Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Nørd sprog uden at oversætte koster mange penge

Side 1 ud af 2 (17 indlæg)
Fra -
Tilmeldt 30. Dec 09
Indlæg ialt: 165
Skrevet kl. 15:49
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 4,0 stjerner givet af 1 person

Jeg har det sidste stykke tid være i kontakt med flere virksomheder i forbindelse med noget udvikling jeg skal have lavet, og det kan virkelig overraske mig hvor lidt kundeforståelse der er på tekniske områder.

Problemet er at dem man er sammen med hele dagen sikkert også snakker nørd, men den holder bare ikke når det er en kunde.

Jeg droppede i dag en virksomed der ellers ville have hevet 200k op af min lomme på en måned, udelukkende fordi de snakkede nørd. Når jeg laver en bestilling i den størrelse vil jeg sku være sikker på vi snakker samme sprog, ellers bliver 200 hurtigt til 400.

Jeg stillede blandt andet spørgsmål til om der var nogen bestemte funktioner de kunne lave, hvorpå jeg fik en retur mail med svaret :

"Hvis det kan laves i .NET så kan vi lave det."

Helt seriøst hvor skal jeg vide fra hvad .net er, og hvordan skal jeg vide om det er dette der skal bruges. Jeg snakker ikke nørd.

Så til alle jer der snakker nørd vil jeg lige huske jer på at ikke alle jeres kunder gør. Hvis du ikke kan undgå at snakke nørd, så oversæt til danske ord direkte efter nørderiet. Så er alle med.

At snakke nørd er dog ikke kun negativt, da os der ikke snakker det nemt kan blive meget imponeret. Men husk at oversætte undervejs i samtalen ellers kunne du lige så godt snakke kinesisk

Virksomheden der gik glip af en ordre på en kvart million er sikkert ikke engang klar over det, men måske er der en der kan kende den mail jeg beskrev, og fortryder det rigtig meget nu.

Husk at kunder ikke altid har samme viden som dig .....

 

 


Fra Nykøbing Falster
Tilmeldt 17. Jul 08
Indlæg ialt: 5906
Fra  Casper Schneidereit A/S Skrevet kl. 15:57
Hvor mange stjerner giver du? :

Når det drejer sig om et projekt i den størrelse, og når du ikke har den nødvendige tekniske indsigt, samt forståelse for de forskellige tekniske begreber, så vil det hurtigt kunne betale sig at hyre en uvildig trejdepart som rådgiver.

Med venlig hilsen
Casper Schneider

Fra Hvidovre
Tilmeldt 27. Dec 07
Indlæg ialt: 543
Fra  Steinaa Skrevet kl. 16:03
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 1 person

Casper: Vil du derfor mene at når jeg skal ned og købe en bil skal jeg have en uvildig tredjepart med som rådgiver?

Fra -
Tilmeldt 30. Dec 09
Indlæg ialt: 165
Skrevet kl. 16:08
Hvor mange stjerner giver du? :

Casper:

Når det drejer sig om et projekt i den størrelse, og når du ikke har den nødvendige tekniske indsigt, samt forståelse for de forskellige tekniske begreber, så vil det hurtigt kunne betale sig at hyre en uvildig trejdepart som rådgiver.

Med venlig hilsen
Casper Schneider

 

Nu er jeg ikke så meget til konulenter der gerne vil tænke for mig, og jeg mener desuden beløbet er uden betydnng. Det handler om at miste kunder. Så er det ligemeget om det er en ordre på 200 kroner eller 200.000.


Tilmeldt 12. Jan 10
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 16:12
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg vil anbefale en professionel it-forundersøgelse af dit projekt, det skulle gerne være med til at afklare hvad det er begge parter snakker om.

 

 

Fra Nykøbing Falster
Tilmeldt 17. Jul 08
Indlæg ialt: 5906
Fra  Casper Schneidereit A/S Skrevet kl. 16:16
Hvor mange stjerner giver du? :

Steinway: Der er meget stor forskel på at købe en bil, til at få udviklet et stykke software.

