik

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 21:50
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Henrik

Sådan går det, når man er lidt for hurtig Yes

Hilsen Tonny

Fra Farum
Tilmeldt 19. Jan 06
Indlæg ialt: 5951
Skrevet kl. 22:49
Hvor mange stjerner giver du? :

Enig - Det er helt åbenbart at der ikke kan opnås fradrag. Herudover kan man jo tilføje at der vil ske begrænsning af eventuelle personlige fremførselsberettigede skattemæssige underskud som følge af akkorderingen.

Skattekonsulenterne.dk Rådgivning til revisorer og advokater   Bent Zimmermann

 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 00:47
Hvor mange stjerner giver du? :

Skattekonsulenterne:

Enig - Det er helt åbenbart at der ikke kan opnås fradrag. Herudover kan man jo tilføje at der vil ske begrænsning af eventuelle personlige fremførselsberettigede skattemæssige underskud som følge af akkorderingen.

 

Hej Bent og Henrik

Efter lidt nærlæsning er jeg helt på linie med jer, hvilket jeg egentlig også var inde på i mit første indlæg.

Hilsen

Tonny

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)