Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Lynguide til linkbuilding

Side 1 ud af 6 (53 indlæg)
Fra Hillerød
Tilmeldt 10. Nov 07
Indlæg ialt: 2846
Skrevet kl. 21:48
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 17 person

Hej Aminoer,

Nu har der været så meget snak om linkkataloger herinde på det seneste, at det måske har været medvirkende til lidt rumlen fra nogle af de garvede i SEO-branchen. Mikkel deMib har skrevet et blogindlæg om, at man skal forvente at de fleste (om ikke alle) danske linkkataloger mister deres værdi og Thomas Rosenstand har på Twitter undret sig over, at folk tror, at  linkkataloger er nok.

Lad os bare slå fast, at jeg er helt enig med begge d'herrer. Jeg tror også, at danske linkkataloger kommer til at rende ind i en eller anden form for sortering fra Google, ganske som det er sket for de engelsksprogede af slagsen. Og jeg er helt enig i, at en enkelt form for linkbuilding ikke er nok - og giver unødig sårbarhed.

Så her er den i stikordsform. Min lynguide med inspiration til linkbuilding. (Den kommer også i blogformat med meget mere tekst og mere uddybning på et tidspunkt, men indtil videre er den her i stikordsform, så mine med-Aminoer kan tænke lidt over alternativer til linkkataloger, nu hvor debatten kører).

Udgangspunktet er, at de allerbedste links er dem, som dine konkurrenter har svært ved at kopiere. Og med det in mente, ruller vi:

Bliv en ressource. Skriv noget på din side eller lav noget på din side, som folk får lyst til at linke til. Den ultimative guide til, hvordan man vedligeholder sine havenisser, nogle sjove havenissebilleder, en wiki om havenisser, en blog med havenisser.  Tænk ud af boksen også. Billeder, applikationer mm.

Spørg folk om de har lyst til at linke til dig. Spørg venner, bekendte, familie, tidligere/nuværende arbejdskollegaer, sportskammerater, leverandører, logemedlemmer, medstuderende, konkurrenter fra andre dele af landet, erhvervsklubber, sportsklubber hvor du er sponsor, foreninger etc. Ingen spam, men bare spørgsmål til folk, du kender.

Opret en blog. Skriv gode ting på den. Link til din side.

Udsend pressemedelelser. Kontakt journalister. Prøv at komme i medierne. (Og håb så, at det er nogle af de få medier, der rent faktisk linker).

Skab kontakter til bloggere og andre folk med hjemmesider i din niche. Kommentér på deres skriverier kom i dialog. Gør positivt opmærksom på din eksistens

Vær aktiv i relevante fora. Vær en ressource. Skab goodwill. (og sørg for med et footerlink eller lign, at folk ved, hvilken hjemmeside du har).

Smid et link til din hjemmeside i footer/profil på fora, hvor du allerede er aktiv.

Tjek dine konkurrenters backlinks ved hjælp af Yahoo Site Explorer eller lignende værktøj. Se, om de har nogle links fra hjemmesider, hvor du måske også kan få dit link ind - eller om du bare kan hente inspiration fra deres linkprofil.

Skriv en god artikel om et eller andet indenfor dit emne og tilbyd den til hjemmesider eller blogs, der handler om dit område. Bliv gæsteskribent. (Kan du ikke finde nogen sider, så brug artikeldatabaser som f.eks. Brian Brandts Artikeldatabase.dk).

Vær aktiv på sociale medier (Facebook, Twitter etc.). Direkte linkværdi yderst begrænset, men afledte effekter kan være links fra medbrugere.

Bliv Amino Plus-medlem og opret et par dybe footerlinks til nogle gode produkter/tjenester/undersider på din side.

Og så løb jeg tør for skrivelyst lige nu. Forhåbentlig kan ovenstående give bare lidt ideer til hvordan du kan arbejde med linkbuilding på din side. Der er mange flere metoder og variationer over temaet. Tænk ud af boksen. God fornøjelse med linkbuilding. Og husk nu at bruge mere end bare en metode.

Fra Chiang Mai
Tilmeldt 31. Aug 09
Indlæg ialt: 2220
Fra  Move Marketing Co., Ltd. Skrevet kl. 21:55
Hvor mange stjerner giver du? :

Bakker op om din udmelding. 

Og thumbs up Yes for din lyn guide, den tror jeg der er mange der får glæde af :)

Fra Nykøbing Falster
Tilmeldt 17. Jul 08
Indlæg ialt: 5906
Fra  Casper Schneidereit A/S Skrevet kl. 22:06
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg er enig i at en ensporet linkbuilding, er som et højhus bygget på mosegrund. Men hvad er det der får jer til at tro at 'linkkataloger' mister værdien lige nøjagtig i 2010 - hvorfor gjorde de ikke i 2009, eller hvorfor tror i ikke de holder til 2011?

En anden interesseret debat/vinkel: Hvordan kan Google bygge en algoritime som kan udelukke linkkataloger. Hvilke parameter vil der blive kigget på? Udgående links vil helt sikkert være en faktor, men kan mandre stille andet op?

