Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

E-learning - indkøb af udstyr

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Fra Kbh
Tilmeldt 20. Nov 08
Indlæg ialt: 19
Skrevet kl. 12:03
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej super goe' debat forum

Jeg overvejer at starte et e-learning projekt - som skal tilbyde musik undervisning på forskellige niveauer.

Undervisningen kan enten formidles via en hjemmeside hvor undervisningen streames over nettet / og eller via DVD.

Jeg kan selv stå for programmering og den del af det.. og jeg har et egnet lokale jeg kan leje til formålet.. Jeg har også fundet de underivsere som ville være perfekt til formålet.

Men jeg skal investere i noget musik grej - i første omgang drejer det sig om:

  • Videoudstyr til at optage med, samt software til redigering efterfølgende.
  • En guitar forstærker til ca. 13000,- inkl. moms.
  • En guitar til ca. 10.000,- inkl. moms
  • Nogle guitar pedaler ( 4-6 stykker) til ca. 1500,- stykket inkl. moms.

Siden hen kan der selvf. være tale om mere udstyr, hvis konceptet viser sig at holde..

Er disse remedier til formålet fuldt fradragsberetigede - eller hvordan er reglerne på dette område?

Håber nogle af jer kloge ugler kan hjælpe.

Tilmeldt 23. Aug 06
Indlæg ialt: 360
Skrevet kl. 21:52
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Anders:

Er disse remedier til formålet fuldt fradragsberetigede - eller hvordan er reglerne på dette område?

Ja, dog med det forbehold at mange af dem ikke kan trækkes fuldt ud fra i år, men derimod skal deles op over flere år. Dette skal nemlig gøres hvis prisen på den enkelte enhed kommer over 12.300 kr (=aktiv der skal afskrives).

lad os se på dem.

1) Videoudstyr, jeg aner ikke hvad det koster, men lad os sige 10.000 (eks. moms). da 10.000<12.300 = småanskaffelse og kan trækkes fuld ud fra i skat i år.

2) Software, software er altid en småanskaffelse, ligegyldig prisen og kan derfor trækkes fuld ud fra i skat i år.

3) Guitar forstærker, jeg antager at denne ikke kan bruges uden en guitar og så skal man anse både forstærker og guitar som én samlet enhed så..

4) Guitar pedaler, disse kan nok igen ikke bruges uden guitar og skal derfor også regnes med sammen med denne.

5) Guitar + guitar forstærker + guitar pedaler, pris = 10.400 (guitar eks. moms) + 8.000 (forstærker eks. moms) + 5*1.200 (pedaler eks. moms) = 24.400 samlet og da det er over 12.300 skal disse aktiver afskrives over flere år (se nedenfor)

Afskrivninger, du har nu aktiver til en værdi af samlet 24.400 kr. der skal afskrives. du må maksimalt afskrive med 25% pr. år. så i år kan du afskrive 25% af 24.400 = 6.100 kr.

Så de udgifter du kan trække fra i skat i år er altså = 10.000 (videoudstyr) + software + 6.100 (afskrivninger)

Næste år må du så igen afskrive, 25% af 18.300 (24.400-6.100) = 4.575 kr.

osv. hvis dine samlede aktiver en dag kommer under 12.300 kr. så kan du afskrive resten på en gang. men da jo nok vil blive ved med at købe nye aktiver der skal afskrives vil dette nok ikke lige ske.

 

Som du kan se kan alle udgifterne trækkes fra i skat. men for nogle af dem's vedkommende skal det ske over flere år.

 

Mvh.

Benjamin

Fra Kbh
Tilmeldt 20. Nov 08
Indlæg ialt: 19
Skrevet kl. 08:11
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for hurtige og super gode råd.. i er for vilde til at svare hurtigt og proff. :o)

Mange tak, jeg vil arbejdere videre på mine ide, og se om ik den skal realiseres.

Mvh Anders

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)