Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

NYT! Programmør & Grafikker Debat Forum Åbner IDAG!!

Side 2 ud af 3 (28 indlæg)
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 13:14
Hvor mange stjerner giver du? :

Der er altså ikke noget, der hedder en Grafikker.. :)

Fra Vester Skerninge
Tilmeldt 12. Jun 08
Indlæg ialt: 514
Skrevet kl. 13:23
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg må nu give alle de andre ret :( Tydeligt at det bare er et eller andet standard template du har fundet. Det var måske gået hvis du skulle lave et forum for ammende mødre med ondt i ryggen, men ikke når du henvender dig til grafikkerer og programmører - din side bliver stemplet med det samme som et dårligt/amatør forum.

Tag og få lavet et ordentligt/unikt design, så du får ændret brugerens førstegangs indtryk.

Derudover er det vigtigste på et forum, at der er noget aktivitet og noget brugbart for læseren. Du bliver nok nød til at lave den aktivitet selv til at starte med - har du evt. 10 venner/bekendte som du kan debattere med derinde? Jeg gider i hvert fald ikke bruge tid på at melde mig ind, når der ikke er et eneste indlæg.

Det var lige ganske kort hvad jeg havde - held og lykke med projektet.

 

Tilmeldt 8. May 07
Indlæg ialt: 4467
Fra  Remy Skrevet kl. 13:29
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 4 person

Rolig nu man skal vel alle starte et sted ikke ?

Fra Odense
Tilmeldt 4. Mar 09
Indlæg ialt: 754
Fra  Codemagic (Sitemagic CMS) Skrevet kl. 13:41
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hej Casper.

Siden er meget mørk, og minder måske mest om et game-forum, men ikke desto mindre ser det altså utroligt lækkert ud, når jeg åbner det på min Mac, hvor kanten af skærmen også er sort :-)

Jeg synes personligt ikke, at det er et problem, at forummet er et standard-system. Det er sandsynligvis noget der bare spiller, og som gør det nemt for dig at administrere. Nu handler det om at få skabt interesse om forummet, hvilket bliver meget svært.

Jeg vil anbefale dig at byde ind med support på et helt specifikt område, så udviklere/grafikere ved, at dit forum er det rette til netop ét eller få bestemte områder. Du kan også overveje at engagere et par bekendte, så du kan garantere, at udviklere får svar inden for 2 timer. Det ville gøre det mere attraktivt. Med det nuværende antal deltagere på forummet, er der nemlig meget lille chance for, at man får et kvalificeret svar.

Godt arbejde ellers - giv ikke op, arbejd nu med at gøre det attraktivt for folk at bruge forummet.

Fra Vordingborg
Tilmeldt 28. Sep 08
Indlæg ialt: 211
Fra  BOATERS Skrevet kl. 13:43
Hvor mange stjerner giver du? :

Selvfølgelig skal starte et sted og det er da også et ok udgangspunkt han er kommet med. Men som Tobias lidt er inde på, så holder det ikke at man bruger en flot standard template som man smelter sammen med et billede der falder helt uden for. Lidt problematisk er det også med designet, når den ene del af målgruppen - grafikeren - gerne ser på mørke baggrunde fordi deres kreationer tager sig bedre ud og den anden del - udvikleren - gerne ser lyse baggrunde fordi det er nemmere at læse koder, sort på hvidt.

Et andet valg som heller ikke er heldigt, er de mange fora. En besøgende vil hurtigt antage at sitet ikke har nogen aktivitet og vil hurtigt hoppe videre i sin søgen efter det gode forum. Ligeledes er strukturen på disse fora helt skidt, ydermere ser jeg ikke et eneste forum med et emne der passer til en grafiker.

Meget basalt ville jeg nok holde mig til nogle få fora, så som udvikling/programmering, design, jobs, markedsplads og blandet snak. Meget enkelt og relativt få indlæg kan hurtigt give indikation om aktivitet. Så kan man altid udvide på et senere tidspunkt, når der er behov for det.

Fra Odense
Tilmeldt 4. Mar 09
Indlæg ialt: 754
Fra  Codemagic (Sitemagic CMS) Skrevet kl. 13:44
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg fik lige en fiks lille ide.

Her i starten vil jeg anbefale dig at du får dit system til at generere et nyhedsbrev én gang om ugen, som sender links ud til de 10 mest diskuterede emner. Et så nyt forum som dit, bliver nemlig næppe gen-besøgt af folk, da det nemt går i glemmebogen. Et nyhedsbrev med de seneste emner vil sikre at flere ser dem, og evt. besøger og kommentere dem.

Fra Odense
Tilmeldt 4. Mar 09
Indlæg ialt: 754
Fra  Codemagic (Sitemagic CMS) Skrevet kl. 13:47
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg er enig med Blob. Overvej at skære dit antal af fora ned til et minimum. Det vil betyde mere koncentreret aktivitet på et mindre område, hvilket synliggør liv på siden.

Når forummet om et par år har mange besøgende, så kan du udvide til "version 2", med flere kategorier.

Fra Slagelse
Tilmeldt 9. Oct 06
Indlæg ialt: 2589
Fra  Tømrer - snedker virksomheden Koluda Byg Skrevet kl. 14:01
Hvor mange stjerner giver du? :

Helt enig.

Jeg startede også med et mindre antal kategorier på mit forum til at starte med, også udbygede den senere hen, så mangle tomme kategorier er heller ikke indbydende for evt. kommende brugere, få noget indhold på forummet, så kommer trafikken af sig selv fra google.

Men det er op af bakken indtil der kommer brugere på forummet, hvis det nogensinde kommer igang, for det er ikke nemt at starte nyt forum op, da der efterhånden er så mange etablerede forums derude at vælge imellem.

 

 

Fra Skodsborg
Tilmeldt 24. Mar 05
Indlæg ialt: 12289
Fra  Amino ApS Hotel Klippen Skrevet kl. 15:49
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Skide være med designet og den platform du bruger, det betyder så godt som intet i starten.
Skær ned på antal emner og lav en masse debat med dig selv i forskellige navne.
Kig på thorborg.tv der har jeg en opdcast om hvordan du gør.
Held og lykke med det.

Dbh Martin 

Fra København
Tilmeldt 22. Jan 09
Indlæg ialt: 1760
Fra  Buehøjgård Møbler Skrevet kl. 16:05
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvilket forum modul er Amino egentlig baseret på? Såvidt jeg husker er det et .NET baseret forum, som man kan tilkøbe sig en licens til og derefter tilpasse, ikke?

Side 2 ud af 3 (28 indlæg)