Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Haiti katastrofen og firmaer der prøver at tjene penge på den

Side 4 ud af 7 (69 indlæg)
Tilmeldt 9. Sep 08
Indlæg ialt: 492
Skrevet kl. 15:22
Hvor mange stjerner giver du? :

Han donere vel 10% af omsætningen. Det er da = "bye bye penge" eller er jeg helt galt på den med det regnstykke?

Fra Bedsted
Tilmeldt 16. Aug 08
Indlæg ialt: 16
Skrevet kl. 15:23
Hvor mange stjerner giver du? :

Det er vel kun forfærdeligt hvis firmaerne forsøger at slippe af med varer, der ellers ikke kunne sælges? Hvis det er en almindelig kampagne med almindelige varer til almindelige priser, hvor man i en periode giver 10% (altså det er gennemskueligt) kan jeg ikke se at det er mere frygteligt end f.eks at købe sig til reklame  ved f.eks (det officielt reklamefrie) DR i forbindelse med et velgørenhedsshow.? Usmageligheden er altid når nogen forsøger at lave plat og det sker jo hele tiden, katastrofer eller ej.

Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 14994
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 15:24
Hvor mange stjerner giver du? :

Simon Tulin Holmgaard Kristensen:

Han donere vel 10% af omsætningen. Det er da = "bye bye penge" eller er jeg helt galt på den med det regnstykke?

Ja men kommer der ingen omsætning, så gør han intet... Ergo så skal kunderne søtte op, ellers er firmaet passiv, men score lige en masse PR...

Billige designer Solbriller hos Customfit.eu

Tom Ford Solbriller -- Lacoste -- Carrera - Oakley - Chloe mm. Alt er på lager! Leveringstid 1-3 dage til DK.

Naturprodukter fra Cosmos Co. Argan olie - Kaktus olie - Grønt ler mm.

Link til Amino ekspertbloggen, hvor jeg skriver om lidt af hvert...

Tilmeldt 9. Sep 08
Indlæg ialt: 492
Skrevet kl. 15:33
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Det forretning. Skal verden gå i stå pga Haiti og skal vi alle smide 100 kr over sms uden at fortælle andre? 

Den eneste grund til at man netop spørger forretninger er da at man ved der er en chance for de vil donere ekstra, fordi de så kan få PR som kunden i sidste ende betaler for og den danske befolkning. osv 

Jeg går da også ud fra han havde omsætning før Haiti katastrofen.

Fra Struer
Tilmeldt 20. Jan 06
Indlæg ialt: 88
Skrevet kl. 15:40
Hvor mange stjerner giver du? :

Hov hov, Fashionseller - Hvem siger at jeg ikke investerer i indsamlingen nede i Coop's butikker eller går rundt med raslebøssen, når Red Barnet og andre samler ind...? Det kunne jo tænkes, at dette blot var endnu en form for bidrag.

Kunden taber ingen penge på det, da det gælder hele ugens omsætning - også den del der allerede er sat ned med 50% pga januarudsalget. Kunden kan derfor stadig støtte nødhjælpsorganisationerne direkte (dvs. endnu mere til Haiti), eller lægge sine normale indkøb i andre butikker, der måske også støtter projektet. Kunden fremskynder måske endda indkøb i butikken, som jeg kune have fået fuld profit af i uge 4 eller 44.

Hvad er det egentligt du gerne vil have?; Jeg støtter privat, jeg går med raslebøssen (dog ikke lige for Red Barnet), jeg har været udsendt for at hjælpe (dog med løn), jeg støtter via to virksomheder (forudsat at de har en omsætning i uge 3) og jeg markedsfører det for at tjene så mange penge ind som muligt her og nu (hvor katastrofen er til stede). Endvidere har jeg et link på web-sitet til Red Barnet (såfremt man måtte ønske at donere privat) og jeg har talt med Red Barnet (der synes at det er et godt initiativ) 
-Synes du virkeligt at det er så slemt at give nødlidende glæde af en del af éns dækningsbidrag, at du hellere så at jeg ikke gav noget?

Tilmeldt 30. Oct 09
Indlæg ialt: 5361
Skrevet kl. 15:41
Hvor mange stjerner giver du? :

Simon Tulin Holmgaard Kristensen:
Den eneste grund til at man netop spørger forretninger er da at man ved der er en chance for de vil donere ekstra, fordi de så kan få PR som kunden i sidste ende betaler for og den danske befolkning. osv 

Man behøver da ikke PR for at donere

Det er da nemmere og bedre for miljøet at sende en sms og donere 150,00

Send sms KATASTROFE til 1277 så donerer du 150,00 + alm. trafiktakst.

Og så er det minimalt med CO2 udslip

Køb ren argan olie her

Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 14994
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 15:47
Hvor mange stjerner giver du? :

Henrik G. Jacobsen:

Hov hov, Fashionseller - Hvem siger at jeg ikke investerer i indsamlingen nede i Coop's butikker eller går rundt med raslebøssen, når Red Barnet og andre samler ind...? Det kunne jo tænkes, at dette blot var endnu en form for bidrag.

Hvorfor hov hov? Fordi man stiller et kritisk spørgsmål til måden, hvorpå mange firmaer i disse dage håndtere en sag, så behøves det vel ik være med "hov hov" indgangsvinklen... Du spurgte selv i dit indlæg, hva vi andre gjorde, så må vi vel os spørge helt efter bogen, hva du gør? Kan altså ik se det forkerte i det overhovedet!

Henrik G. Jacobsen:

Hvad er det egentligt du gerne vil have?
-Synes du virkeligt at det er så slemt at give nødlidende glæde af en del af éns dækningsbidrag, at du hellere så at jeg ikke gav noget?

