Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Prisen på cigaretter, det frie markede og demokratiet - hvor bliver det af!?

Side 1 ud af 4 (36 indlæg)
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 17:16
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Kære Aminoere.
Jeg stod i morges, i min nærmeste 7/11 på falkoner allé hvor jeg jo lige skulle have nogle cigaretter, så vågen som jeg nu kan være på en onsdag morgen kl 07:45 så opdager jeg sørme at de nu igen har sat prisen op til 37 kr for 20 blå kings.

Jeg er klar over at det ikke er sundt at ryge ect. og jeg gør altid mit bedste for at holde røg, aske, skoder, tobaks ånde så uundgåeligt for andre mennesker, er godt klar over at det ikke er alle der ryger og det respekter jeg, men hvad der genere mig så meget er at folketinget/politiken (dem der har styr på de sager) sætter afgifterne op, for ligesom at tvinge folk af med smøgen, og det er da klart at politikken ikke kan forbyde tobaksrygning i Danmark, men syntes alligevel det er det de prøver på at gøre, bare indpakket i en anden pakke...

Hvor bliver det frie Danmark af, hvor man engang frit kunne vælge om man vil ryge eller ej?
Ja jeg føler mig næsten frihedsberøvet... Bare det at der er en overordnet magt der ligepludslig vil til at dominere mine valg helt ned til mine egne lyster, holdninger ect.

For hvad bliver det næste!?

Jeg vil meget gerne høre jeres mening omkring emnet, er jeg bare for sart eller har jeg fat i noget, og hvad mener du i øvrigt om tobaksrøg?

Er det iorden at prisen på cigaretter bliver sat op

  • Nej (25,6%)
  • Ja (69,5%)
  • Ved ikke (4,9%)
  • Totalt antal stemmer: 82

Fra Aarhus
Tilmeldt 13. Nov 08
Indlæg ialt: 1450
Fra  Hoeks.dk Skrevet kl. 17:20
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg synes selv, at man må bestemme om man må ryge eller ej. Men et produkt, der har så tydeligt beviste "bivirkning" skal ikke sælges til spotpris. Har ud lyst til at ryge - og dermed være med til at koste samfundet en helvedes masse penge - så skal du have lov.... Men du bør også betale for det.


Mvh Rasmus, der desværre ryger en hel del!

Fra Vejle
Tilmeldt 26. Jul 09
Indlæg ialt: 344
Skrevet kl. 17:27
Hvor mange stjerner giver du? :

Grunden til at smøger er sat op, er pga, de underfinanseret skattelettelser. 

Jeg ryger selv.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 17:28
Hvor mange stjerner giver du? :

Rasmus Hoeks:

og dermed være med til at koste samfundet en helvedes masse penge - så skal du have lov


Hvilke skjuldte omkostninger er der forsamfundet for mit rygeri?

Tilmeldt 10. Nov 09
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 17:29
Hvor mange stjerner giver du? :

irriterende og få brændt hul i jakken af en tumpe med en smøg i gågaden eller røg lige i face i gågaderne

Fra Vejle
Tilmeldt 26. Jul 09
Indlæg ialt: 344
Skrevet kl. 17:30
Hvor mange stjerner giver du? :

Rasmus Hoeks:

og dermed være med til at koste samfundet en helvedes masse penge - så skal du have lov



Hvis vi skal være så snævre, kan vi jo også tage andre ting der er usunde op.

Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 14993
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 17:32
Hvor mange stjerner giver du? :

Daniel Zambelli:

Hvilke skjuldte omkostninger er der forsamfundet for mit rygeri?

Rygere er MEGET dyre for sundhendssektoren, så det er vel fair nok, at de selv er med til at betale for de ekstra omkostninger, deres vane skaber...

Billige designer Solbriller hos Customfit.eu

Tom Ford Solbriller -- Lacoste -- Carrera - Oakley - Chloe mm. Alt er på lager! Leveringstid 1-3 dage til DK.

Naturprodukter fra Cosmos Co. Argan olie - Kaktus olie - Grønt ler mm.

Link til Amino ekspertbloggen, hvor jeg skriver om lidt af hvert...

Fra Frederiksberg
Tilmeldt 14. Apr 09
Indlæg ialt: 220
Skrevet kl. 17:33
Hvor mange stjerner giver du? :

Rasmus Hoeks:

Jeg synes selv, at man må bestemme om man må ryge eller ej. Men et produkt, der har så tydeligt beviste "bivirkning" skal ikke sælges til spotpris. Har ud lyst til at ryge - og dermed være med til at koste samfundet en helvedes masse penge - så skal du have lov.... Men du bør også betale for det.


Mvh Rasmus, der desværre ryger en hel del!

Rygere koster ikke samfundet noget i forhold til fede/overvægtige mennesker. Rygere betaler så ekstremt meget i afgift til staten at de faktisk igennem deres rygeliv fodrer den danske stat med penge. Selv en svær sygdom vil ikke koste den danske stat flere penge i forhold til den portion penge de har indbetalt igennem afgifterne. Nej du ... det er sku de overvægtige der virkelig batter når vi taler at koste samfundet en helvedes masse penge, for afgifterne er slet ikke tilsvarende store på usund føde. Jeg er villig til at debattere videre med dette, jeg har læst økonomi på KU og det var noget af det første vi lærte at forstå i økonomiske principper.

Derudover synes jeg virkelig det er fornuftig at prisen på cigaretter stiger, den bør dog toppe ved de 45 kroner (herefter bliver det for overdrevent).

Tilmeldt 4. Jul 09
Indlæg ialt: 868
Skrevet kl. 17:34
Hvor mange stjerner giver du? :

Cigaretter er et område, hvor der ikke tabes danske arbejdspladser når skatterne sættes op (House of Prince er jo netop sendt til udlandet), så bare skru op for skatten.

Cancer syge rygere er dyre for samfundet, det skal jo dækkes ind.

Der er ikke nogen (endnu) der begrænser hvor mange cigaretter du må ryge i dit private rum.

Der er mange andre brandskatningsområder i Danmark, så hvorfor skal cigaretterne gå fri, det er dog et område, som man selv bestemmer om man vil betale skat til.

Ja du kan nok læse, jeg er ikke ryger, men jeg forstår inderst inde godt din harme.

Men det her er et af de områder, som kan dele landet.

Har du prøvet at kvitte smøgerne ?

Jeg har stemt i din afstemning, glæder mig til at se Amino resultatet.

De bedste hilsener

Finn

 

 

Fra Odense
Tilmeldt 2. Aug 08
Indlæg ialt: 2966
Skrevet kl. 17:36
Hvor mange stjerner giver du? :

Morten:

Rasmus Hoeks:

og dermed være med til at koste samfundet en helvedes masse penge - så skal du have lov



Hvis vi skal være så snævre, kan vi jo også tage andre ting der er usunde op.

Det er da ikke snævret? Folk ryger tjære, pis & lort, får kræft og ryger lunger og skal på operations bordet.. for ikke at snakke om pasiv rygning skader ens omgangskreds.

 

Side 1 ud af 4 (36 indlæg)