Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

For mere end 100.000 deltagere i TryghedsGruppen SmbA

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 13:07
Hvor mange stjerner giver du? :

Gennemsnitlig egenkapital per deltager er mellem 25-250.000 kroner.

Mange Aminoer er formentlig medejere af dette kapitalstaerke selskab, men er ikke bevidst herom.

Du kan nu faa indflydelse paa din egen kapital ved at stemme paa Trygsagens kandidater til valg af repraesentanter. Muligvis. Laes dette brev.

"15. januar 2010

Kære medlemmer

I dag blev der udskrevet valg til repræsentantskabet i TryghedsGruppen smba i Region Hovedstaden (København, Nordsjælland og Bornholm). Valget afvikles i perioden 15. januar – 10. februar 2010. Men stemmeseddelen skal rekvireres senest den 2. februar 2010.

Som sædvanligt opstiller bestyrelsen sine egne kandidater til samtlige pladser – 21. Og bestyrelsesformanden undslår sig ikke for offentligt at anbefale forsikringstagerne at stemme på en af bestyrelsens egne kandidater. Det er dog bemærkelsesværdigt, at en bestyrelsesformand på denne måde blander sig i valget til ejernes øverste forsamling.

Til valget i Region Hovedstaden opstiller forsikringstagerne ikke færre end 23 kandidater. Det er kandidater, som alle bakkes op af mindst 25 stillere. I valgannoncen og på stemmeseddelen er forsikringstagernes egne kandidater opført under den lidt pudsige betegnelse ”Andre kandidater”. Pudsigt for så vidt, som de jo netop stiller op efter hovedregelen i vedtægterne. I foreningen Trygsagen har vi kontakt til alle 23 kandidater på nær én (Niels Kristensen).

Optakten til valget har være meget opmuntrende. Pressen har vist valget en betydelig interesse og har navnlig hæftet sig ved det totale fravær af medlemsdemokrati i TryghedsGruppen. Valget er vigtigt. Hovedstaden, der er langt den største af regionerne, tegner sig for 30 pct. af samt­lige repræsentanter i TryghedsGruppen. Og så er ikke mindre end 3 af TryghedsGruppens bestyrelsesmedlemmer, heriblandt formanden, på valg! Der er al mulig grund til, at vi i foreningen Trygsagen giver den en ekstra skalle.
 
Vi anbefaler alle vore medlemmer bosiddende i Region Hovedstaden at deltage i valget. Og få jeres venner, bekendte og arbejdskolleger til også at tage del i valget. I Trygsagens bestyrelse kan vi anbefale foreningens medlemmer at stemme på enhver af de 22 kandidater, som er op­stillet af forsikringstagerne, og som vi er bekendt med. Stemmeseddelen kan bestilles på hjem­mesiden www.tryghedsgruppen.dk. Og gør det NU!

Vi har sendt dette medlemsbrev til alle vore medlemmer – altså også medlemmer bosiddende uden for Region Hovedstaden. Og vi gør det i det håb, at I vil anbefale venner og bekendte i Region Hovedstaden at deltage i valget – og at stemme på en af forsikringstagernes egne kandidater (Andre kandidater).

I samarbejde med forsikringstagernes kandidater har foreningen Trygsagen på Facebook etableret en gruppe, Jeg støtter større medlemsindflydelse i TryghedsGruppen. Gruppen administreres af Keld S. Holm, der opstiller til valget og i øvrigt er suppleant til Trygsagens bestyrelse. I Trygsagen har vi tilladt os at give Keld adgang til foreningens medlemskartotek, for at han kan mail’e jer en opfordring til at tilslutte jer gruppen.

Vi håber meget, at I via Facebook vil være med til gøre opmærksom på valget. Inviter jeres venner og bekendte til at deltage i gruppen. Og det er ikke afgørende, hvor de bor. Vi ønsker det størst mulige kendskab til valget.

Venlig hilsen
Trygsagen
Bestyrelsen

Jørn Astrup Hansen, fmd."

Fra Bagsværd
Tilmeldt 18. Jan 10
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 13:00
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg kan kun værdsætte det initiativ som TRYGSAGEN har iværksat.

Det er vigtigt at demokratiet i TRYGHEDSGRUPPEN fungerer og at der vælges nye kandidater til repræsentantskabet der kan give den siddende bestyrelse modspil og måske en plads i bestyrelsen.

Jeg er enig med Jørn Astrup Hansen at TRYGHEDSGRUPPEN hviler på kundeskabt kapital og at nuværende og tidligere kunder ikke får andel i de værdier de har skabt.

Det er helt galt at repræsentantskabets medlemmer hovedsageligt består af modtagere af fondens midler. Nogle af disse tager endog også plads i bestyrelsen og dermed i beslutninger - hvor de burde være inhabile.

Støt TRYGSAGEN og stem på kandidater der er opført under ANDRE KANDIDATER i det udsendte materiale.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 20:33
Hvor mange stjerner giver du? :

Nu er der kampvalg paa vej.

