Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

18år og vil gerne være Plade Producer hvad gør jeg ?

Side 1 ud af 2 (14 indlæg)
Fra Hornslet
Tilmeldt 19. May 09
Indlæg ialt: 210
Skrevet kl. 11:34
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej alle Amino'er 

Jeg er en ung mand på 18 år.
Som lige siden jeg var 13-14 har ville være Producer og med tiden få mit eget studie.

Så nu vil jeg prøve at eftersætte min drøm.

Jeg vil meget gerne høre jeres mening om projektet og vis der er nogle som har nogle gode råd til mig vil jeg meget gerne tage imod alle dem i kan komme med.

Evt. vis der er nogle som har samme drøm så måske noget samarbejde?

Mvh.

Casper Kromann Nielsen

Fra Kalundborg
Tilmeldt 19. Dec 09
Indlæg ialt: 858
Fra  Knockout Marketing Skrevet kl. 11:36
Hvor mange stjerner giver du? :

Du vil altså, forstået rigtigt. Stå for både inspilning, mix og master? Eller også det musikalske bag det.

Det er jo lige så meget et spørgsmål om talent som hvis du var sanger. Har du tidligere arbejdet med dette? For hvis ikke er der RIGTIG mange som er langt foran dig i din alder.

Derudover kræver det utroligt mange penge, i ordenligt udstyr for at kunne levere den forventede kvalitet.

Få 3 tilbud fra lokale ejendomsmæglere på formidlingen af dine erhvervslokaler (gælder også privat bolig)

Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 9714
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 11:41
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har tidligere i mit liv levet af at producere musik, drevet pladestudie, musikforlag og pladeselskab i 15 år. Jeg var samme alder som dig, da jeg åbnede mit første studie.

Som med så meget andet er det et spørgsmål om at hoppe ud i det. Jeg lånte 250.000 kroner og gik bare i gang.

Det er dog en branche med ekstrem hård konkurrence og der er mange forbandede dygtige folk. Så du skal være parart til at knokle 12-14 timer om dagen, HVER dag i de næste 10 år ... mindst.

Jeg kan anbefale at du kigger indenfor på den danske debat Lydmaskinen.dk - her er mange gode debatter om netop arbejdet som producer. Her er f.eks. en god tråd om hvad der skal til for at blive producer: http://www.lydmaskinen.dk/viewtopic.php?f=16&p=268327

Fra København
Tilmeldt 28. Dec 09
Indlæg ialt: 1827
Fra  TDOmedia Skrevet kl. 13:22
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej, Casper.

Der er mange ting som skal hænge sammen før du kan starte.

·     Dygtighed

·     Netværk

·     Branche kendskab

·     Faglig viden

·     Økonomi

·     Tid

Held og lykke.

Mvh. Thomas De Oliveira

 

Fra Nyborg
Tilmeldt 11. Jan 10
Indlæg ialt: 344
Skrevet kl. 13:27
Hvor mange stjerner giver du? :

Det er nok en god ide og lave en masse research.
og når du er fuldstændig klar til at åbne et studie rent mentalt så leder du efter en investor, som kan se en mulighed med dig. Men det kræver meget arbejde meget viden og ekstrem mange penge.
Derud over skal du kunne levere varen hver gang. Laver du fejl en gang vil rygtet sprede sig som steppe ild.

Mit råd ville nok være at starte med at søge job på studier, og efter en hvis erfaring er opnået, så start selv. Det er en risikabel branche at starte i. Det kan gå noget så grueligt galt.
Men hvis du sys du har styr på det. er det bare at komme igang

Fra Trelleborg, Sverige
Tilmeldt 6. Nov 07
Indlæg ialt: 594
Fra  Catapult Skrevet kl. 17:29
Hvor mange stjerner giver du? :

Det er jo en superhård branche at træde ind i. Alene at få bygget et studie kræver en del penge, ligeledes udstyret til det. Jeg ville nok starte med at leje mig ind på et eksisterende studie - prøv evt ude i njalsgade der ligger en del og så er det jo også et ultra kreativt miljø. Kendte en der havde et studie der ude, tror han stadig har det så jeg kan evt. fomidle en kontakt der hvis du ønsker det.
Udover det så koster det mange penge at producere og trykke en cd, incl. markedsføring og musikvideo osv. selvom du kan meget selv så løber det hurtigt op da der forventes en hvis kvalitet af videoen på voice/mtv/dr osv.
Men vigtigst af alt, så skal du have råd til at tabe alt du har skudt i et projekt - for det er langt fra sikkert du kommer til at tjene penge på det. Hvis du er dygtig OG heldig så vil måske 1 ud af 10 projekter være en succes.

Men det er ikke for at tage modet fra dig jeg skriver dette - kender bare folk der har tabt mange penge i branchen, så man skal være klar til det.. og som MIkkel siger, også være klar til at knokle med stort K.

