Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Spørgsmål vedr. moms

Side 4 ud af 5 (41 indlæg)
Fra København NV
Tilmeldt 14. Jan 10
Indlæg ialt: 52
Skrevet kl. 17:01
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 3 person

... Og på dette link kan man hurtigt klikke sig frem til dette:

http://www.skat.dk/SKAT.aspx?oId=108122&vId=202444&i=11&action=close#i108122

Som er indholdsfortegnelsen (!) for reglerne for moms, fakturering og regnskab, og som fylder omkring et par sider. Hvis man er ekspert i dem, er man vel sjældent på Amino som iværksætter, men har en god forretning som revisor eller skatterådgiver eller lign.

Er det virkelige problem ikke snarere, at reglerne er så komplicerede at de i sig selv kan være en barrierer for mange iværksætterer? 

Så behøver man vel ikke i et forum som dette at skælde ud over at nogen stiller et spørgsmål der måske nok er banalt, men ikke dumt. - Efter min erfaring kan man ikke stille dumme spørgsmål om moms overhovedet - reglerne er jo resultatet af mange års politisk forfordelingspolitikm, og sjældent logiske. - Lad dog folk spørge løs - andre kan vel selv om hvorvidt de vil svare eller ej.

Fra Hadsten
Tilmeldt 29. Jan 09
Indlæg ialt: 4778
Fra  Nielco IT OnlineSynlighed.dk Skrevet kl. 17:26
Hvor mange stjerner giver du? :

Lars:
Så behøver man vel ikke i et forum som dette at skælde ud over at nogen stiller et spørgsmål der måske nok er banalt, men ikke dumt. - Efter min erfaring kan man ikke stille dumme spørgsmål om moms overhovedet - reglerne er jo resultatet af mange års politisk forfordelingspolitikm, og sjældent logiske. - Lad dog folk spørge løs - andre kan vel selv om hvorvidt de vil svare eller ej.

Der er efter min personlige mening godt formuleret Yes

Og i øvrigt velkommen til, Lars Smile

OnlineSynlighed.dk | Søgemaskineoptimering (SEO), Google Ads, Facebook Annoncering og Online Reputation Management.
Kontakt os på mail@onlinesynlighed.dk eller telefon +45 70 13 63 23
Jeg er partner i UlovligKopiering.dk, der hjælper virksomheder, som får kopieret online indhold.
Find mig på LinkedIn

Tilmeldt 27. Sep 08
Indlæg ialt: 46
Skrevet kl. 17:41
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg vil da sige at den her tråd er kørt fuldstændig af sporet.

Jeg søgte et svar på et meget simpelt spørgsmål, og det kan da godt være det er basal viden for mange af jer, som har været selvstændige i lang tid.

Men nu er jeg ny indenfor området, og jeg synes ikke rigtig jeg kunne finde svar på det jeg søgte, men det er da beklageligt at nogen føler sig irriteret over sådan nogle spørgsmål.

Nu har jeg personligt lavet musik i mange år, og i de respektive forums var der også folk som jeg, der var helt grønne på området, men i stedet for at skrive nedladende kommentarer, fordi personen ikke har den mest basale viden, så lader man bare være at svare, hvis man har haft så dårlig en dag, at den slags kan bringe ens pis i kog.

Man får i øvrigt en meget bedre følelse af at hjælpe andre, fremfor bare at skyde dem ned, pga. deres manglende viden :)

Du skulle i øvrigt prøve, det har faktisk givet pote, da mange af de personer jeg har hjulpet også har kunne hjælpe mig senere hen.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 18:33
Hvor mange stjerner giver du? :

Chrish:

Jeg vil da sige at den her tråd er kørt fuldstændig af sporet.

Jeg søgte et svar på et meget simpelt spørgsmål, og det kan da godt være det er basal viden for mange af jer, som har været selvstændige i lang tid.

Men nu er jeg ny indenfor området, og jeg synes ikke rigtig jeg kunne finde svar på det jeg søgte, men det er da beklageligt at nogen føler sig irriteret over sådan nogle spørgsmål.

Nu har jeg personligt lavet musik i mange år, og i de respektive forums var der også folk som jeg, der var helt grønne på området, men i stedet for at skrive nedladende kommentarer, fordi personen ikke har den mest basale viden, så lader man bare være at svare, hvis man har haft så dårlig en dag, at den slags kan bringe ens pis i kog.

Man får i øvrigt en meget bedre følelse af at hjælpe andre, fremfor bare at skyde dem ned, pga. deres manglende viden :)

Du skulle i øvrigt prøve, det har faktisk givet pote, da mange af de personer jeg har hjulpet også har kunne hjælpe mig senere hen.

Hej Chrish

Kunne ikke have sagt det bedre selv. Yes Bare kom igen, og lad de neagtive være negative.

Ha' en god dag.

Med venlig hilsen

Fra Skodsborg
Tilmeldt 24. Mar 05
Indlæg ialt: 12289
Fra  Amino ApS Hotel Klippen Skrevet kl. 19:25
Hvor mange stjerner giver du? :

Kære venner

For at slå det 100 % fast, alle har lov til at spørge om alt. Intet spørgsmål er for dumt og har man et problem med det, så kan man bare kigge væk og lave noget andet.

Mht. moms, så ville jeg ikke kunne svare på selv det mest simple spørgsmål og jeg har store problemer med at forstå de ting Skat skriver på deres sider. Jeg er mere eller mindre blind for ting der er lavet og skrevet af offentlige instanser. Så hvis jeg skal forstå noget, så vil jeg sgu også bruge Amino og håbe på et svar jeg kunne forstå.

Mht. Lagersalgs problemer med at blive Amino Plus pga. en .com adresse, så forstår jeg det slet ikke problemet. Vi har masser af Plusser der har .com adresser...


Dbh Martin 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 19:31
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Martin

Yes Tak for indsparket Big Smile

Hilsen

Tonny

Tilmeldt 30. Oct 09
Indlæg ialt: 5361
Skrevet kl. 20:32
Hvor mange stjerner giver du? :

Martin Thorborg:
Mht. Lagersalgs problemer med at blive Amino Plus pga. en .com adresse, så forstår jeg det slet ikke problemet. Vi har masser af Plusser der har .com adresser...


Dbh Martin 

Jeg forstår det heller ikke, det undrer mig da at man får den besked at man ikke kan anvende URL da den ikke er en .dk adresse.

Iøvrigt er denne tråd gået over i Moder Theresa.

Når men tilbage til topic. Trådstarter skriver:

Meningen er at holde det ude af firmaet, så jeg vil ikke trække momsen fra. 

Kunne forestille mig at der opstod problemer, hvis jeg lige pludselig havde mere moms at trække fra, end jeg havde fået ind fra salg????

Det skal medgives at mit første indspark, var lige dømmende nok, men det ændrer ikke på det faktum, at der findes folk der er ikke aner hvad de skriver og derfor ville have godt af et kursus i moms.

 

Køb ren argan olie her

Tilmeldt 30. Oct 09
Indlæg ialt: 5361
Skrevet kl. 20:40
Hvor mange stjerner giver du? :

Køb ren argan olie her

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 20:44
Hvor mange stjerner giver du? :
Tilmeldt 25. May 06
Indlæg ialt: 1020
Fra  Payday A/S Skrevet kl. 23:10
Hvor mange stjerner giver du? :

Den vigtigste egenskab for en iværksætter er IKKE at kunne regne - men at kunne regne den ud Stick out tongue

Side 4 ud af 5 (41 indlæg)