Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Må jeg importere og videresælge varer fra Norge

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 9. Feb 09
Indlæg ialt: 26
Skrevet kl. 12:19
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg er freelancer indenfor film og video men har fået en forespørgsel fra en ven i Norge der gerne vil at jeg skal importere nogle af hans produkter og fungere som hans leverandør i Danmark. Disse varer har intet at gøre med driften af min virksomhed og det eneste jeg skal gøre er at tage imod nogle få bestillinger og sende ud nogle pakker.

Hvad er reglerne for dette. Skal jeg betale told/skat/moms når jeg modtager varer? Er der andre ting i forhold til skat og selvangivelse jeg burde være klar over? Skal jeg ændre noget i registreringen af min virksomhed?

mvh Francis Clemens

Fra Viby J
Tilmeldt 7. Aug 09
Indlæg ialt: 578
Skrevet kl. 12:25
Hvor mange stjerner giver du? :

Ja moms/skat/told skal du altid være opmærksom på. Du skal også være opmærksom på at Norge ikke er medlem af EU. Jeg ville nu ringe til told og skat for at få det afklaret. Ellers kan du risikere smæk senere hen.

Fra Roskilde
Tilmeldt 24. Aug 06
Indlæg ialt: 4506
Fra  Istol.dk Skrevet kl. 12:31
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Du skal registreres som importør hos SKAT. Det er ikke noget problem i sig selv.

Hvis du ikke selv kan finde ud af det, så skal du have hjælp til toldpapirerne. Modtager du varerne enkeltvis igennem PostDanmark, så tager det et gebyr for toldbehandling.

Hilsen Morten

 

Tilmeldt 10. May 08
Indlæg ialt: 413
Skrevet kl. 12:40
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Francis

En af tringene som er relevant er, om du blot fungere som lager for din ven, eller om du også er indblandet i det øknomoiske. I teorien kan varerne registreres toldfrit på lager i danmark, og så skal der betales told af varerne når de bliver solgt.

Det er dog rimelig problematisk at blive godkendt til dette. Og du kan være sikker på at told og skat kommer og kontrollerer dit lager med jævne mellemrum.

MVH Hans Poulsen - billigEmballage.dk / Pickandpack ApS

Salg af emballage www.billigEmballage.dk

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)