Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Selskabets tab på aktier ejet i under 3 år

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Fra Århus
Tilmeldt 5. Apr 07
Indlæg ialt: 391
Skrevet kl. 10:01
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg må som mange andre erkende at jeg i de 2 sidste år ikke har været hverken dygtig eller heldig på aktiemarkedet.

Hvordan er det det er med mit selskabs realiserede tab på aktier ejet i under 3 år ? 

Kan et sådan tab virkelig udelukkende modregnes i gevinst fra aktier ejet i under 3 år?

Der er desværre tale om et for mig ikke ubetydeligt tab så jeg vil gerne udnytte fradraget på bedste måde.

Skal jeg nu tvinges ud i at daytraide? Eller er der en anden måde?

Kan jeg eventuelt flytte aktiviteten i mit selskab over i et andet selskab og sælge det "tomme" selskab med fradragsretten til en daytraider..... eller noget i den dur.

Jeg betaler normalt min skat med glæde (eller i hvert fald uden alt for meget brok Smile ). Men at betale skat af penge jeg aldrig har tjent er dog for meget til at jeg medgørligt har tænkt mig at bukke mig forover. Hvad kan jeg gøre?

Venstre - danmarks liberale parti. Nu må i vågne op !! 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 10:14
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Jan

Et hurtigt spørgsmål er, om selskabets aktivitet kan sidestilles med at være næringsdrivende med køb/salg af værdipapirer, d.v.s. at hovedaktiviteten i selskaber er denne aktivitet.

Hovedreglen er, at tab på aktier med en ejertid på mindre end 3 år, kun kan modregnes i anden aktieavance.

Vedr. flytningen af aktiviteten kan det følgelis ske på markedsvilkår, d.v.s. salg til den aktuelle dagskurs.

Du kan ikke sælge det "tomme" selskab med underskudet, idet for at bibeholde det fremførbare underskud, skal du beholde mindst 51 % af anparterne/aktier, ellers bortfalder retten til at anvende det fremførbare underskud.

Så der er reelt kun den mulighed, som jeg beskriver omkring næring ved handel med værdipapirer eller forsøge at generere nogle avancer til eliminering af de realiserede underskud.

Med venlig hilsen

Fra Århus
Tilmeldt 5. Apr 07
Indlæg ialt: 391
Skrevet kl. 13:17
Hvor mange stjerner giver du? :

Reg. Revisor TSP:

Et hurtigt spørgsmål er, om selskabets aktivitet kan sidestilles med at være næringsdrivende med køb/salg af værdipapirer, d.v.s. at hovedaktiviteten i selskaber er denne aktivitet.

Nej selskabet har ikke som sit primære formål at handle med værdipapirer.

Mange tak for svaret - jeg må jo til at handle med aktier igen så kan jeg forstå.... Sad

Så det er altså kun for private personer at tab på aktier kan modregnes i anden indkomst fra 2010 og frem ?

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 13:31
Hvor mange stjerner giver du? :

Jan Balslev:

Reg. Revisor TSP:

Et hurtigt spørgsmål er, om selskabets aktivitet kan sidestilles med at være næringsdrivende med køb/salg af værdipapirer, d.v.s. at hovedaktiviteten i selskaber er denne aktivitet.

Nej selskabet har ikke som sit primære formål at handle med værdipapirer.

 

Mange tak for svaret - jeg må jo til at handle med aktier igen så kan jeg forstå.... Sad

 

Så det er altså kun for private personer at tab på aktier kan modregnes i anden indkomst fra 2010 og frem ?

 

Hej igen

Ikke forstået Surprise, Så vidt jeg er orienteret, jeg kan have overset det, så er reglerne for personer stort set de samme som for selskaber, dog er det næsten umuligt for personer at bruge næringsbegrebet med mindre, der er tale om vekselerer eller andre, som har en dokumenterbar uddannelse indenfor området.

Aktieindkomst har været på tale til at blive lempet, men den er jvf. min ovenstående kommentar blevet "skudt" ned Angry

Hvis du eller andre har oplysninger om det modsatte, hører jeg meget gerne herom Embarrassed

Med venlig hilsen

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)