Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

hæfter man andet end 125 ved ApS ved konkurs?

Side 1 ud af 4 (32 indlæg)
Tilmeldt 10. Nov 09
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 16:16
Hvor mange stjerner giver du? :

Snakkede med en ven om det med ApS, han mener at man kan risikere at tabe mere end 125.000 hvis man går konkurs, men det mener jeg bestemt ikke, men hvad siger eksperterne??

Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 14994
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 16:19
Hvor mange stjerner giver du? :

Du hæfter for evt lån eller andet, som du kautioner personligt for... Bankerne beder ofte om, at ejeren/ejerne hæfter personligt for evt lån...

Billige designer Solbriller hos Customfit.eu

Tom Ford Solbriller -- Lacoste -- Carrera - Oakley - Chloe mm. Alt er på lager! Leveringstid 1-3 dage til DK.

Naturprodukter fra Cosmos Co. Argan olie - Kaktus olie - Grønt ler mm.

Link til Amino ekspertbloggen, hvor jeg skriver om lidt af hvert...

Tilmeldt 25. Jul 06
Indlæg ialt: 1187
Skrevet kl. 16:20
Hvor mange stjerner giver du? :

Man hæfter umiddelbart kun for anpartskapitalen, medmindre der er stillet personlige sikkerheder overfor banker/kreditorer.

Dog kan man godt komme til at hæfte, hvis man har handlet i strid med gældende lovgivning og bliver idømt ansvar.

Fra Odense
Tilmeldt 2. Aug 08
Indlæg ialt: 2966
Skrevet kl. 16:21
Hvor mange stjerner giver du? :

også hæfter du selvfølgelig for andet indskud udover de 125.000..  :)

Tilmeldt 10. Nov 09
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 16:46
Hvor mange stjerner giver du? :

Det vil sige hvis jeg kommer i minus til en afholdelse af en koncert, og så skal jeg selvfølgelig låne penge af banken til at betale kreditorene, som jeg skylder penge og går jeg konkurs, og har det lån så skal jeg betale det udover de 125?

Fra Odense
Tilmeldt 2. Aug 08
Indlæg ialt: 2966
Skrevet kl. 16:48
Hvor mange stjerner giver du? :

det afhænger af kravene fra din bank, men jeg tror ikke nogen banker vil låne penge efter et underskud på en koncert, og slet ikke uden du hæfter personligt.

Tilmeldt 10. Nov 09
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 16:51
Hvor mange stjerner giver du? :

Nej det tror jeg heller ikke! hehehe. Nu er det ikke sådan, men det er godt at vide sådan nogle ting, når man vil registrer sig som ApS.

Men jeg ser desværre ikke meningen med de 125 så?

Fra Odense
Tilmeldt 2. Aug 08
Indlæg ialt: 2966
Skrevet kl. 16:52
Hvor mange stjerner giver du? :

for at stifte et APS så skal du have 125.000 i værdier at smide ind i virksomheden. det kan være bil, Udstyr, penge m.m, som sikkerhed.


er det et krav at du stifter et APS? et I/S eller en selvstændig virksomhed kan også være en mulighed?

Tilmeldt 10. Nov 09
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 19:27
Hvor mange stjerner giver du? :

Bautik:

for at stifte et APS så skal du have 125.000 i værdier at smide ind i virksomheden. det kan være bil, Udstyr, penge m.m, som sikkerhed.


er det et krav at du stifter et APS? et I/S eller en selvstændig virksomhed kan også være en mulighed?

Løber jeg ikke større personlig risiko ved at stifte enkeltmandsvirksomhed eller I/S som du siger?

 

Tilmeldt 4. Jul 09
Indlæg ialt: 868
Skrevet kl. 19:44
Hvor mange stjerner giver du? :

Ved personlig virksomhed hæfter du for al gæld, som måtte opstå.

I et aps hæfter selskabet med sin anpartskapital og som de andre har nævnt hæfter man som person for sine selvskyldnerkautioner, som typisk opstår i relation til pengeinstitutter. Det vil sige at de kreditorer, som ikke har sikret sig ved kaution fra dig, de kan kun gå efter anpartskapitalen og ikke efter dig som person.

De bedste hilsener

Finn

Side 1 ud af 4 (32 indlæg)