Med venlig hilsen
Casper Schneidereit

Fra Copenhagen
Tilmeldt 31. Oct 07
Indlæg ialt: 3545
Fra  Volt & Volume Skrevet kl. 22:07
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Frank,

Super indlæg. Glæder mig til at læse mere om det på blog.

Apropos blog, så skriver du:

"Opret en blog. Skriv gode ting på den. Link til din side."

Det er jeg helt med på, da jeg har læst meget om det på det seneste, men...det, jeg imidlertid er i tvivl om, er følgende:

På mit kommende engelssprogede website www.soundspectre.com vil jeg skrive en lang række musikanmeldelser, som er henvendt til den kræsne musikelsker. Jeg har så læst, at man kan vælge at have en blog helt adskilt af sit site, men at man også kan vælge bare at have en blog på selve sitet. Jeg ved ikke, om mit spørgsmål giver nogen mening, men er det mere fordelagtigt at lade blog og site være adskilte med henblik på linkbuilding, eller er det uden den store betydning, så længe søgerobotterne opfanger blog-materialet på mit site?

Jeg har derudover tænkt mig at skrive diverse indlæg på bl.a. et "paid-to-write" site, som hedder Hubpages. Kender du noget til dét begreb og dette site?

Mvh

Thomas

www.tt-tekstforfatter.dk

Tekstforfatter - Jeg har 16 års erfaring fra reklamebureauer og som selvstændig. Ring: 2252 3381.

Fra Viby J, Århus
Tilmeldt 29. Mar 08
Indlæg ialt: 25
Skrevet kl. 22:11
Hvor mange stjerner giver du? :

Virkelig gode muligheder du lister op Frank. Der burde være noget for enhver smag.

Og efter at have flyttet domæne for et par uger siden, falder dette indlæg lige i min smag. Takker.

Kim Andersen's blog om Umbraco, sociale medier, web 2.0, Google, SEO, webudvikling mm.

Fra Hillerød
Tilmeldt 10. Nov 07
Indlæg ialt: 2846
Skrevet kl. 22:12
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Casper,

Jeg skrev egentlig ikke så meget indlægget for at debattere deMibs (og mit) gæt på, at de danske linkkataloger får et Google-fur i år, men mere for at give nogle alternative ideer.

Men man skulle være et skarn, hvis man lod en god debat passere Wink

Jeg tror, at de danske kataloger får en omgang med Google-hammeren, fordi deres antal og omfang er steget så gevaldigt i den sidste del af 2009. Fuldstændig som man så med de engelsksprogede kataloger, før de første fik hammeren i efterår/vinter 07 (tilgiv mig, hvis jeg husker timingen lidt forkert).

Og hvordan Google har tænkt sig at gøre det, ved jeg ikke. Men eftersom de har gjort det i bundter med de engelsksprogede kataloger, kan de nok også finde en metode til de danske.

Fra København
Tilmeldt 15. Jun 09
Indlæg ialt: 61
Skrevet kl. 22:14
Hvor mange stjerner giver du? :

Super. Tak for info og altid brugbare indlæg fra dig.

De bedste hilsner Sanne

Designer du selv smykker, så find dine Perler her.

Fra Esbjerg
Tilmeldt 13. Sep 06
Indlæg ialt: 638
Skrevet kl. 22:14
Hvor mange stjerner giver du? :

Frank Hellerup Madsen:
Skriv en god artikel om et eller andet indenfor dit emne og tilbyd den til hjemmesider eller blogs, der handler om dit område. Bliv gæsteskribent.

Rigtig dejligt med en kvalitets artikel om et et meget diskuteret emne her på amino. Thumps up Yes

 

Fra Hillerød
Tilmeldt 10. Nov 07
Indlæg ialt: 2846
Skrevet kl. 22:17
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Thomas,

En enkelt blog vil sjældent gøre den helt store forskel i linkbuildingen alene, så det skal ikke være værdien af links fra din blog til dit site, der skal afgøre, om den skal ligge på sitet eller for sig selv.

Ja, jeg kender godt Hubpages og har læst om nogle amerikanere, der har haft pæn succes med at tjene penge via dem. Forvent dog, at det kræver en stor indsats og rigtigt mange "Hubs".

Fra Nykøbing Falster
Tilmeldt 17. Jul 08
Indlæg ialt: 5906
Fra  Casper Schneidereit A/S Skrevet kl. 22:20
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg ved godt det ikke var et oplæg til debat, men nu er der efterhånden en større kreds som virker ret så sikker på at det er udviklingen :-). Så det kunne være spændende at høre hvorfor i lige mener det skulle være i 2010 :-). 

Den ideelle verden for Google, vil være muligheden for at sortere alle de links fra, som bevist er skabt for at fremme et website. Og kun vægte de links som er skabt naturligt, netop pga. godt indhold.

Med venlig hilsen
Casper Schneider

Side 1 ud af 6 (53 indlæg)