Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvordan ville du investere 100000,-

Side 2 ud af 2 (20 indlæg)
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 23:53
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej allesammen. Da min omsætning i øjeblikket bogstaveligt talt går igennem taget, tror jeg ikke jeg har brug for dem lige med det samme. Ideen er at have en ordentlig bunke penge, når jeg en gang bliver 'rigtig' fattig studerende, med egne udgifter osv. Målet er at have den økonomiske frihed, der sikrer at jeg kan fokusere på studiet (og arbejdet selvfølgelig) alene, og ikke skulle bekymre mig om faste udgifter til mad, leje og den slags.

Dog ville jeg blive meeeget ked af det, hvis de allesammen pludselig forsvandt ned i et stort konkurshul.

- Simon

Fra Roskilde
Tilmeldt 24. Aug 06
Indlæg ialt: 4506
Fra  Istol.dk Skrevet kl. 23:59
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg ville bruge 10.000 på en webshop, og så ellers købe produkter for 90.000,- som hurtigt yngler til 180.000. DEm ville jeg så købe nye produkter for og så ellers bare blive ved på den måde :)

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 00:02
Hvor mange stjerner giver du? :

Det med at score dividende eller avance på køb og salg er desværre slet ikke aktuelt for mig. Jeg har ti pølser at skrive med, det er det.. Hvilket omvendt begrænser min risiko til det minimale, så det er ok.

Måske skulle jeg bruge dem på en tredje arm? Big Smile

Fra København
Tilmeldt 25. May 06
Indlæg ialt: 801
Fra  House of Visions Skrevet kl. 08:52
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Simon

Hvis din indtægt er baseret på dine evne og arbejde udelukkende, skulle du måske arbejde på at lave et duplikerbart koncept, da der ellers vil komme et limit på din indtægt på egen ydelse

Keep Swinging

Kim Kampp

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 08:54
Hvor mange stjerner giver du? :

Kim Kampp:

Hej Simon

Hvis din indtægt er baseret på dine evne og arbejde udelukkende, skulle du måske arbejde på at lave et duplikerbart koncept, da der ellers vil komme et limit på din indtægt på egen ydelse

Keep Swinging

Kim Kampp

 

Spørgsmålet er, om det kan betale sig. Lige nu arbejder jeg meget, så jeg tror ikke at der er plads til flere projekter, måske man skulle købe sig ind i nogen andres..

Tak for svaret :)

Fra København
Tilmeldt 25. May 06
Indlæg ialt: 801
Fra  House of Visions Skrevet kl. 09:04
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Simon

Det ville også være en mulighed eller finde en partner til et koncept du har udvikler på, vigtigst er dog at du har for øje at du kan arbejde med din kapital, eller at de er del af din egen drift, vilje og ideer. Dette er meget anderledes i forhold til traditionelle investeringer, men ud fra egen optik, vil de muligheder og erfaringer være mere værd for dig lige nu. Ellers gør det således at du følger en procentvis fordeling så du tager ex. 70 % til udvikling af din forretning(er) og 20 % til en mere traditionel investering samt 10 % til dig selv (penge som glæder dig selv eller andre med og som bekræfter og dermed selvforstærker dig i din egen succes - evt. ved køb af en Mac :-), nåede lige at læse lidt af dine interesser på dit site)

Dbh.

Kim Kampp

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 09:37
Hvor mange stjerner giver du? :

OBS. Jeg har ikke brug for tilbud fra folk, der mangler investorer til deres projekter - ellers mange tak :)

Fra Korsør
Tilmeldt 26. Feb 09
Indlæg ialt: 5072
Fra  Sliknet Thai-invest aps Skrevet kl. 10:26
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Simon

Som Frisch rigtig skriver, er det vigtigste egentlig at du starter med at skrive alle dine krav/behov op.

Tidshorisont, risikovillighed, likviditet, egen indsats, forventninger til afkast, osv. osv.

Derfra er det meget enklere at si muligheder fra.

Potientielt afkast og risiko hænger altid sammen, så jo højere du stiler, jo større risiko for tab.

Du bør også kigge på omkostningerne ved at handle - om det måtte være aktier, obl. , inv. beviser, valuta, ejendom, råvarer.

Og så selvfølgelig hvor likvid din investering er - hvor hurtigt og nemt kan du komme ud igen.

Mvh

Jesper

 

 

Fra Esbjerg
Tilmeldt 23. Sep 05
Indlæg ialt: 4105
Skrevet kl. 10:38
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg ville helt klart sætte dem på en høj rente konto. Tingene går så hurtig i dag og du aner ikke hvad der sker om et år og om du der vil skulle bruge pengene. Vent med at lave lang sigtet investeringer til du er 35 :)

Tilmeldt 18. Jan 10
Indlæg ialt: 23
Skrevet kl. 20:07
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg ville investere dem i en rigtig god ferie eller to. :-) ..men ellers nok i ejendom. :)

Side 2 ud af 2 (20 indlæg)