Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Spørgsmål vedr. moms

Side 1 ud af 5 (41 indlæg)
Tilmeldt 27. Sep 08
Indlæg ialt: 46
Skrevet kl. 12:10
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvis jeg nu køber et produkt gennem firma, til venner og familie, så vil jeg gerne gøre det billigt.

Men lad os nu sige prisen ex. moms er 100, så lægger vi 25 til, og prisen hedder 125 for mig.

Kan jeg så sælge til 125 til familie og venner, uden at komme i problemer, eller skal jeg lægge endnu engang moms oveni, for at være på den lovlige side?

Meningen er at holde det ude af firmaet, så jeg vil ikke trække momsen fra. 

 

Kunne forestille mig at der opstod problemer, hvis jeg lige pludselig havde mere moms at trække fra, end jeg havde fået ind fra salg????

 

Tilmeldt 20. Mar 09
Indlæg ialt: 78
Skrevet kl. 12:15
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Der er jo intet problem i at du køber en varer til 100 kr plus moms  og sælger den for 125 kr bagefter. Så har du 25 kr i både indgående og udgående moms = 0 effekt i dit regnskab.

Problemet er hvis du trækker momsen fra i firmaet for dit køb og ikke indregner den når du sælger den igen... Det må man ikke.

Tilmeldt 30. Oct 09
Indlæg ialt: 5361
Skrevet kl. 12:16
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 1 person

Ja du ville komme i problemer.

For at købe en vare og fradrage købsmomsen uden at afregne salgsmomsen, så udover det strafferetlige aspekt i det, så er det statskassen og dermed alle andre du snyder.

Så få moralen i orden - Please

 

Køb ren argan olie her

Tilmeldt 27. Sep 08
Indlæg ialt: 46
Skrevet kl. 12:20
Hvor mange stjerner giver du? :

Læs nu hvad jeg skriver.

 

JEG VIL IKKE TRÆKKE MOMSEN FRA, ERGO, JEG VIL HOLDE DET UDE AF FIRMAET.

 

Jeg har sgu ikke tænkt mig at snyde :) Eller gøre noget ulovligt for den sags skyld, det er netop derfor jeg opretter indlægget, for ikke at komme i problemer for ubevidst at have snydt.

Tilmeldt 30. Oct 09
Indlæg ialt: 5361
Skrevet kl. 12:45
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 2 person

Chrish:

Meningen er at holde det ude af firmaet, så jeg vil ikke trække momsen fra. 

Kunne forestille mig at der opstod problemer, hvis jeg lige pludselig havde mere moms at trække fra, end jeg havde fået ind fra salg????

Læs selv dit indlæg, babyboy - du vrøvler.

Men ja du kan godt sælge det til andre for 125 som er inkl. moms. Så købsmoms modsvarer salgsmoms.

 

Køb ren argan olie her

Tilmeldt 30. Oct 09
Indlæg ialt: 5361
Skrevet kl. 12:49
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 1 person

Kan iøvrigt se på dine andre indlæg, at du er helt rundt på gulvet i hvad moms er. Gør dig selv og samfundet en tjenste og gå på et kursus.

PS måske der skulle indføres en ændring i loven, så man ikke kunne få svr nr før man har påvist sine evner til at forstå de mest basale ting i drift af en virksomhed.

Køb ren argan olie her

Fra Hadsten
Tilmeldt 29. Jan 09
Indlæg ialt: 4778
Fra  Nielco IT OnlineSynlighed.dk Skrevet kl. 12:55
Hvor mange stjerner giver du? :

Chrish:
Læs nu hvad jeg skriver.

JEG VIL IKKE TRÆKKE MOMSEN FRA, ERGO, JEG VIL HOLDE DET UDE AF FIRMAET.

Jeg har sgu ikke tænkt mig at snyde :) Eller gøre noget ulovligt for den sags skyld, det er netop derfor jeg opretter indlægget, for ikke at komme i problemer for ubevidst at have snydt.

Køb du bare gennem firmaet, hvis du er momsregistreret.

Sælger du til samme pris, som du købte, er resultatet iforhold til SKAT kr. 0.

Så hvis du køber for de kr, 100,- + moms = kr. 125,- og sælger videre til din familie (eller en hvilken som helst anden) for kr. 125,- (100,- + moms) har du gjort det helt efter bogen - uden at tjene noget på det.

Besvarer det dit spørgsmål?

OnlineSynlighed.dk | Søgemaskineoptimering (SEO), Google Ads, Facebook Annoncering og Online Reputation Management.
Kontakt os på mail@onlinesynlighed.dk eller telefon +45 70 13 63 23
Jeg er partner i UlovligKopiering.dk, der hjælper virksomheder, som får kopieret online indhold.
Find mig på LinkedIn

Fra Kalundborg
Tilmeldt 19. Dec 09
Indlæg ialt: 858
Fra  Knockout Marketing Skrevet kl. 12:59
Hvor mange stjerner giver du? :

Lagersalg123 - JEN:

Kan iøvrigt se på dine andre indlæg, at du er helt rundt på gulvet i hvad moms er. Gør dig selv og samfundet en tjenste og gå på et kursus.

PS måske der skulle indføres en ændring i loven, så man ikke kunne få svr nr før man har påvist sine evner til at forstå de mest basale ting i drift af en virksomhed.

 

Tror netop at der bliver spurgt for at få tingene klarlagt. Unødvendigt at komme med den sidste kommentar, du kom med.

Få 3 tilbud fra lokale ejendomsmæglere på formidlingen af dine erhvervslokaler (gælder også privat bolig)

Tilmeldt 27. Sep 08
Indlæg ialt: 46
Skrevet kl. 13:01
Hvor mange stjerner giver du? :

Du behøver skam ikke at blive flabet :)

Det jeg skriver beviser jo netop at jeg har fat i det rigtige, netop at det vil blive anset som snyd.

Så smut du et andet sted hen og skriv, hvis du ikke kan tale ordenligt.

 

Det var i øvrigt min makker der oprettede tidligere indlæg vedr. moms, under min bruger. 

Men for dit svar alligevel, selvom du ikke formåede at konversere på et voksent niveau.

Tilmeldt 27. Sep 08
Indlæg ialt: 46
Skrevet kl. 13:02
Hvor mange stjerner giver du? :

John Nielsen:

 

Helt fint, brugbart svar.

Tak for det :)

Side 1 ud af 5 (41 indlæg)