Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hjælp til varemærke oplysninger etc.

Side 1 ud af 2 (15 indlæg)
Fra København
Tilmeldt 3. Apr 09
Indlæg ialt: 200
Skrevet kl. 13:23
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Aminoer

 

Håber der er en af jer kloge hoveder derude der kan hjælpe vores nye firma lidt på vej så vi ikke brænder nallerne .-)

Vi står i en situation hvor vi kan købe nogle tøj produkter direkte fra fabrikken (ikke EU-land), fabrikken som producere for et eller flere kendte mærker.

Er der nogen der har en idé om hvor vi kan tjekke om der er nogen der sider på rettighederne til distributionen af produktet i EU/DK.

Vi vil meget nødigt ende i en situation hvor vi har købt/bestilt vare som vi rent faktisk ikke må tage ind i EU/DK.

 

Håber på lidt responds.

 

Mvh.

Thomas

Tilmeldt 30. Oct 09
Indlæg ialt: 5361
Skrevet kl. 13:52
Hvor mange stjerner giver du? :

Thomas Clausen:

Hej Aminoer

 

Håber der er en af jer kloge hoveder derude der kan hjælpe vores nye firma lidt på vej så vi ikke brænder nallerne .-)

Vi står i en situation hvor vi kan købe nogle tøj produkter direkte fra fabrikken (ikke EU-land), fabrikken som producere for et eller flere kendte mærker.

Det kan ikke tilrådes at I køber mærkevarer fra fabrikken. Der har været flere sager omkring dette med tøj fra Tyrkiet. Det er næsten indlysende at man ved at købe tøj fra en fabrik der producerer "mærkevarer" for andre, krænker rettighederne, samtidig med at fabrikken også svindler. Som reference for deres kvalitet og formåen, så ved du vel hvilke mærker der er snakke om og så er det bare Google. Kendte mærker behøver ikke beskyttelse, de er beskyttet allerede da de startede med at markedsføre sit produkt.

Er der nogen der har en idé om hvor vi kan tjekke om der er nogen der sider på rettighederne til distributionen af produktet i EU/DK.

Rettigheden til en distribution gives af rettighedshaver eller agent for rettighedshave og ikke af producent, med mindre producenten er rettighedshaveren der selv varetager distribution og samhandel. 

Vi vil meget nødigt ende i en situation hvor vi har købt/bestilt vare som vi rent faktisk ikke må tage ind i EU/DK.

 Håber på lidt responds.

 Mvh.

Thomas

Forstået derhen, at hvis du støder på en fabrik der laver Levis i østen, så kan du ikke importere det til EU. Kinøjserne og andre er meget kendt for at lave overproduktion, så når Levis bestiller 1.000.000 par bukser, så laves 1.050.000 par og resten sælges på det sorte marked. Nu var Levis bare et tænkt eksempel.

Og Tyrkiet er mestrer i kopiering i høj kvalitet indenfor lædervarer og tekstiler, så pas på.

Køb ren argan olie her

Fra København
Tilmeldt 3. Apr 09
Indlæg ialt: 200
Skrevet kl. 14:10
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for respondsen, men alt det kender vi til. det vi søger er.:

"Er der nogen der har en idé om hvor vi kan tjekke om der er nogen der sider på rettighederne til distributionen af produktet i EU/DK."


Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 14:11
Hvor mange stjerner giver du? :

For at varerne må sælges indenfor EU, så skal de være købt af en officiel distributør af mærket indenfor EU.

I må dog gerne købe det af en mellemhandler, som har købt det hos en officiel distributør indenfor EU.

Tilmeldt 30. Oct 09
Indlæg ialt: 5361
Skrevet kl. 14:18
Hvor mange stjerner giver du? :

Thomas Clausen:

Tak for respondsen, men alt det kender vi til. det vi søger er.:

"Er der nogen der har en idé om hvor vi kan tjekke om der er nogen der sider på rettighederne til distributionen af produktet i EU/DK."


Sådan et sted findes ikke umiddelbart.