At folk tænker over ordet donere, og ik ødelægger ryet for fremtiden! Det var hele bagtanken...

Og nej selvfølgelig skal folk hjælpe, men er PR virkelig en nødvendighed for at hjælpe?

Billige designer Solbriller hos Customfit.eu

Tom Ford Solbriller -- Lacoste -- Carrera - Oakley - Chloe mm. Alt er på lager! Leveringstid 1-3 dage til DK.

Naturprodukter fra Cosmos Co. Argan olie - Kaktus olie - Grønt ler mm.

Link til Amino ekspertbloggen, hvor jeg skriver om lidt af hvert...

Fra Struer
Tilmeldt 20. Jan 06
Indlæg ialt: 88
Skrevet kl. 16:06
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg ser det faktisk ikke som PR, idet jeg personligt nok kunne have en interesse i at tjene pengene i næste uge i stedet (hvor der er 10% mere til mig selv)... Forretningsmæssigt tror jeg ikke at det giver noget særligt, og især ikke efter at have set hvordan forsøg på støtte kan vendes imod én.
Herudover tror jeg ikke, at vi har nogen Aminoer i vores kundekreds - så markedsføringsindsatsen er rettet imod de, der på eget initiativ finder ind på vores web-site / i vores kundeklub eller kommer ind i butikken. Vi tvinger dem ikke med tårevædet markedsføring, men opfordrer dog til at andre virksomheder overvejer at støtte. Vores initiativ koster ikke kunderne penge, og det eneste minus som jeg kan finde for Haitis befolkning, opstår såfremt der ikke er nogen omsætning i uge 3.

Intet kunne have været nemmere end at lave en indsamling (ligesom Coop), men her er der tale om en reel donation fra os til Haiti. Det betyder at kunden er holdt skadesløs, og i stedet selv kan donere ved indsamlingsstederne - men alligevel har været med til at skabe noget ekstra til Haiti.
I udgangspunktet burde alle være glade for løsningen (Red Barnet er!), men alligevel er det tilsyneladende ødelæggende for fremtiden og ordet donation...

Fra Viborg, Midtjylland
Tilmeldt 8. Jun 10
Indlæg ialt: 557
Fra  DealFighter.dk ApS Skrevet kl. 16:17
Hvor mange stjerner giver du? :

Lagersalg123 - JEN:

Kc rengøringsartikler:
Tror du ikke også thorborg, har tænkt forretning, da han skulle give gratis aminoPLUS ? ;-)

Hvis jeg skal være helt ærlig?

Nej det tror jeg faktisk ikke, da donationen givetvis er mindre end 1 måneds udgifter på driften af Amino. Og med antallet af donationer i samfundet lige nu, så bliver Amino ikke specielt eksponeret mediemæssigt i forhold til det flotte indsamlingsresultat, men er også ligemeget hvis donationen kommer fra hjertet.

Men Martin Thorborg kan jo selv komme ind i debatten og svare på det.

Skulle der efterfølgende, ved yderligere abonnementstegning komme flere penge i kassen, så vil det ene og alene ske fordi folk mener de får en merværdi ved at være Plus medlemmer, ifølge min overbevisning, da folk generelt er for kloge til at betale for noget de ikke mener de får noget for.

 

Men du skal jo så lige huske, at der står mange flere om et års tid, og skal have nyt aminoPLUS.

... jeg ved ikke hvordan de har tænkt det, men som i hænger andre ud, så undre det mig i ikke har tænkt på martin også? :-)

Handel med varepartier via Trademen

Tilmeldt 30. Oct 09
Indlæg ialt: 5361
Skrevet kl. 16:25
Hvor mange stjerner giver du? :

Kc rengøringsartikler:

Lagersalg123 - JEN:

Kc rengøringsartikler:
Tror du ikke også thorborg, har tænkt forretning, da han skulle give gratis aminoPLUS ? ;-)

Hvis jeg skal være helt ærlig?

Nej det tror jeg faktisk ikke, da donationen givetvis er mindre end 1 måneds udgifter på driften af Amino. Og med antallet af donationer i samfundet lige nu, så bliver Amino ikke specielt eksponeret mediemæssigt i forhold til det flotte indsamlingsresultat, men er også ligemeget hvis donationen kommer fra hjertet.

Men Martin Thorborg kan jo selv komme ind i debatten og svare på det.

Skulle der efterfølgende, ved yderligere abonnementstegning komme flere penge i kassen, så vil det ene og alene ske fordi folk mener de får en merværdi ved at være Plus medlemmer, ifølge min overbevisning, da folk generelt er for kloge til at betale for noget de ikke mener de får noget for.

 

Men du skal jo så lige huske, at der står mange flere om et års tid, og skal have nyt aminoPLUS.

Jamen jeg tror for 99,99% vedkommende at de gentegner fordi de på det tispunkt mener de får en værdi, så det er Amino´s opgave at sørge for at man vil gentegne.

... jeg ved ikke hvordan de har tænkt det, men som i hænger andre ud, så undre det mig i ikke har tænkt på martin også? :-)

Nu er Amino jo en forretning og ikke MT alene. Forretningen Amino valgte at donere 100% + omkostningerne der følger med bagefter, så derfor har folk haft pengene oppe. Jeg kunne ikke drømme om at købe balloner for 2,000 for 150,00  eller Brugsartikler for et eller andet beløb for 10%

Og iøvrigt har jeg så givet mit synspunkt på det økonomiske i det for Amino på side 3, så læs lige tråden lidt Smile

Køb ren argan olie her

Side 4 ud af 7 (69 indlæg)