Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

S.M.B.A. kontra ApS.Hvad er forskellen??

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)
Tilmeldt 13. Sep 09
Indlæg ialt: 19
Skrevet kl. 20:16
Hvor mange stjerner giver du? :

hvis jeg skal starte et murerfirma hvad er så bedst.. og hvad pokker er forskellen, udeover at man skal ha de 80.000 til aps..

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 20:53
Hvor mange stjerner giver du? :

daniel d.:

hvis jeg skal starte et murerfirma hvad er så bedst.. og hvad pokker er forskellen, udeover at man skal ha de 80.000 til aps..

Hej

Læs følgende tråd http://www.amino.dk/forums/t/78497.aspx?PageIndex=1 så vil du se, at der reelt er tale om 2 meget modsatte holdninger til SmbA.

Jeg vil ikke her tale for og imod, idet du selv skal danne dig en mening herom.

Med venlig hilsen

Tilmeldt 29. Nov 10
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 20:59
Hvor mange stjerner giver du? :

daniel d.:

hvis jeg skal starte et murerfirma hvad er så bedst.. og hvad pokker er forskellen, udeover at man skal ha de 80.000 til aps..

Den væsentligste forskel er kapitalkravet og at man skal være minimum 2 til at stifte et SMBA. Herunder er det en væsentlig forskel i måden at fordele overskud på.

Tilmeldt 13. Sep 09
Indlæg ialt: 19
Skrevet kl. 21:28
Hvor mange stjerner giver du? :

Nu har jeg kigget lidt på tråden og det er tydeligt at det er splittet i to lejre:) men jeg vil sådan set bare ha de klare regler for hvordan man skal drive det mht skat, regnskab osv osv.. hvor pokker kan jeg finde det?  

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 21:34
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej!

Det burde du kunne udlede af de utallige indlæg.

/peter

Tilmeldt 29. Nov 10
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 21:35
Hvor mange stjerner giver du? :

Der står lidt i nedenstående link

http://www.eogs.dk/sw21974.asp?cat=21861

I relation til det regnskabsmæssige og skatteretlige er der ingen forskel på de 2 selskabstyper. Det kan være en fordel med smba at der ikke er pligt til at indsende regnskab, men kun en erklæring jf. ovenstående link.

Henrik

Tilmeldt 17. Dec 07
Indlæg ialt: 1876
Skrevet kl. 21:40
Hvor mange stjerner giver du? :

Der er som du akn se i trådene om emnerne delte meninger om ApS kontra SMBA. Når du snakker om et murerfirma, må jeg gå ud fra at du som minimum skal have noget værktøj, en bil, telefon, computer...

Med andre ord skal du formentlig alligevel skaffe mindst 80000kr i kapital, og i så fald er det meget svært at lave et seriøst argument for SMBA. SMBA kan være en glimrende løsning hvis du arbejder med noget hvor der ikke kræves kreditter eller kapital. Jeg forventer at du ønsker kredit i byggemarkeder mv. Det bliver bestemt ikke lettere af at have en selskabskonstruktion hvis primære funktion er at du kan løbe fra regningen.

Ps. indskudskapitalen må du jo bruge til driften, så det er sjældent en egentlig udgift.

MVH jens

Tilmeldt 13. Sep 09
Indlæg ialt: 19
Skrevet kl. 21:49
Hvor mange stjerner giver du? :

jeg har bil, værktøj, tlf osv.. jeg har allerede en privat konto hos det lokale byggemarkede, som ikke er noget problem at lave om til firmakonto, da det allerede er aftalt.. jeg skal ikke ud og købe noget som helst, udover de materialer til opgaverne jeg får.. og der kommer pengene jo ind før det skal betales... derfor syns jeg ikke det er nødvendigt at starte et ApS... så i bund og grund er det dårlige ved smba at man kan ha svært ved at få kredittroværdighed?  Der er ikke nogle specielle regler med at ansætte folk?? (måske et dumt spørgsmål, men jeg ved ikk særlig meget om det her) :)

Tilmeldt 29. Nov 10
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 21:56
Hvor mange stjerner giver du? :

daniel d.:
Der er ikke nogle specielle regler med at ansætte folk??

Nej det er ens for begge selskabstyper....

Kreditværdighed er altid et spørgsmål om personerne bag. Der er jo heller ingen garanti for at kapitalen er tilstede i ApS.

Tilmeldt 13. Sep 09
Indlæg ialt: 19
Skrevet kl. 22:01
Hvor mange stjerner giver du? :

nej lige præcis... jeg siger mange tak for hjælpen...

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)