Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Oprettelse af Holdingselskab med apportindskud af aktier

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 26. Nov 08
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 14:35
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej,

Jeg skal til at oprette et holdingselskab og har i denne forbindelse tænkt mig at oprette selskabet ved at indskyde privat ejede aktier (apportindskud). Der er ikke tale om aktier i eget driftsselskab, men om almindelige noterede aktier i diverse selskaber på Fondsbørsen.

Vil det være nødvendigt med en revisorvurdering af værdierne af disse aktier eller kan aktierne indskydes direkte og hvordan gøres dette i praksis ?

Med venlig hilsen

Ronnie

 

 

 

 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 15:28
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

I princippet skal det altid udarbejdes en vurderingsberetning af en offentlig godkendt revisor i forbindelse med stiftelse af selskaber.

Der har dog været tale om, at netop dette område skulle lempes i forbindelse med kontant stiftelse og lignende.

Med venlig hilsen

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 15:32
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej igen

Da du ønsker at stifte et holdingselskab, er det så sådan, at du allerede har et selskab? Hvis dette er tilfældet, er det et spørgsmål om, du ikke skulle lave en skattefri aktieombytning med stiftelse af holdingselskabet.

Herefter ville du kunne sælge dine aktier ind i holdingselskabet, og derved enten få udbetalt salgssummen kontant eller få et tilgodehavende, som du kan hæve frit af, alt efter selskabernes likviditet.

Det var blot en hurtig tanke Cool

Med venlig hilsen

Tilmeldt 26. Nov 08
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 18:42
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Tonny

Tak for dit svar.

Jeg skal til at oprette et nyt holdingselskab og derefter opretter jeg et driftsselskab via holdingselskabet.

 

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)