Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Haiti katastrofen og firmaer der prøver at tjene penge på den

Side 2 ud af 7 (69 indlæg)
Fra Korsør
Tilmeldt 26. Feb 09
Indlæg ialt: 5072
Fra  Sliknet Thai-invest aps Skrevet kl. 13:40
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 3,0 stjerner givet af 2 person

Hej Henrik

Godt initiativ. Håber det giver hjælp til ofrene.

Kedeligt at trådstarter nedgør andre, og i samme tråd fremhæver egne bidrag.

Tilmeldt 16. Jan 08
Indlæg ialt: 61
Skrevet kl. 13:45
Hvor mange stjerner giver du? :

Enig - dog mener jeg at enhver donation bør være HELT uden forbehold, ej heller lænt op af et tilbud om gratis (medlemskab)

 

Bare min mening

Mvh

Lars 

 

http://www.letlej.dk/

Tilmeldt 30. Oct 09
Indlæg ialt: 5361
Skrevet kl. 13:51
Hvor mange stjerner giver du? :

Henrik G. Jacobsen:

Provokeret af visse aminoers snæversyn, har min viv og jeg posted følgende på alle tilgængelige web-sites, nyhedsbreve etc. -Håber at det maner til eftertanke, og at I får tegnebogen frem, venner!:

Vi støtter Haiti - Hvad gør du?!

Efter at have fulgt Haiti's voldsomme problemer i den seneste uge, har vi (Villa Vanilla & The IPR Company) besluttet at støtte Red Barnet med 10% af omsætningen i uge 3.

 

Beklageligvis kører der en debat om sådanne initiativer på forskellige internet-fora, hvor aktive virksomheds-bidragydere bliver hængt ud som profitmagere - og det der er værre....

Man må selv afgøre om man synes at det er i orden at blande forretning og nødhjælp - Men vi ser det således, at Haitis indbyggere ganske givet har behov og er taknemmelige for alle bidrag, store som små. Hvis alle vestlige virksomheder donerede 10% af omsætningen i en uge, kunne vi hurtigt hjælpe Haiti på fode igen

- Så vi har god samvittighed omkring initiativet, og vil hermed opfordre alle andre virksomheder til at støtte med hvad de kan!

 

DU kan i hvert fald handle med god samvittighed hos Villa Vanilla, uanset om du vil støtte formålet eller ej. Vores bidrag til Haiti kan du jo altid selv supplere, hvis du har lyst. Alle bidrag hjælper!

 

Skæbnen vil, at vi netop i fredags - efter et halvt års indædt kamp - har fået vores web-shop til at fungere med en sikker bankforbindelse. Du kan derfor også støtte hjemmefra din egen dagligstue - eller blot købe dig noget lækkert i ro og mag.

 

- Tænk bare; Måske er det netop i denne uge, at din virksomhed burde overveje at indkøbe 2010-julegaver til medarbejderne - eller at du spontant får lyst til at give en ekstra gave til nogen, der trænger til at blive husket...?!

Jamen held og lykke, at handle i affekt er der sjældent nogen der får noget ud af Smile

Efter min mening havde det været mere cool at I i næste uge havde lavet en meddelelse om, at nu har I doneret 10% af forgående uges omsætning til Red Barnet, det er usædvanligt plat at binde nødhjælp op på vareomsætning når katastrofen er ny, for hvorfor har I ikke løbende doneret til Red Barnet via omsætningen?

Derfor virker jeres og tilsvarende tiltag usmagelige, da jeres ageren kommer efter og ikke før.

Se dette http://www.redbarnet.dk/Default.aspx?ID=6000&M=News&PID=14956&NewsID=4584

de kæder ikke tingene sammen med et varekøb, men gør det muligt at indsamle uden at virke plat.

Det Amino har gjort er langt ud over det sædvanlige, for de donerer hele summen og har derefter stadig mange udgifter i forbindelse med denne donation,

Og når du og din kone brænder så meget for Red Barnet, hvor er det så lige Red Barnets reklamer optræder på jeres sider?

