Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Dankort svindel hvad gør man som webshop?

Side 4 ud af 4 (39 indlæg)
Tilmeldt 24. Jan 10
Indlæg ialt: 6
Skrevet kl. 14:54
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har heller ikke sagt at du ikke kan overtrække på et dankort. Jeg har bare sagt det er et debet kort, ligesom electron. 

Citat: "Så det er en falsk sikkerhed at tro at dankortet er et debetkort, når det i princippet fungerer som kreditkort."

Det er præcis det jeg hentyder til. Dankortet ER debet kort. Det er IKKE et kreditkort.

Tilmeldt 10. Nov 09
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 15:08
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvordan kan de snyde uden og blive opdaget ? varen skal jo sendes til en adressse og den må da kunne spores

 

Mikkel

Fra Helsingborg
Tilmeldt 3. Apr 05
Indlæg ialt: 6555
Fra  TextReactor Skrevet kl. 15:19
Hvor mange stjerner giver du? :

MikkelFriis.com:

Hvordan kan de snyde uden og blive opdaget ? varen skal jo sendes til en adressse og den må da kunne spores

De sender til en adresse og venter på postbudet (evt. uden for døren). Adressen er naturligvis ikke deres egen.

 

Tilmeldt 24. Jan 10
Indlæg ialt: 6
Skrevet kl. 15:36
Hvor mange stjerner giver du? :

Et tomt hus, post danmark lægger en seddel i postkassen, man får adgang til postkassen, og henter pakken på posthuset. Der er også folk som fungere som "drop", og modtager ting fra mange "bedragere", og deler 50/50 med dem. Det er meget organiseret. Det er meget sjældent disse "drops" bliver kontaktet af politiet, det er først når det er over en kvart million.. Medmindre en shop ejer selv kan finde ud af at være et led i efterforskningen og rykker lidt i politiet.. Så kan han være dømt for inden 1 måned.

Fra Aalborg
Tilmeldt 21. Feb 07
Indlæg ialt: 457
Skrevet kl. 10:49
Hvor mange stjerner giver du? :

hvad med simpelthen at  suspendere  de  direkte  købsmuligheder  og  så  anvise  køb via  Bankoverførsel  hvor  payback  ikke  eksisterer.  Hvis  alle   var  med på  den  indtil  systemet  bliver  "opgraderet"   sikkerhedsmæssigt  fra  PBS s side  og  de  kære politiekere´ s side

 

Fra Mageløs, Odense
Tilmeldt 29. Mar 05
Indlæg ialt: 958
Skrevet kl. 11:00
Hvor mange stjerner giver du? :

Ivaerksaet:

hvad med simpelthen at  suspendere  de  direkte  købsmuligheder  og  så  anvise  køb via  Bankoverførsel  hvor  payback  ikke  eksisterer.  Hvis  alle   var  med på  den  indtil  systemet  bliver  "opgraderet"   sikkerhedsmæssigt  fra  PBS s side  og  de  kære politiekere´ s side

Det ville uden tvivl give et voldsomt fald i omsætningen for alle online-butikker. Personligt ville jeg aldrig købe et sted med bankoverførsel som eneste betalingsmulighed - så ryger min sidste mulighed for enten at få varen, eller mine penge retur, nemlig en tilbageførsel via banken.

Tilmeldt 24. Jan 10
Indlæg ialt: 6
Skrevet kl. 18:48
Hvor mange stjerner giver du? :

no way. lol.

Og tvivler på der nogensinde vil komme et skudsikkert system, medmindre alle butikker i verden, og alle banker understøtter 3d security verfiedbyvisa/mastercardsecurecode, og at sikkerheden vil bestå i kodekort/fysisk verificering. Så ville det være komplet umuligt at begå data-bedrageri via kreditkort. Jeg tror det er noget vi kan se om 10-15 år, men så igen - til den tid tror jeg slet ikke på kreditkort eksistere længere. Angel

Fra Odense
Tilmeldt 3. Sep 09
Indlæg ialt: 44
Skrevet kl. 22:52
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Zoomah,

 

Tak for dit indlæg. Det var virkelig god input og spændende læsning, som kan gøre os bedre til at fange svindlere i fremtiden.

Tak.

Konrad

modetøj fra flere hundrede tøjbutikker online!

Tilmeldt 18. Aug 09
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 09:51
Hvor mange stjerner giver du? :

Er selv ramt hårdt af disse plattenslagere, og der er bare ikke hjælp at hente fra politi, PBS eller andre. De er kort sagt bedøvende ligeglade - det er det rene tag-selv-bord. Jeg brokkede mig højlydt til en medarbejder fra PBS, der tilfældigvis kom fra en bank. Hun sagde, at den eneste mulighed, man har, er at lave en betalingsløsning om til en FULD 3D Secure løsning - så vil man aldrig lide et tab, da det altid vil være dækket gennem PBS-systemet. Min leverandør af betalingsløsning kendte knap nok produktet, men det kunne godt lade sig gøre. Det koster mig 49 kroner om måneden, men jeg ved, at alle betalinger der kommer igennem til min butik, får jeg mine penge for. Det er den eneste løsning, jeg kan se.

vh

Jesper

Side 4 ud af 4 (39 indlæg)