Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Marked for noname barnevogn til 1500?

Side 1 ud af 4 (31 indlæg)
Fra Roskilde
Tilmeldt 24. Aug 06
Indlæg ialt: 4506
Fra  Istol.dk Skrevet kl. 06:58
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej alle herinde

Nu er det jo egentligt ikke fordi jeg har en masse tid til overs, men tankerne flyver rundt, så nu vil jeg gerne have jeres respons :=)

Jeg skal være far om en måneds tid. Vi har allerede købt barnevogn, men lillemor vil gerne have en ekstra vi kan have stående i vores kolonihavehus (ren idyl med sådan et!)

Nysgerrig som jeg er, har jeg derfor brugt lidt tid på at undersøge hvad sådan noget mon koster engros i containerkøb fra fabrikken.

Det viser sig at det er muligt at sælge en sikkerhedsgodkendt, EU lovlig barnevogn til kr. 1500 fra helt ny. Det er dæleme billigt.

 

Men kan man sælge en no-name barnevogn online i Danmark til 1500,- ??

Giv endelig lyd fra jer. Og jeg leder ikke efter andet end jeres egen mening. Behøver ikke engang være velovervejet :)

Hilsen Morten

Fra Greve
Tilmeldt 21. Sep 09
Indlæg ialt: 553
Fra  dymagic Skrevet kl. 07:46
Hvor mange stjerner giver du? :

Størrelsen på barnevognen (ud fra billedet) ligner lidt de "mini-vogne", man ser, hvis man af og til forvilder sig til Malmö :)

Mit indtryk er, at vi herhjemme er mest til de lidt større vogne i samme størrelsesklasse som fx. Odder-vognene.

Men som ekstra-vogn eller til den unge/evt. alene/studerende forælder kan jeg godt se idéen...

Vi har selv en Odder til vores datter på snart 9 måneder, men det endte jo også med en noget større udskrivning end 1.500 Indifferent  Men nogen gange synes man bare ikke man vil spare på de små :)

Fra Fredericia
Tilmeldt 12. Nov 07
Indlæg ialt: 476
Skrevet kl. 08:00
Hvor mange stjerner giver du? :

Tror heller ikke det vil blive nemt at sælge den slags på nettet, når det handler om de små pus så vil forælderne se og røre inden man køber.

Når det så er no name har man nok lidt skepis ang kvalitet og mange, eller bare mig, ville ikke turde købe den slags over nettet.

Fra Kastrup
Tilmeldt 19. Sep 06
Indlæg ialt: 954
Skrevet kl. 08:07
Hvor mange stjerner giver du? :

Som Jimmy siger, tror jeg du skal huske længden er vognen, vi valgte vores fra Trille, mest pga. den var 2 cm længere end mange andre. (ja, det lyder sgu åndsvagt)

Nu ved jeg godt du sikkert kan finde andre vogne end du du lige viser. Den syntes jeg til gengæld er grim. Fint nok man køber en "billig" vogn, folks økonomiske situation er jo aldrig ens, men spørgsmålet er om man efterfølgende vil skille sig så meget ud at man nærmest reklamerer med det.

Jeg tror dog helt sikkert der kan være marked for en billig vogn, har Bilka ikke sådan noget i forvejen?

Jimmy

Fra Hillerød
Tilmeldt 10. Nov 07
Indlæg ialt: 2846
Skrevet kl. 09:05
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Morten,

Vi har også været i gang på barnevognsmarkedet i de senere år. Og jeg vil tro, at en stor konkurrent til sådan en no-name sag dér vil i høj grad være brugte mærkevarebarnevogne. Der findes et stort og velfungerende marked for brugte barnevogne derude, hvor man kan købe nogle år gamle Odder, Emmaljunga, Basson og hvad de ellers hedder i samme prisleje som den viste vogn.

Tilmeldt 29. Nov 10
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 09:17
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Morten

Brugtmarkedet er for mig mere interessant. Til vores tvillinger sidste år købte vi 2 brugte Emmaljunga til kr. 2000,- pr. stk. fordi vi ved at vi kan komme af med dem til en fornuftig pris igen. Din model kan man ikke gensælge.

Michael

Fra Skibby
Tilmeldt 30. Nov 09
Indlæg ialt: 152
Skrevet kl. 09:18
Hvor mange stjerner giver du? :

Som mor til 2, ville jeg ikke røre den med en ildtang. Den ser ALT for netto agtig ud. Hjulene ligner noget der er lavet af plastic, styret kan ikke højdeinstilles og den ser i det hele taget FOR billig ud.....

Derudover er der det at sige, at hvis man skal købe barnevogn til sin lille ny guldklump, vil man gerne have fingrene i den og mærke den. Se hvordan toppen kommer af, hvad den kan med benstøtter, kalechen m.m.

Men jeg ved godt at der er nogle som ikke går op i den slags, men jeg tror nu at det er de færreste. For 14 år siden gav jeg 2200 for en combivogn som var væsentligt bedre og pænere end den der, og det var fra NY af.......

Håber det var ærligt nok.....