Men enten misforstår jeg det du søger eller forstår ikke hvad udfordringen er.

Snakker vi om en producent der laver nogle varer for andre? For så er det da bare rettighedshaverne du henvender dig til.

Snakker vi om en producent der producerer varer hvor de selv ejer brandet? Så spørger du jo bare producenten.

Mvh

Køb ren argan olie her

Fra København
Tilmeldt 3. Apr 09
Indlæg ialt: 200
Skrevet kl. 14:42
Hvor mange stjerner giver du? :

Kan godt se at det nemmeste må være at kontakte hovedfirmaet bag mærket, håbede blot der var et sted på nettet hvor man kunne søge disse oplysninger for nemhedens skyld.

 

Tak for svar :-)

 

 

Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 14995
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 14:54
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvorfor oplyser du ik bare mærket, så hemmeligt kan det vel heller ik være?

Så vil du hurtigt kunne få et svar på dit spørgsmål ligeså...

Billige designer Solbriller hos Customfit.eu

Tom Ford Solbriller -- Lacoste -- Carrera - Oakley - Chloe mm. Alt er på lager! Leveringstid 1-3 dage til DK.

Naturprodukter fra Cosmos Co. Argan olie - Kaktus olie - Grønt ler mm.

Link til Amino ekspertbloggen, hvor jeg skriver om lidt af hvert...

Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 14995
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 14:56
Hvor mange stjerner giver du? :

Lagersalg123 - JEN:

Kendte mærker behøver ikke beskyttelse, de er beskyttet allerede da de startede med at markedsføre sit produkt.

Det er så ik helt sandt! Hvis et mærke ik er varemærke/trademark beskyttet i EU, så kan det frit kopieres uden, at nogen kan stilles til ansvar!

Billige designer Solbriller hos Customfit.eu

Tom Ford Solbriller -- Lacoste -- Carrera - Oakley - Chloe mm. Alt er på lager! Leveringstid 1-3 dage til DK.

Naturprodukter fra Cosmos Co. Argan olie - Kaktus olie - Grønt ler mm.

Link til Amino ekspertbloggen, hvor jeg skriver om lidt af hvert...

Tilmeldt 30. Oct 09
Indlæg ialt: 5361
Skrevet kl. 15:05
Hvor mange stjerner giver du? :

Fashion-Seller:

Lagersalg123 - JEN:

Kendte mærker behøver ikke beskyttelse, de er beskyttet allerede da de startede med at markedsføre sit produkt.

 Det er så ik helt sandt! Hvis et mærke ik er varemærke/trademark beskyttet i EU, så kan det frit kopieres uden, at nogen kan stilles til ansvar!

Det er jeg nu ikke så sikker på, men det kan vi tage en anden god gang Smile - men bøjer mig naturligvis hvis jeg tager fejl.

Køb ren argan olie her

Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 14995
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 15:08
Hvor mange stjerner giver du? :

Lagersalg123 - JEN:

Det er jeg nu ikke så sikker på, men det kan vi tage en anden god gang Smile - men bøjer mig naturligvis hvis jeg tager fejl.

Så kan du ligeså godt bøje dig allerede nu ;D

Du har ret i, at i DK vil en anden virksomhed ik kunne bruge kopiere dine varer, men du har ingen beskyttelse udenfor DKs grænser. Derfor er det utrolig vigtigt, at man får varemærkebeskyttet sit mærke allerede fra start, da man reelt kan risikere, at være skaber af et mærke i DK, som ik kan sælges i resten af EU, fordi andre var hurtigere... Det er set flere gange indenfor modebranchen, og det er bare bad luck, hvis det sker!

Billige designer Solbriller hos Customfit.eu

Tom Ford Solbriller -- Lacoste -- Carrera - Oakley - Chloe mm. Alt er på lager! Leveringstid 1-3 dage til DK.

Naturprodukter fra Cosmos Co. Argan olie - Kaktus olie - Grønt ler mm.

Link til Amino ekspertbloggen, hvor jeg skriver om lidt af hvert...

Side 1 ud af 2 (15 indlæg)