Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Prisen på cigaretter, det frie markede og demokratiet - hvor bliver det af!?

Side 3 ud af 4 (36 indlæg)
Fra Vejle
Tilmeldt 26. Jul 09
Indlæg ialt: 344
Skrevet kl. 18:46
Hvor mange stjerner giver du? :

Prøv nu lige og stoppe jeres hertz en gang, nu har jeg oplevet 5 der sidder og sviner rygere til.

Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 14994
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 18:47
Hvor mange stjerner giver du? :

Nicolai:

Jeg skriver at rygere i sig selv ikke er en økonomisk byrde for samfundet, fordi de netop betaler så meget ind i afgift (Det er et højt milliard beløb staten får ind). At fedme kan være en sygdom er givetvis rigtig nok, jeg prøvede bare at sætte den her "hvad koster staten mest"-debat i relief til noget. Faktum er at rygere selvfølgelig koster staten en masse penge, pga. kræft, vejrtrækningsproblemer, blodpropper osv, men at segmentet "rygere" er mere end selvfinansierende pga. det høje afgiftsniveau!

Jamen så lad os sætte det i relief... Og bruge overvægtige mennesker som sammenligningspunkt...

En person, som spiser forkert, og ik dyrker motion af nogen art, må formodes at have en bil. Alene i bilafgifter (grønne, gule og røde afgifter eller hva de efterhånden hedder) betaler vedkommende rigtig meget til staten. Dertil kommer benzinforbruget med endnu flere afgifter til følge... Alene disse to punkter udligner næsten de kære cigaretafgifter. Dertil kommer så en masse andet, som overvægtige bidrager med i statskassen...

Så at påstå at fedme belaster mere end rygning uden at fortælle det mindste omkring, hvilke forbehold du tager, er meget useriøst...

Billige designer Solbriller hos Customfit.eu

Tom Ford Solbriller -- Lacoste -- Carrera - Oakley - Chloe mm. Alt er på lager! Leveringstid 1-3 dage til DK.

Naturprodukter fra Cosmos Co. Argan olie - Kaktus olie - Grønt ler mm.

Link til Amino ekspertbloggen, hvor jeg skriver om lidt af hvert...

Fra Frederiksberg
Tilmeldt 14. Apr 09
Indlæg ialt: 220
Skrevet kl. 18:57
Hvor mange stjerner giver du? :

Du må meget gerne henvise til dine tydeligvis ekstremt pålidelige kilde, før  du slynger disse tal i hovedet på mig og desuden påstår at min tese er fejlagtig :).

Fra Frederiksberg
Tilmeldt 14. Apr 09
Indlæg ialt: 220
Skrevet kl. 19:05
Hvor mange stjerner giver du? :

Fashion-Seller:

Nicolai:

Jeg skriver at rygere i sig selv ikke er en økonomisk byrde for samfundet, fordi de netop betaler så meget ind i afgift (Det er et højt milliard beløb staten får ind). At fedme kan være en sygdom er givetvis rigtig nok, jeg prøvede bare at sætte den her "hvad koster staten mest"-debat i relief til noget. Faktum er at rygere selvfølgelig koster staten en masse penge, pga. kræft, vejrtrækningsproblemer, blodpropper osv, men at segmentet "rygere" er mere end selvfinansierende pga. det høje afgiftsniveau!

Jamen så lad os sætte det i relief... Og bruge overvægtige mennesker som sammenligningspunkt...

En person, som spiser forkert, og ik dyrker motion af nogen art, må formodes at have en bil. Alene i bilafgifter (grønne, gule og røde afgifter eller hva de efterhånden hedder) betaler vedkommende rigtig meget til staten. Dertil kommer benzinforbruget med endnu flere afgifter til følge... Alene disse to punkter udligner næsten de kære cigaretafgifter. Dertil kommer så en masse andet, som overvægtige bidrager med i statskassen...

Så at påstå at fedme belaster mere end rygning uden at fortælle det mindste omkring, hvilke forbehold du tager, er meget useriøst...

Du er i din gode ret til at vurdere at jeg er meget useriøs, men du gør altså debatten mindst ligeså useriøs når du begynder at trække bilaftgifter inden i debatten. Jeg tror vi må stoppe diskussionen her inden den køres ud på et sidespor.

Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 14994
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 19:10
Hvor mange stjerner giver du? :

Nicolai:

Du er i din gode ret til at vurdere at jeg er meget useriøs, men du gør altså debatten mindst ligeså useriøs når du begynder at trække bilaftgifter inden i debatten. Jeg tror vi må stoppe diskussionen her inden den køres ud på et sidespor.

Jeg gør den useriøs, fordi du slynger nogle påstande ud, som hverken er diffineret eller dokumenteret... Men fair nok vi stopper for der kommer vel næppe mange flere fakta alligevel...

Billige designer Solbriller hos Customfit.eu

Tom Ford Solbriller -- Lacoste -- Carrera - Oakley - Chloe mm. Alt er på lager! Leveringstid 1-3 dage til DK.

Naturprodukter fra Cosmos Co. Argan olie - Kaktus olie - Grønt ler mm.

Link til Amino ekspertbloggen, hvor jeg skriver om lidt af hvert...

Fra Esbjerg
Tilmeldt 19. Jan 08
Indlæg ialt: 324
Fra  esbjerglive.dk Skrevet kl. 19:17
Hvor mange stjerner giver du? :

Nicolai:
Du må meget gerne henvise til dine tydeligvis ekstremt pålidelige kilde, før  du slynger disse tal i hovedet på mig og desuden påstår at min tese er fejlagtig :).


Det er vist en myte du har fat i der, jeg ved udemærket godt at der er mange der "tror" på dette. Men synes du selv det lyder realistisk?

Du kan blandt andet læse mere her: http://www.business.dk/oekonomi/rygning-er-en-dyr-draeber, http://www.cancer.dk/Tobak/Pressearkiv/Rygere+koster+milliarder.htm

Desuden kan du læse mere på sundhedsministeriets hjemmeside.


// Peter

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 19:23
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej alle

Nu har jeg læst denne tråd med interesse, og kan konstatere holdingen herinde, er ligesom alle andre steder. Afstemningen af Daniel vil også give et resultat, som matcher fordelingen af rygere og ikke rygere.

Jeg er personligt af den opfattelse, at vi alle skal betale for den belastning, vi påfører samfundet og den reelle pris for ydelserne.

Så kan vi begynde at remse op:

Cigaretter/Tobak skal op med ca. 50 %

Bilafgifter skal sænkes til det halve, mod at alle vejene bliver ordnet.

Daginstitutioner skal op med 300 %

Biblioteker skal være 100 % brugerbetalt

O.s.v... o.s.v.

Der vil altid være eksperter, som kan udtale sig på politikernes vegne, og som kan passes ind i de aktuelle holdninger, hvad enten det er sundhed, fart, lugtgener, parcelhuse og sådan kan vi blive ved.

Desværre må jeg konstatere, at Danmark er blevet meget værre end "ForbudsSverige" var i sin tid.

Med venlig hilsen

Fra Stenløse
Tilmeldt 8. Apr 06
Indlæg ialt: 1584
Fra  NordicCall.dk Skrevet kl. 20:15
Hvor mange stjerner giver du? :

Reg. Revisor TSP:

Daginstitutioner skal op med 300 %

Det lyder ikke rart :)  Det må betyde at der er lønninger på op mod flere 100.000 for dem der passer vores børn :)

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 20:20
Hvor mange stjerner giver du? :

bacardil:

Reg. Revisor TSP:

Daginstitutioner skal op med 300 %

Det lyder ikke rart :)  Det må betyde at der er lønninger på op mod flere 100.000 for dem der passer vores børn :)

Hej

Du missede pointen, det er bare det kostprisen er Surprise

Og så kan vi tage sygehusene og kollektiv trafik, som alt andet kun lever, fordi de er skattefinansierede Sleep

Med venlig hilsen

Fra Holbæk
Tilmeldt 7. Apr 06
Indlæg ialt: 561
Skrevet kl. 20:34
Hvor mange stjerner giver du? :

Konklusion på tråden: Udvis alle overvægtige rygere der har børn og bil, til Afghanistan.

Side 3 ud af 4 (36 indlæg)