Joachim Sperling skriver i Berlingeren:

http://sperlingske.blogs.business.dk/2010/02/01/er-trygfonden-danmarkshistoriens-st%c3%b8rste-tag-selv-bord/

Er Trygfonden Danmarkshistoriens største tag-selv-bord?

Han naevner ikke direkte begrebet: "kunsten at fratage andre mennesker kontrollen over deres penge" men er meget taet paa.

-----------------------------------------------------------------------------------

Jeg fik ogsaa denne mail fra Trygsagen:

Subject: TryghedsGruppen, valg

Kære medlemmer

I morgen, tirsdag den 2. februar, er det sidste frist for at bestille stemmeseddel
til valget til TryghedsGruppens repræsentantskab i region Hovedstaden.

Valget har vakt en helt usædvanlig interesse, og det er mit gæt, at der vil blive
afgivet tæt ved 25.000 stemmer. Det er næsten mistænkeligt mange!

Der vil blive kæmpet om de sidste stemmer.

Hvis du ikke allerede har gjort det, så husk i morgen, tirsdag den 2. februar 2010,
eller  NU, at bestille din stemmeseddel. Det sker på hjemmesiden
www.tryghedsgruppen.dk eller på telefon 7010 4242 (inden  kl. 16)

Få din familie, dine venner, naboer og kolleger til at tage del i valget - hvis de
vel at mærke har en forsikring i Tryg eller en pensionsordning i Nordea Liv &
Pension.

Og stem på en af forsikringstagernes egne kandidater. De er på stemmeseddelen opført
som "Andre kandidater".

Valget drejer sig ikke - som bestyrelsen påstår - om de uddelinger, TryghedsGruppen
foretager under navnet TrygFonden.

Valget drejer sig om ejerskabet til TryghedsGruppen.

Bestyrelsen hævder, at TryghedsGruppen er en selvejende institution.

Det er forkert. TryghedsGruppen er et selskab med begrænset ansvar (smba) ejet af
sine medlemmer (forsikringstagerne).

Og et sådant selskab skal drives med henblik på at fremme forsikringstagernes
interesser.

I den (skræmme-)kampagne, som bestyrelsen og bestyrelsens kandidater har ført,
refereres der overhovedet ikke til forsikring - eller til forsikringstagerne.

Det skal du være med til at ændre. Sæt X ved en af forsikringstagernes egne kandidater.

Med venlig hilsen
TRYGSAGEN
Jørn Astrup Hansen, formand
trygsagen@trygsagen.dk
telf.   3543 4868
mob. 2367 8868

Tilmeldt 8. Jan 09
Indlæg ialt: 4
Skrevet kl. 23:31
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg er selv kunde hos Tryg og har også fuldt dette valg. Der er altid flere sider af en sag, og jeg støtter ikke Trygsagens (Astrup Hansens) kamp om at nedlægge TryghedsGruppen og TrygFonden, som hvert år hjælper rigtigt mange gode projekter i hele Danmark. Jeg har det rigtigt godt med, at jeg er kunde i et forsikringsselskab, hvis moderselskab udbetaler en del af overskuddet til tryghedsskabene formål.

Man kan spørge sig selv om, hvorfor det lige præcis er de nuværende forsikringstagere, som skal have udbetalt en andel af formuen, når den er bygget op gennem flere hunderede år ? Hvor kommer tallene 25.000 - 250.000 fra ? Jeg kan ikke finde nogen officielle tal på dette, og desuden må der være nogle firmaer som får rigtige mange penge ud af en opløsning, og mange almindelige forsikringstagere som ikke får særligt meget.

Det er rigtigt, at der ikke har været kampvalg i mange år, og det er selvfølgelig ikke i orden. Men der har nu været kampvalg de sidste 3 år, og det er derfor ikke kun bestyrelsens kandidater som sidder i repræsentantskabet længere. Og det vil det heller ikke være fremover.

Til sidst vil jeg gøre opmærksom på, at bestyrelsen i Trygsagen består af tidligere bankdirektører (Astrup Hansen), direktører og en godsejer. Det lugter lidt af penge i mine ører, og hvornår har bankdirektører senest bidraget med noget fornuftigt til vores samfund...?

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 18:40
Hvor mange stjerner giver du? :

MORRIK:
at bestyrelsen i Trygsagen består af tidligere bankdirektører (Astrup Hansen), direktører og en godsejer.

De har ikke ret mange penge i Trygsagen.

Men det har de, som har taget kontrol med andre folks penge.KR 25.000.000.000.

Hvert medlem af repraesentantskabet betales et paent honorar for at vaelge en bestyrelse.

Bestyrelsen foreslaar folk, som de saa forventer stemmer paa den siddende bestyrelse.

MORRIK:
hvornår har bankdirektører senest bidraget med noget fornuftigt til vores samfund...?

Uden banker og pengeformidling ville samfundet ikke kunne fungere.

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)