Køb ren argan olie her

Tilmeldt 30. Oct 09
Indlæg ialt: 5361
Skrevet kl. 14:07
Hvor mange stjerner giver du? :

Henrik G. Jacobsen:
Provokeret af visse aminoers snæversyn, har min viv og jeg posted følgende på alle tilgængelige web-sites, nyhedsbreve etc. -Håber at det maner til eftertanke, og at I får tegnebogen frem, venner!:

 

Og kan se der ikke er en lokalforening i Struer, så I kan læse mere her:

http://www.redbarnet.dk/Default.aspx?ID=5005

Køb ren argan olie her

Fra Struer
Tilmeldt 20. Jan 06
Indlæg ialt: 88
Skrevet kl. 14:08
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Lagerslag123

Vi samler da også gerne ind af forbrugernes penge, ligesom Coop-koncernen (i dit ovenfor værende link), men har altså tænkt os primært at donere af vores egen indkomst (på trods af krise og indtjeningsbehov). Dette gøres ikke i affekt, men i tillæg til hvad vi som privatpersoner i øvrigt donerer. Sidstnævnte har jeg ikke tænkt mig at markedsføre vores virksomheder på. Vi forsøger jo netop ikke at fremstå som platugler, der sælger på følelser, men derimod som endnu et par virksomheder, der gerne vil hjælpe i tillæg til hvad vi gør som privatpersoner.

-Håber at vi kan blive enige om, at hvis alle virksomheder gav 10% af omsætningen i en uge, vil dette blive et pænt stort beløb til de katastroferamte?!

PS. Vi brænder ikke specielt for Red Barnet, idet der findes mange værdige organisationer. Jeg har blot været udsendt som EU-monitor for mange år siden, og ved at de gør et godt stykke arbejde som fortjener støtte.

PSPS: Hvem har egentlig udnævnt dig til dommer?

Tilmeldt 27. Apr 07
Indlæg ialt: 6988
Fra  MobilTjek Skrevet kl. 14:15
Hvor mange stjerner giver du? :

Henrik G. Jacobsen:

Hvem har egentlig udnævnt dig til dommer?

Nu er det jo en debat Confused

Sammenlign mobilpriser med eller uden abonnement

Fra Viborg, Midtjylland
Tilmeldt 8. Jun 10
Indlæg ialt: 557
Fra  DealFighter.dk ApS Skrevet kl. 14:18
Hvor mange stjerner giver du? :

Det må da være bedere og donnere 150 kr. , end ikke og donnere noget overhovdet?

- jeg kan godt følge dig, at det måske kan give lidt ekstra omsætning (eller det håber de på).

.... men i sidste end, sidder der altså bare nogen og skal bruge penge, og jeg tror de er ligeglade hvor de kommer fra.

Tror du ikke også thorborg, har tænkt forretning, da han skulle give gratis aminoPLUS ? ;-)

Handel med varepartier via Trademen

Tilmeldt 30. Oct 09
Indlæg ialt: 5361
Skrevet kl. 14:27
Hvor mange stjerner giver du? :

Henrik G. Jacobsen:
PSPS: Hvem har egentlig udnævnt dig til dommer?

Jeg dømmer jer da ikke. Jeg tilkendgiver blot min mening ud fra jeres indlæg, hvor det fremgår at jeres årsag til markedsføring af støtten er affødt af en holdning tilkendegivet af bl.a. trådstarter.

Jeres mening er at det er godt at donere 10% af omsætningen i en uge.

Min mening er at det er plat at kæde tingene sammen med omsætning.

Det er det der som Nicolai skriver, giver en debat og en meningsudveksling. Om man er enige eller ej, er noget helt andet.

 

Køb ren argan olie her

Fra Struer
Tilmeldt 20. Jan 06
Indlæg ialt: 88
Skrevet kl. 14:31
Hvor mange stjerner giver du? :

Det er fint - så er vi helt på bølgelængdeSmile Syntes blot at dine superlativer om usmagelighed og hvad jeg burde/ikke-burde blev for personlige til at burde indgå i en seriøs debat...

Tilmeldt 30. Oct 09
Indlæg ialt: 5361
Skrevet kl. 14:33
Hvor mange stjerner giver du? :

Kc rengøringsartikler:
Tror du ikke også thorborg, har tænkt forretning, da han skulle give gratis aminoPLUS ? ;-)

Hvis jeg skal være helt ærlig?

Nej det tror jeg faktisk ikke, da donationen givetvis er mindre end 1 måneds udgifter på driften af Amino. Og med antallet af donationer i samfundet lige nu, så bliver Amino ikke specielt eksponeret mediemæssigt i forhold til det flotte indsamlingsresultat, men er også ligemeget hvis donationen kommer fra hjertet.

Men Martin Thorborg kan jo selv komme ind i debatten og svare på det.

Skulle der efterfølgende, ved yderligere abonnementstegning komme flere penge i kassen, så vil det ene og alene ske fordi folk mener de får en merværdi ved at være Plus medlemmer, ifølge min overbevisning, da folk generelt er for kloge til at betale for noget de ikke mener de får noget for.

Køb ren argan olie her

Side 2 ud af 7 (69 indlæg)