Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Spørgsmål vedr. moms

Side 2 ud af 5 (41 indlæg)
Tilmeldt 30. Oct 09
Indlæg ialt: 5361
Skrevet kl. 13:09
Hvor mange stjerner giver du? :

Mr.Mr:
Tror netop at der bliver spurgt for at få tingene klarlagt. Unødvendigt at komme med den sidste kommentar, du kom med.

Det kan da godt være du synes det var unødvendigt, men det er et åbent forum, og jeg kan komme med de kommentarer jeg mener jeg har lyst til. Og jeg mener der er alt alt alt for mange der stiller de spørgsmål omkring moms og det betyder at alt alt alt for mange ikke har den mindste anelse om hvad de foretager sig.

Havde man været på et kursus inden, så havde der forhåbentligt ikke været tvivl.

Køb ren argan olie her

Tilmeldt 30. Oct 09
Indlæg ialt: 5361
Skrevet kl. 13:15
Hvor mange stjerner giver du? :

Chrish:

Du behøver skam ikke at blive flabet :)

Det jeg skriver beviser jo netop at jeg har fat i det rigtige, netop at det vil blive anset som snyd.

Så smut du et andet sted hen og skriv, hvis du ikke kan tale ordenligt.

 

Det var i øvrigt min makker der oprettede tidligere indlæg vedr. moms, under min bruger. 

Men for dit svar alligevel, selvom du ikke formåede at konversere på et voksent niveau.

 

Hmm når du starter med at råbe, så svarer jeg som det passer mig.

Derudover svarede jeg dig, men du så åbenbart ikke svaret, eller også forstod du det ikke:

Men ja du kan godt sælge det til andre for 125 som er inkl. moms. Så købsmoms modsvarer salgsmoms.

 

Køb ren argan olie her

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 13:16
Hvor mange stjerner giver du? :

John Nielsen, Nielco IT :

Chrish:
Læs nu hvad jeg skriver.

JEG VIL IKKE TRÆKKE MOMSEN FRA, ERGO, JEG VIL HOLDE DET UDE AF FIRMAET.

Jeg har sgu ikke tænkt mig at snyde :) Eller gøre noget ulovligt for den sags skyld, det er netop derfor jeg opretter indlægget, for ikke at komme i problemer for ubevidst at have snydt.

Køb du bare gennem firmaet, hvis du er momsregistreret.

Sælger du til samme pris, som du købte, er resultatet iforhold til SKAT kr. 0.

Så hvis du køber for de kr, 100,- + moms = kr. 125,- og sælger videre til din familie (eller en hvilken som helst anden) for kr. 125,- (100,- + moms) har du gjort det helt efter bogen - uden at tjene noget på det.

Besvarer det dit spørgsmål?

 

Hej Chrish

John's svar er helt korrekt og fuldstændig lovligt Yes

Hvad andre ytrer om dine kundskaber, svarer du selv fint på, så spørg bare igen, hvis du har behov for det Big Smile

Med venlig hilsen

Fra Kalundborg
Tilmeldt 19. Dec 09
Indlæg ialt: 858
Fra  Knockout Marketing Skrevet kl. 13:20
Hvor mange stjerner giver du? :

Lagersalg123 - JEN:

Mr.Mr:
Tror netop at der bliver spurgt for at få tingene klarlagt. Unødvendigt at komme med den sidste kommentar, du kom med.

Det kan da godt være du synes det var unødvendigt, men det er et åbent forum, og jeg kan komme med de kommentarer jeg mener jeg har lyst til. Og jeg mener der er alt alt alt for mange der stiller de spørgsmål omkring moms og det betyder at alt alt alt for mange ikke har den mindste anelse om hvad de foretager sig.

Havde man været på et kursus inden, så havde der forhåbentligt ikke været tvivl.

 

Da det er egen personlig hæftelse, må man jo selv om hvad man foretager sig. Det påvirker jo ikke dig som person at Chris skulle gå hen og og lave en underskuds forretning. Så hvis du hellere vil sidde og pudse din glorie istedet for at komme med konstruktive og holdbare svar må du selvfølgelig selv om det ganske rigtigt.

Få 3 tilbud fra lokale ejendomsmæglere på formidlingen af dine erhvervslokaler (gælder også privat bolig)

Tilmeldt 27. Sep 08
Indlæg ialt: 46
Skrevet kl. 13:20
Hvor mange stjerner giver du? :

Lagersalg:

Den med at svare som det passer dig, den har jeg ikke noget med at gøre, det kan du tage op med hjemmeside administratoren.

Ja, du svarede mig, men jeg synes ikke der er nogen grund til at gå ned på det niveau.

Jeg har forstået de mest basale regler, men jeg spørger hellere engang for meget, end at risikere at lave problemer for mig selv, nu eller på længere sigt.

 

Fra Hadsten
Tilmeldt 29. Jan 09
Indlæg ialt: 4778
Fra  Nielco IT OnlineSynlighed.dk Skrevet kl. 13:21
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Lagersalg123 - JEN:

Mr.Mr:
Tror netop at der bliver spurgt for at få tingene klarlagt. Unødvendigt at komme med den sidste kommentar, du kom med.