Von M.: Min pointe var blot, at hvis man ikke er kompetent til at vudere om man reelt har fået et produkt som er 200.000 kr værd, så syntes jeg, at det er en god ide at man få en mand/kvinde som har den viden, med på vognenen.

Med venlig hilsen
Casper Schneider

Fra København
Tilmeldt 10. Mar 09
Indlæg ialt: 132
Fra  logfit Skrevet kl. 16:27
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvis vi tager bil analogien, så vil jeg sige at det mere svarer til at få bygget sin egen bil :)

Lidt et sidespor, men det minder mig lidt om project cartoon

Så er der åben beta på logfit.dk - Din gratis online træningsdagbog.

Fra Skodsborg
Tilmeldt 24. Mar 05
Indlæg ialt: 12287
Fra  Amino ApS Hotel Klippen Skrevet kl. 16:40
Hvor mange stjerner giver du? :

Casper:

Steinway: Der er meget stor forskel på at købe en bil, til at få udviklet et stykke software.

Von M.: Min pointe var blot, at hvis man ikke er kompetent til at vudere om man reelt har fået et produkt som er 200.000 kr værd, så syntes jeg, at det er en god ide at man få en mand/kvinde som har den viden, med på vognenen.

Med venlig hilsen
Casper Schneider

Tjaaaa, jeg får bygget en hel del i Manilla og jeg aner ikke en kæft om programmering.
Men Peter Skouhus og hans folk forstår at forklare tingene for mig på en ikke-nørdet måde og derfor får han mine penge.

Dbh Martin 

Fra Stenløse
Tilmeldt 23. Jun 06
Indlæg ialt: 3040
Fra  iMARKETING Skrevet kl. 16:44
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak fordi du minder os om det, Von Münchhausen.

Jeg har den store glæde jævnligt at få at vide af dem der ringer, at de rent faktisk godt kan forstå hvad jeg taler om - også selv om de er totalt blanke omkring hjemmesider, programmering og online marketing når de ringer. Det skete sidst for en time siden.

Men jeg kan godt forstå problemet - og jeg tror desværre tit det opstår i lidt større organisationer.

Lige inden jeg gik 100% selvstændig var jeg ansat i et mediebureau som programmør.

De havde en "sælger" som filter mellem mig og kunden - jo fint skulle det være - men ikke særlig genialt.

Problemet er, som jeg ser det, at når programmørerne i de store virksomheder "får lov" til at tale med kunderne, så går det tit helt galt - præcis som du har beskrevet det. Og så slutter den fest. Programmøren bliver sendt tilbage til tasterne, en mellemmand bliver sat ind og al udvikling kommer herefter til at tage ca. 3 gange længere tid.

I virkeligheden er det nok een af de væsentligste årsager til prisforskellen mellem et mediebureau og et webbureau. Min erfaring er i hvert tilfælde, at vi løser nøjagtig den samme opgave som mediebureauerne - blot 3 gange billigere.

Så mit råd er, at du skal tage fat i en mindre, erfaren virksomhed - så kunne det jo som side-effekt tænkes, at du kunne få projektet  billigere, når der ikke skal anvendes alle disse ressourcer på kommunikation Wink

Venlig hilsen,

Christian

Fra København K
Tilmeldt 22. Aug 06
Indlæg ialt: 3337
Skrevet kl. 16:48
Hvor mange stjerner giver du? :

steinway:

Casper: Vil du derfor mene at når jeg skal ned og købe en bil skal jeg have en uvildig tredjepart med som rådgiver?

For at sætte det lidt på spidsen hva? Det mener jeg faktisk er en rigtig god ide hvis man ikke har forstand på biler - jeg har gjort det flere gange !!!

Jeg aner ikke et klap om biler, og for at få en god pris på en bil som ofte er en betragtelig investering trækker jeg på mit netværk - der er altid en eller anden eller mange der har forstand på biler - de får så lidt ekstra lommepenge, og jeg får lov at gøre et godt køb :)

Side 1 ud af 2 (17 indlæg)