Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Optimering af kommissionssalg af biler

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)
  • 1
Fra Odense
Tilmeldt 8. Dec 09
Indlæg ialt: 6
Skrevet kl. 17:40
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Allesammen,

Jeg har i flere år beskæftiget mig med salg af biler. Nu har jeg stille og roligt bevæget mig over i kommissionssalg. Og kunne godt tænke mig at få noget input til hvordan jeg ville kunne få flere kunder? Altså folk der stiller deres bil i kommission.

Udfra erfaring er tillid en kæmpe faktor. At stedet er præsentabelt og ikke ser snusket ud. Men det er der tjek på.

Hvilken tanker ville i gøre jer i forbindelse med et kommissionssalg af jeres bil?

Og hvad skulle der til før at du ville lade en forhandler sælge din bil for dig?

Jeg kører konceptet solgt eller gratis. Ydelsen koster 5.000kr og det skal ligges i depositum. Bliver bilen ikke solgt indenfor 3mdr får kunden pengene tilbage og en flaske rødvin som undskyldning.

Bilen behøver ikke stå på min salgsplads. Så hvad har kunden at tabe? Han får i værste tilfælde en god flaske rødvin.

På forhånd tak for jeres svar!

Fra Roskilde
Tilmeldt 24. Aug 06
Indlæg ialt: 4506
Fra  Istol.dk Skrevet kl. 17:43
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Hvad vinder en kunde ved at bruge dig som sælger?

I dag er der bilbasen.dk og dba.dk der gør det muligt for alle at sælge deres bil selv. Er det ikke en stor hindring for dig? Bare nysgerrig :)

Hilsen Morten

Fra Odense
Tilmeldt 8. Dec 09
Indlæg ialt: 6
Skrevet kl. 18:09
Hvor mange stjerner giver du? :

WideEyes.dk & AAimport.dk:

Hej

Hvad vinder en kunde ved at bruge dig som sælger?

I dag er der bilbasen.dk og dba.dk der gør det muligt for alle at sælge deres bil selv. Er det ikke en stor hindring for dig? Bare nysgerrig :)

Hilsen Morten

 

Hej Morten,

Ikke alle mennesker er den "fødte" sælger. Min erfaring viser at man skal holde sig til hvad man er bedst til.

Når du fx sælger en bil på bilbasen. Har køberen tit og ofte en bil de skal af med i handlen - og hvad er chancen for at du kan bruge denne bil?? Jeg har et kæmpe kartotek af engros opkøbere - som står klar til at byde på bilen - alder, km, årgang, farve og motor ligegyldigt. Så jeg får en handel til at gå igennem alligevel.

92% af alle biler købt i dk er med lånte penge. Kan du tilbyde køberen en fordelagtig finansiering? Nej - men det kan vi :)

Derudover tiltrækker en forhandler også væsentligt mere troværdighed end en privat. Både med bilens historik og restgæld.

 

 

Fra Roskilde
Tilmeldt 24. Aug 06
Indlæg ialt: 4506
Fra  Istol.dk Skrevet kl. 18:18
Hvor mange stjerner giver du? :

BM Ras:
Jeg har et kæmpe kartotek af engros opkøbere - som står klar til at byde på bilen - alder, km, årgang, farve og motor ligegyldigt. Så jeg får en handel til at gå igennem alligevel.
BM Ras:
Kan du tilbyde køberen en fordelagtig finansiering?

Se det var jo netop det jeg ledte efter :)

BM Ras:
Derudover tiltrækker en forhandler også væsentligt mere troværdighed end en privat

Er du sikker? he he (joke)

Hilsen Morten

Fra Odense
Tilmeldt 8. Dec 09
Indlæg ialt: 6
Skrevet kl. 16:57
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for dit svar Morten :)

Ingen andre?

Fra Korsør
Tilmeldt 26. Feb 09
Indlæg ialt: 5072
Fra  Sliknet Thai-invest aps Skrevet kl. 17:04
Hvor mange stjerner giver du? :

Det som måske lige springer i øjnene er de 5.000 i depositum.

Hvad er garantien for at kunden får pengene retur ?

Mvh

Jesper

 

Fra Høje Tåstrup
Tilmeldt 26. Mar 09
Indlæg ialt: 36
Skrevet kl. 01:27
Hvor mange stjerner giver du? :

Da han sagde at han vidste at tillid er altafgørende, så er jeg da overbevist om at han er klar over at den del af aftalen skal overholdes. Men rent praktisk kan det vel overholdes med en slags kontrakt når aftalen bliver indgået. Det ville jeg i hvert fald have det fint nok med.

Hvad koster det at få solgt en bil på kommission andre steder? 

Men jeg tænker også på om det ikke er meget risikabelt at køre den "solgt eller gratis"-model for dig sådan som økonomien er for tiden? Tænker mere på hvordan du vil klare udgifterne til salgslokaler og lign. hvis du ikke rigtigt får solgt nogle biler i et par måneder. Eller du har måske stor tiltro til dine evner som sælger? :)

 

Fra Odense
Tilmeldt 8. Dec 09
Indlæg ialt: 6
Skrevet kl. 14:30
Hvor mange stjerner giver du? :

Vedr. de 5.000kr - så laver vi selvfølgeligt en kontrakt.

Til Jonas:

Kommissionssalær svinger meget fra sted til sted. Så det er svært at sige - men synes ikke 5.000kr er alverden. Beløbet de sparer/tjener taget i betragtning.

Jeg har solgt biler i nogle år nu, og får altid "skudt" nogle biler afsted. Det skal så også siges at jeg ikke er afhængig af kommissionsbiler - da jeg har detail salg ved siden af.

Andre??

Og kunne i finde på at sætte jeres bil i kommission? Ja/Nej - og hvorfor??

 

Fra Esbjerg
Tilmeldt 29. Sep 13
Indlæg ialt: 23
Skrevet kl. 21:13
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 1 person

Har du stadig gang i din kommissionforretning?
Jeg har et par spørgsmål ang. Branchen.

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)