Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Multimedieskat, kan jeg leje af mig selv?

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 16. Jan 10
Indlæg ialt: 6
Skrevet kl. 12:34
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har til mit firma brug for en ny pc eller en lille netbook. Men jeg ved ikke rigtigt om det kan betale sig at købe den via firmaet? Jeg har pt. en privat pc.

Så vidt jeg kan læse mig til, så skal jeg beskattes af 3000 årligt for det, hvilket giver 1700 kroner.

Fastnettelefon, mobiler etc. er private og køres ikke over firmaet, da besværet for det lyder dyrere end de sparede kroner. Forbruget er ikke signifikant og jeg vil gerne kunne slås op til telefonbogen med mit navn, ikke mit firma.

Jeg overvejer derfor om en ny pc i stedet skal købes privat, for at undgå en årlig skat?Holder pcen i blot 4 år har jeg jo givet 4*1700 kroner i skat for den, så kan jeg jo lige så godt købe den privat.

Så i stedet må jeg jo leje den ud til mit firma på timebasis? Må man det?

 

Ligeledes har jeg brug for en backup-funktion. Jeg overvejer at købe en lille server, men falder sådan en fyr ind under multimedieskatten?

Kan det bedre betale sig at opgradere min gamle private pc over firmaet? Må man det. Jeg køber jo ikke en ny pc, og burde derfor undgå skatten.

Tilmeldt 31. May 09
Indlæg ialt: 151
Skrevet kl. 13:06
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har haft samme spørgsmål, men der var en flink dame ved det nærmeste told&skat kontor som forklaret mig det. Hvis du er selvstændig, så kan det rigtig godt betale sig.

Lad os sige at du har en omsætning på 50.000 når året er afsluttet. Du bruge din mobiltelefon, pc'er, printer osv. både privat og erhverv. dette bliver nok 15.000 om året. Og betaler 1200 om året for dette. så dette giver 13.800

De 13.800 trækker du fra den 50.000, så det blilver 36.200, som du skal betale skat af. i stedet for at skulle betale skat af alle 50.000.

Du betaler altså 12-1500 kr. om året, for at kunne trække 13.800 kr. fra i skat.

Giver det lidt mening?

Ved ikke om du kan trække en server fra.

 

 

 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 16:09
Hvor mange stjerner giver du? :

 

Selvom du lejer PC`en ud til firmaet, slipper du næppe for mm-skatten.

Det afgørende er, at du har råderetten til PC`en for at kunne benytte den privat.

/peter

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 16:50
Hvor mange stjerner giver du? :

CCC:

Jeg har haft samme spørgsmål, men der var en flink dame ved det nærmeste told&skat kontor som forklaret mig det. Hvis du er selvstændig, så kan det rigtig godt betale sig.

Lad os sige at du har en omsætning på 50.000 når året er afsluttet. Du bruge din mobiltelefon, pc'er, printer osv. både privat og erhverv. dette bliver nok 15.000 om året. Og betaler 1200 om året for dette. så dette giver 13.800

De 13.800 trækker du fra den 50.000, så det blilver 36.200, som du skal betale skat af. i stedet for at skulle betale skat af alle 50.000.

Du betaler altså 12-1500 kr. om året, for at kunne trække 13.800 kr. fra i skat.

Giver det lidt mening?

Ved ikke om du kan trække en server fra.

 

 

 

Hej

Jeg giver CCC og Peter fuldstændig ret, iøvrigt kan jeg ikke se, at den af trådstarteren anførte måde at gøre dette på skulle give nogen besparelser, tværtimod.

Ja, og der kan fratrækkes en server uden yderligere beskatning.

Med venlig hilsen

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)