Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Selskab eller ej...??

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 29. Apr 09
Indlæg ialt: 33
Skrevet kl. 22:24
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Jeg startede en enkeltmandsvirksomhed i 2009.
Jeg har investeret ca. 125000 + moms i bil og maskiner, altså aktiver.

Mit spørgsmpl er så, er det en fordel at lave min enkeltmandsvirksomhed om til et ApS...??
Hvilken betydning har det i forhold til, at jeg kører det som bibeskæftigelse og er på dagpenge...??

Jeg regner ikke med at afskrive på mine aktiver i år, da jeg ikke har haft så stor omsætning. Kan jeg så evt. bruge værdien af aktiverne til at danne et ApS senere på året...??

Er der i øvrigt nogen der kender en revisor i nærheden af Kolding, der kan lave et årsregnskab (143 bilag) til en fornuftig pris...??

MVH Claus

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 02:13
Hvor mange stjerner giver du? :

CHasselstrøm:

Hej

Jeg startede en enkeltmandsvirksomhed i 2009.
Jeg har investeret ca. 125000 + moms i bil og maskiner, altså aktiver.

Mit spørgsmpl er så, er det en fordel at lave min enkeltmandsvirksomhed om til et ApS...??
Hvilken betydning har det i forhold til, at jeg kører det som bibeskæftigelse og er på dagpenge...??

Jeg regner ikke med at afskrive på mine aktiver i år, da jeg ikke har haft så stor omsætning. Kan jeg så evt. bruge værdien af aktiverne til at danne et ApS senere på året...??

Er der i øvrigt nogen der kender en revisor i nærheden af Kolding, der kan lave et årsregnskab (143 bilag) til en fornuftig pris...??

MVH Claus

Hej

I den givne situation vil det måske være en fordel med et selskab, idet du her selv bestemmer din løn, hvilket vil kunne styre størrelsen på dine dagpenge.

Værdierne af dine aktiver kan udmærket bruges som apportindskud til stiftelse af et ApS. Det kræver alt andet lige kun en vurderingsberetning fra en offentlig godkendt revisor, registreret eller autoriseret.

Jeg kan anbefale mig selv som revisor, da jeg har kunder i hele DK. Hvis interessant kan jeg kontaktes over min hjemmeside.

Med venlig hilsen

 

 

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)