God vind :)
Jesper Fledelius-Gehrke

Fra Aarhus
Tilmeldt 3. Jul 07
Indlæg ialt: 1987
Fra  MagentoXperten.dk Winkwink.dk Skrevet kl. 19:59
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Casper

Jeg kender tilfældigvis en der har rigtig meget med musikbranchen at gøre. Han siger at det tager rigtig lang tid at bygge et navn op og skabe et seriøst netværk.

Overvej dine muligheder grundigt. Du kan sikkert godt hvis du virkelig vil men det kræver meget når du er i konkurrence med rigtig store spillere som har rigtig mange år på bagen. 

Du kan ikke overveje en eller anden alternativ løsning, hvor du kan få noget erfaring eller opbygge et navn før du starter som producer?

Ejer af Winkwink & Magentoxperten. 

Fra Østerbro
Tilmeldt 14. Aug 09
Indlæg ialt: 143
Skrevet kl. 23:54
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Casper

Hvor er det dog fedt at høre at du har en drøm. Det kræver mod at følge sin drøm. Så hvordan er du sikker på at det er din drøm?

Når du så, er sikker - så skal du som Mikkel gjorde "bare hoppe ud i det" Smile

Det er lettere sagt end gjort.... men jeg er af den gamle skole, og tror på at følger du din drøm så går det ikke galt, men du skal være sikker på at det er din ultimative drøm. Det nytter ikke at hoppe ud i sådan et projekt fordi du syntes musik er fedt og sagtens kunne lave lidt musik. Desuden er musikbranchen er fyldt med klapperslangere, rygklapperer og ikke mindst følelser!

Alle bands syntes selv de er de fedeste i verden. Musik skaber følelser... og da mennesker ikke har de samme følelser kan uenighed hurtigt opstå.

(Jeg lånte en gang en hulens bunke penge fordi jeg selv syntes det her Rock´n´Roll band var de fedeste i verden, det var de også - problemet var bare at det syntes P3 ikke. Uden P3 - ingen kager :-)

Så det næste spørgsmål er så om du har ørerne?

For lad os antage du har fået dit studie og skal hive fat i nogen kunstnere, så kan din opstartsaftale sagtens være en deal om at du producerer gratis imod en sjat af indkomsten. Det kan give et hurtigt breakthrough, hvis du rammer den lige i r......

Men igen.......var jeg din far ville jeg anbefale dig at holde dig langt væk fra musikbranchen......laaaangt væk :-)

 

Held og lykke!

Partner @ The Social Agency 

Tilmeldt 27. Dec 09
Indlæg ialt: 2029
Skrevet kl. 00:23
Hvor mange stjerner giver du? :

Har du lavet noget musik i den tid? 

Har du et netverk med musikere? 

 

 

Tilmeldt 30. Oct 09
Indlæg ialt: 5361
Skrevet kl. 00:23
Hvor mange stjerner giver du? :

Casper:

Så nu vil jeg prøve at eftersætte min drøm.

Jeg vil meget gerne høre jeres mening om projektet og vis der er nogle som har nogle gode råd til mig vil jeg meget gerne tage imod alle dem i kan komme med.

Hej Casper,

Det er kanon du har den drøm, men pladeproducer er ikke noget man bliver fordi man ønsker det eller drømmer om det, og det er sjældent at dem der alligevel træder ud i det nogensinde bliver til noget.

Du skal ikke forstå mit indlæg negativt, men jeg håber du forstår at der er flere der bliver jagerpiloter end succesrige producere hvert år.

Men du kan stille dig selv disse spørgsmål:

1. Er du villig til at leve af ingenting i 10 år

2. Er du villigt til at tage chancen for du aldrig bliver til noget?

3. Hvilke 5 numre er de bedst producerede i 2005-2009 ved du det? og kan begrunde det?

4. Spiller du instrumenter?

5. Kan du synge - eller ved du noget om sang?

6. Er en snerre en andet end en harefælde?

7. Hvilket program giver de bedste redigeringsmuligheder?

osv osv osv osv osv

Men man kan også spørge: Hvor mange gange er dit sidste nummer du har produceret blevet afspillet på Youtube?

Så tænker du måske...øhh hvad snakker han om ham Lagersalg, for jeg skriver jo jeg gerne vil være producer, ikke at jeg er det... Men du skal forstå det derhen, at hvis ikke du er startet med at lave musik endnu, så forbliver det nok kun en drøm, for dem der i dag har succes, de gik i gang den dag de fik tanken og fik det ikke ud af hovedet efter...

Der er en grund til at Mikkel deMib stadig er mikrofon "fanatiker" selvom har givetvis lever af SEO Smile

Når det så er sagt, så er der intet (næsten) federe end god lyd og gode produktioner.

 

Køb ren argan olie her

Side 1 ud af 2 (14 indlæg)