Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

ÆØÅ vises ikke i Firefox

Side 1 ud af 2 (14 indlæg)
Fra Århus
Tilmeldt 7. Apr 09
Indlæg ialt: 28
Skrevet kl. 23:05
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har problemer med at ÆØÅ af og til vises som spørgsmålstegn i browseren. Både min egen og andres, og både i Firefox og IE. Som regel hjælper det at genstarte browseren.

Jeg koder selv min html, og gætter på at fejlen ligger der - problemet er først opstået indenfor det sidste års tid.

Er der nogen, der ved hvad der går galt?

http://www.sifbeth.dk

På forhånd tak.

Fra København
Tilmeldt 29. May 09
Indlæg ialt: 368
Skrevet kl. 00:16
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvilken sprogpakke er browseren sat til? Du kan se det i indstillinger/indhold

Fra Århus
Tilmeldt 7. Apr 09
Indlæg ialt: 28
Skrevet kl. 01:39
Hvor mange stjerner giver du? :

Det er sat til dansk, så vidt jeg kan se. Men jeg vil kigge om det er der, det glipper, næste gang den viser mine sider forkert.

Fra Vestbjerg
Tilmeldt 25. Mar 08
Indlæg ialt: 98
Skrevet kl. 08:24
Hvor mange stjerner giver du? :

Sif Jensen:

Det er sat til dansk, så vidt jeg kan se. Men jeg vil kigge om det er der, det glipper, næste gang den viser mine sider forkert.


Min browser er sat til dansk, men jeg har samme problem når jeg går ind på din side.

Fantastiske kager forresten...Hvorfor i al verden laver du ikke kager på bestilling? Big Smile Nå men det skal jeg jo ikke blande mig i.....

Jeg følger lige din tråd her for at se, om der er en der kan komme op med en løsning, da det er ret ofte jeg støder ind i problemet på andres sider.

Lige et spørgsmål - hvordan kan det være at dine søgeord (keywords) er skrevet på engelsk?

Med venlig hilsen
Maj-Britt Kjær Sørensen
Creation Nation ApS

Freelance grafisk assistance og online kataloger
www.flashmagasin.dk

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 09:13
Hvor mange stjerner giver du? :

Problemet kunne sagtens være, at du ikke har angivet et charset for din side. Dette angiver hvilket sprog indholdet er angivet på.Derfor hvis min browser er sat til automatisk at skulle finde ud af hvilket sprog der benyttes, og du ikke angiver det i din kildekode, vil min browser ikke kunne finde ud af at det er dansk, og derfor vise underlige tegn frem for æ,ø,å osv.

Hvis du skriver dine sider i html og de er statiske, vil du nok enten skulle benytte html specialtegn til at angive æ,ø,å og angivet charset til UTF-8, eller blot skrive æ,ø,å som du plejer og angive iso-8859-1. Du skal angive charset i <head> delen af din side, med følgende kode:

<meta http-equiv="Content-Type" content="text/html; charset=UTF-8" /> (UTF-8, kan du erstatte med iso-8859-1, hvis du er til denne løsning).

 

Jeg håber det giver mening, og at det kan hjælpe dig.

Og jeg er helt enig, det er ærgerligt man ikke kan bestille dine kager :-)

 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 09:18
Hvor mange stjerner giver du? :

Ved nærmere eftertanke, prøv blot at benytte iso-8859-1 som charset.

Dernæst skal du sikre dig at det program du bruger til at rediger dine html filer i, gemmer i dette format.

Fra København
Tilmeldt 7. Jun 09
Indlæg ialt: 1662
Skrevet kl. 09:24
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Sif

Det du gør galt er, at du ikke angiver hvilket tegnsæt de anvendes. 

Du anvender 'windows-1252' men FireFox gætter på du anvender den mere gængse 'UTF-8'.

Tilføj:

<meta http-equiv="content-type" content="text/html; charset=windows-1252" />

et sted mellem dine <head> og </head> tags.

 

Når du nu laver din side i hånden kan du også overveje at anvende 

http://validator.w3.org/check?uri=http://www.sifbeth.dk

og få lidt street respect når det hele validerer.

- Jesper

Folkeafstemning om Patentdomstolen

Fra København
Tilmeldt 7. Jun 09
Indlæg ialt: 1662
Skrevet kl. 09:29
Hvor mange stjerner giver du? :

Og skulle man ønske at anvende ASCII (hvad der blot komplicerer livet) bør man anvende ISO-8859-15.

Folkeafstemning om Patentdomstolen

Fra Århus
Tilmeldt 7. Apr 09
Indlæg ialt: 28
Skrevet kl. 11:34
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for hjælpen! Jeg prøver at sætte den tag ind og se om det hjælper. Mine keywords skulle gerne kun være på engelsk på den engelske del af siden, men jeg holder lige øje mens jeg opdaterer om den er smuttet.

Jeg har forsøgt at validere den flere gange på den der side, men jeg må indrømme at jeg forstår minus af de ting, den skriver er forkerte. Sådan er det når ens viden om html ikke er opdateret siden 2000 Embarrassed

Og jeg ville søreme gerne sælge kager, men det er meget forbudt at sælge fødevarer fra privat køkken, så det må vente til jeg vinder i Lotto en dag.

Fra Århus
Tilmeldt 7. Apr 09
Indlæg ialt: 28
Skrevet kl. 11:56
Hvor mange stjerner giver du? :

Hov, nu så jeg også at jeg kan vælge mellem forskellige formater i notepad, som jeg skriver kode i. Den gemmer mine sider i ANSI, men skal jeg vælge UTF-8 istedet så?

Side 1 ud af 2 (14 indlæg)