Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Videoredigerings værktøj?

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)
Fra Valby
Tilmeldt 7. Aug 09
Indlæg ialt: 140
Fra  Monera ApS Skrevet kl. 21:10
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg er i den situation hvor jeg skal sammensætte nogle videoer. Jeg har nogle klips liggende, hvor jeg har behov for at kunne:

  • Indsætte en skærm med tekst informationer
  • Nem opdeling af klips så man kan klippe dem over og rykke rundt
  • Forskellige ind- og udgangseffekter
  • Hastighedsregulering af klips

... Og før folk råber "Movie Maker", så er den version man kan få til Windows 7 elendig. Den mangler de features jeg skal bruge :-) ! Og hvis de er gemt væk i en skør menu - Så er programmet virkelig så  ikke-brugervenligt jeg ikke kan finde ud af det.

Jeg har rodet med en del forskellige programmer, men de er enten umulige at bruge eller mangler features.

Kan folk anbefale nogle programmer? :-)

På forhånd, mange tak!

Er i gang med at lave verdens bedste inkassobureau hos Likvido Inkasso.

Fra Kolding
Tilmeldt 22. May 07
Indlæg ialt: 47
Skrevet kl. 21:27
Hvor mange stjerner giver du? :

Besøg os på www.raketfart.dk. Vi er eksperter i webdesign, CMS og Design af DanDomain webshop.

Tilmeldt 24. Sep 08
Indlæg ialt: 80
Skrevet kl. 21:51
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg ville også foreslå Premiere Elements. Det er nemt at gå til.

Te, kaffe og delikatesser på teacup.dk

Fra Kolding
Tilmeldt 23. Apr 08
Indlæg ialt: 67
Skrevet kl. 22:05
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg synes du skal prøve at give Sony Vegas chancen. Jeg bruger det selv og er MEGET tilfreds !

Fra Bredsten
Tilmeldt 3. Dec 09
Indlæg ialt: 989
Fra  FlexPOS Aps Skrevet kl. 22:12
Hvor mange stjerner giver du? :

jeg bruger Adobe Premier

men man kan vel også brue M$ Movie maker sådan til nød :)
den version der ligger i Windows7 skulle være ok

Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 9714
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 22:22
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg er lige gået over til Final Cut Studio efter flere års kamp med bl.a. Pinnacle og Premiere Pro. Final Cut Studio er simpelt hen kongen, når det handler om videoredigering - og resten af al post production arbejdet. Det er virkelig en fornøjelse at sidde med et produkt der har været så mange år på markedet, er så gennemarbejdet og funktionelt, og som i så høj grad er tilpasset årevis af feedback fra verdens bedste filmfolk. Det er simpelt hen gennem-kækkert!

Og det er faktisk utroligt så billigt det er. Jeg mener jeg gav ca. 6.000 + moms. Den samlede pakke består af 6 programmer der vel sådan ca. er 8-10 gange som omfattende som Adobe Photoshop samlet set - bare til en sammenligning.

Det gør så også, at der er en vis indlæringskurve på det. Det er et professionelt værktøj. Men hvis man er vant til at arbejde med sequence programmer, Photoshop, mere simple videoredigeringsprogrammer og iøvrigt kender lidt til videoformater, så er det ikke så slemt at komme igang. Man behøver jo ikke kaste sig ud i color grading, 3d animationer osv som det første :)

Fra Bredsten
Tilmeldt 3. Dec 09
Indlæg ialt: 989
Fra  FlexPOS Aps Skrevet kl. 22:27
Hvor mange stjerner giver du? :

deMib
final cut er et Æble(mac) program ikke ?

den enste pandan til Pc er ved Adobe Premier eller ?  

Fra Vordingborg
Tilmeldt 27. Mar 05
Indlæg ialt: 201
Fra  Peak Production Skrevet kl. 22:44
Hvor mange stjerner giver du? :

Der findes reelt 3 programmer, i den professionelle afdeling, hvis man ser bort fra hvilken platform (Windows/Mac) man kan køre på:

AVID Media Composer, Final Cut Pro og Adobe Premiere Pro.

Hvis man ser på platforme:

Windows: AVID Media Composer og Adobe Premiere Pro

Mac: AVID Media Composer og Final Cut Pro

Media Composer er noget dyrere end de to andre (kr. 12-14.000.- afhængigt af hvordan man køber) og er det program, der er mest udbredt i TV-branchen.

Så derfor bliver valget ofte mellem Final Cut Pro og Adobe Premiere Pro. Der er en del religion i hvad man vælger - jeg har arbejdet intensivt med alle 3 programmer og de har alle hver deres fordele. Det kan klart anbefales at downloade prøve-versioner og teste af - det kan i hvert fald lade sig gøre med Media Composer og Premiere Pro, men jeg er ikke sikker på om Final Cut Pro kan prøves.

Og så er der som nævnt en ny "bastard" :-) Sony Vegas Pro (kører på Windows), som ganske afgjort har nogle plusser - men det kan ikke endnu måle sig med de andre 3 programmer.

Det er de bedste programmer - men det er spørgsmålet om det vil være at skyde gråspurve med kanoner i dit tilfælde. Måske kan Sony Vegas Pro være en god mellemvare, som passer til dit behov? Og Sony Vegas Pro kan også downloades i prøveversion.

 

Altid tusindvis af gode tilbud på www.shopup.dk

Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 9714
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 22:48
Hvor mange stjerner giver du? :

Jacob Ipsen:
deMib
final cut er et Æble(mac) program ikke ?

Jeps, det kører kun på Mac maskiner. Jeg ved en del kører det fint på en af de nyere MacBooks. Jeg kører det selv på en af de nye 27" iMACs i7 og der kører det i hvert fald stort!

 

Fra Bording, midtjylland
Tilmeldt 5. Jul 07
Indlæg ialt: 564
Fra  Stepfo Skrevet kl. 23:04
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Lars

Ovenstående indlæg giver en masse gode bud på redigeringsprogrammer. De er alle gode værktøjer.

Jeg synes det er en skam, at Camtasia ikke er blevet nævnt. Det koster mindre end de andre(med undtagelse af premiere pro elements, jeg har ikke arbejdet med denne version), og det giver lige præcis de muligheder du efterspørger med et interface, der er langt mere ligetil.

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)