Mille-Maj

Mille-Maj.dk Alle kan skabe deres egen kunst

Fra Roskilde
Tilmeldt 24. Aug 06
Indlæg ialt: 4506
Fra  Istol.dk Skrevet kl. 15:31
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hej Alle

Tak for jeres hudærlige respons. Jeg kan ikke bruge det til noget hvis der bliver lagt fingre imellem, blot for at være venlig, eller for at prøve at støtte. Det bliver man nemlig ikke klogere af!

Jeg tror i har ret. Det bliver en svær opgave. Men er den umuligt? Tja.....

VI har selv været det hele igennem. Overvejet en helt ny barnevogn fra 4-8000,- kigget på brugte modeller til det halve, og vi har endda også været i Bilka og kigge på deres til 2500,- (tror nok det var prisen) Jeg synes det var en svær beslutning. På den ene side, så trak det rigtig meget i os at købe en ny. Vores lille vidunder fortjener jo det bedste, og man aner aldrig hvem der har ligget i den anden osv. Samtidig, så er det dælme også mange penge. Og rent visuelt så synes jeg ikke (her er andre måske uenig) der er den kæmpe forskel på barnevogne.....

Den jeg har sat billede ind af er en såkaldt kombivogn. Derfor de lidt mindre hjul og kun 1 forhjul.

Jeg kan sagtens følge jeres overvejelser. Ukendt mærke, manglende features, man vil gerne forkæle ungerne etc. Vi havde de samme. Men når man kigger på div. fora for gravide, så synes jeg også der er rigtig mange der giver udtryk for en kraftig fokus på pris. Og mange der gerne vil have nyt. Så hvorfor købe brugt når man kan få en fra ny billigere? Det kunne vel være et slogan he he.

Jeg er sgu stadig meget i tvivl. Selvfølgelig skal vi ikke konkurrere med Odder, SilverCross osv. Men derimod holde os til lavprissegmentet. DEt kan være studerende, bedsteforældre osv.

Den sidste hurdle er så om vi kan overvinde barriererne mod at købe online. Jeg forventer at en masse videoer af produktet vil hjælpe med at skabe tryghed. Men er det nok?
Jeg tænker at hvis folk kan købe tøj online uden at prøve det, er det så virkelig så utænkeligt at de vil købe barnevogn, spritny, leveret til døren online?

Med lidt mindre avance, så kan barnevognene også sælges til en konkurrencedygtig pris både på ebay,de og svenske tradera. Så åbnes markedet jo.

Hmm.... der er vist kun 1 vej frem, og det er at få en prøve hjem  :) 

ER der andre der har kommentarer, så kom endelig med dem. Også meget gerne de negative, da jeg har det med at blive grebet lidt af min egen mening og stemning he he

Hilsen Morten

Fra Aarhus
Tilmeldt 13. Nov 08
Indlæg ialt: 1450
Fra  Hoeks.dk Skrevet kl. 16:01
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg aner intet om barnevogne eller børn, men jeg kan da måske hurtigt give et kort teknisk indspark  i forhold til at sælge dem online:

Så mange søger på relevante søgestrenge online pr. måned i dk:

barnevogn: 110.000

barnevogne: 49.500

Derudover er der en lang række andre søgeord som sikkert vil være relevante. Efter et hurtigt check, så ser det umiddelbart ikke ud somom det er en umulig opgave at komme godt op på side 1 på de to primære søgninger ( det er klar dem, der er flest der søger på). Et site som fx babysam, der ranker nr.1 har ikke så forfærdeligt mange indgående links

http://siteexplorer.search.yahoo.com/search?p=http://www.babysam.dk/&bwm=i&bwmo=d&bwmf=u

Kvaliteten af disse links har jeg dog slet ikke checket og jeg har ikke undersøgt sagen ret godt, så tag ikke 100% mine udsagn for gode varer. Men på baggrund af en "lynanalyse", så skulle jeg bestemt mene, at du har mulighed for at søgemaskineoptimere dit site, så du får besøgende fra google - om du så kan konvertere dem til købere, det skal jeg ikke kunne udtale mig om. Men måske vha. af nogle flotte videoer og anmeldelser af dem? Man kan hype et produkt meget og løbende optimere soppen - som du sikkert ved.

Derudover kunne man jo også lave events hvor man fx stillede sig på strøget med et par barnevogne og viste folk vognen og så gav dem en rabatkupon på fx 10% til hjemmesiden.

 

Det var mit indspark.

Fra Hvidovre
Tilmeldt 27. Dec 07
Indlæg ialt: 543
Fra  Steinaa Skrevet kl. 16:16
Hvor mange stjerner giver du? :

Fruen og jeg står selv i den situation at vi skal til at indkøbe en barnevogn - og for vores vedkommende er sagen sikker; dels skal vi kunne stå med den i hånden og pille/rode/rage og dels skal den have været en tur igennem TÆNKs testpanel.

Så vi melder pas på din model - om vi så er repræsentative for en større eller mindre del af befolkningen skal jeg ikke kunne sige.

Side 1 ud af 4 (31 indlæg)