Det kan da godt være du synes det var unødvendigt, men det er et åbent forum, og jeg kan komme med de kommentarer jeg mener jeg har lyst til. Og jeg mener der er alt alt alt for mange der stiller de spørgsmål omkring moms og det betyder at alt alt alt for mange ikke har den mindste anelse om hvad de foretager sig.

Havde man været på et kursus inden, så havde der forhåbentligt ikke været tvivl.



Det er jeg personligt slet ikke enig i.

Jeg kender flere mindre erhvervsdrivende, som lader en ekstern bogholder eller revisoren tage sig af alt vedrørende bogføring / fakturering.

Amino er et forum for iværksættere. Og her spørger man, hvis man gerne vil have et et godt råd om nogle af de mange udfordringer det kan være, at være iværksætter og erhvervsdrivende.

Hvis man skulle tage et kursus i bogføring, markedsføring, SEO, udvikling eller alle de andre fagområder, ville vi da have langt færre iværksættere, fordi meget få kom forbi den kursus-forhindring. Smile

Hvis man ikke ved, hvordan man skal udføre en bestemt opgave, kan man med fordel søge efter viden i nogle af de mange tråde i Amino - og finder man mod forventning ikke et brugbart svar, så spørg! Wink

OnlineSynlighed.dk | Søgemaskineoptimering (SEO), Google Ads, Facebook Annoncering og Online Reputation Management.
Kontakt os på mail@onlinesynlighed.dk eller telefon +45 70 13 63 23
Jeg er partner i UlovligKopiering.dk, der hjælper virksomheder, som får kopieret online indhold.
Find mig på LinkedIn

Tilmeldt 27. Sep 08
Indlæg ialt: 46
Skrevet kl. 13:22
Hvor mange stjerner giver du? :

 

Tonny Skov Pedersen:

 

 

Tak det skal jeg huske Big Smile

 

Mvh. Chris

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 13:23
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej John

Jeg er fuldstændig enig i dine betragtninger Yes

Med venlig hilsen

Tilmeldt 30. Oct 09
Indlæg ialt: 5361
Skrevet kl. 13:39
Hvor mange stjerner giver du? :

John Nielsen, Nielco IT :
Det er jeg personligt slet ikke enig i.

 

Jeg kender flere mindre erhvervsdrivende, som lader en ekstern bogholder eller revisoren tage sig af alt vedrørende bogføring / fakturering.

Amino er et forum for iværksættere. Og her spørger man, hvis man gerne vil have et et godt råd om nogle af de mange udfordringer det kan være, at være iværksætter og erhvervsdrivende.

Hvis man skulle tage et kursus i bogføring, markedsføring, SEO, udvikling eller alle de andre fagområder, ville vi da have langt færre iværksættere, fordi meget få kom forbi den kursus-forhindring. Smile

Hvis man ikke ved, hvordan man skal udføre en bestemt opgave, kan man med fordel søge efter viden i nogle af de mange tråde i Amino - og finder man mod forventning ikke et brugbart svar, så spørg! Wink

Hej John, og andre der ikke nødvendigvis er enige med mig i denne tråd.

Jeg er af den opfattelse, uanfægtet hvad andre måtte mene, at hvis man stiller følgende spørgsmål:

Kan jeg så sælge til 125 til familie og venner, uden at komme i problemer, eller skal jeg lægge endnu engang moms oveni, for at være på den lovlige side?

Så har man ingen anelse om hvad man foretager sig. Og det har intet med iværksætteri at gøre efter min mening, det er manglende basal viden som er nødvendig for start at en virksomhed.

John du skriver:

Hvis man skulle tage et kursus i bogføring, markedsføring, SEO, udvikling eller alle de andre fagområder, ville vi da have langt færre iværksættere, fordi meget få kom forbi den kursus-forhindring.

Lad os holde os til bogførring, som er et LOVKRAV. Den manglende økonomiske indsigt er i rigtigt mange tilfælde årsagen til at folk knækker nakken. Hvis der ville være færre iværksættere fordi de skulle gennem 1 uges intensivt kursus i bogføring, så helt fint med mig, for så undgår staten at understøtte mere end nødvendigt.

John du skriver:

Amino er et forum for iværksættere. Og her spørger man, hvis man gerne vil have et et godt råd om nogle af de mange udfordringer det kan være, at være iværksætter og erhvervsdrivende.

Ja lige præcis, men det er ikke ensbetydende med at det er alle svar man kan lide.

 

 

Køb ren argan olie her

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 13:44
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Lagersalg123

Det står dig da fuldstændigt frit for, hvorvidt du vil svare på et spørgsmål Big Smile

Der er dog ingen grund til at komme med alle andre input omkring ens evner eller dybere baggrund. Vi er trods alt forskellige, og så længe, der er nogen, der ønsker at svare, skal de stille deres spørgsmål.

Med venlig hilsen

Side 2 ud af 5 (41 indlæg)