Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Dankort svindel hvad gør man som webshop?

Side 3 ud af 4 (39 indlæg)
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 10:56
Hvor mange stjerner giver du? :

Niels:

Er det ikke fra en historie med en mand der har en bjørn og han sidder under et træ og sover. Så er der en bi der sætter sig på mandens hoved og bjørnen vil være flik og fjerne den. Så den dasker hårdt til mandens hoved for at fjerne bien.... men desævrre slår bjørnen så hårdt så manden bliver slået ihjel. - en bjørnetjenste...

Jo det er det Niels. Meget sød historie synes jeg =) Som tidligere nævnt, så har dansk sprognævn dog nu ændret betydningen, så det også blot kan betyde "en stor tjeneste".

Fra Kgs Lyngby
Tilmeldt 7. Apr 09
Indlæg ialt: 2798
Fra  Infospray Media Skrevet kl. 11:11
Hvor mange stjerner giver du? :

zoomah:
Eftersom jeg er stoppet med al svindel nu, kan jeg vel godt lige give jer et fif der kan sikre jeres butik mod svindel. Det er meget enkelt - simpelthen gå ind på krak og se om personen bor på adressen som der er bestilt til, hvis det ikke overens smider i ham bare en email og siger han skal ringe, inden i vil afsende varen. 95%+ af svindlere ville hoppe fra allerede der, og finde en butik som det er nemmere at svindle.

Dette synes jeg er interessant og jeg kunne egentligt godt tænke mig at udvikle et modul til Magento (det shop system vi anvender) som kunne lave dette tjek direkte. Jeg har derfor bedt mit team om et foreløbigt estimat, og hvis det kan laves billigt sætter jeg det igang.

Det kan selvfølgelig kun være en pegepind for shop ejeren, men hvis man fx. får 90% positive tilkendegivelser fra krak, ved at klikke på en knap og vente 2 sekunder, ja så sover man vel også lidt bedre om natten som shop ejer. Så kan man jo selv vælge hvordan man forholder sig til de sidste 10% (fx. sende en mail som bliver foreslået).

Tilmeldt 17. Nov 09
Indlæg ialt: 115
Skrevet kl. 11:31
Hvor mange stjerner giver du? :

Nu ved jeg ikke helt så meget om det men vil da tro du skal få politiet indblandet i det. Jeg har en ven der har en webshop han fik politiet indblandet og de fandt så ud af hvem der havde brugt kortet og han fik sine penge tilbage

Tilmeldt 30. Oct 09
Indlæg ialt: 5361
Skrevet kl. 12:02
Hvor mange stjerner giver du? :

Amaris Charvell:
så har dansk sprognævn dog nu ændret betydningen,

Ja de ændrer så meget, for klogere er nutidens generationer jo ikke. Eller nævnet for den sags skyld, at ændre et ord der i halvdelen af befolkningen har en betydning og for den anden halvdels vedkommende aldrig bliver brugt, da de ikke fatter betydningen.

Køb ren argan olie her

Fra Helsingborg
Tilmeldt 3. Apr 05
Indlæg ialt: 6555
Fra  TextReactor Skrevet kl. 12:09
Hvor mange stjerner giver du? :

Lagersalg123 - JEN:
Ja de ændrer så meget, for klogere er nutidens generationer jo ikke. Eller nævnet for den sags skyld, at ændre et ord der i halvdelen af befolkningen har en betydning og for den anden halvdels vedkommende aldrig bliver brugt, da de ikke fatter betydningen.

Har det ikke været sådan i 100-vis af år? Mænd/Kvinder med ja/nej? ;)

Tilmeldt 30. Oct 09
Indlæg ialt: 5361
Skrevet kl. 12:15
Hvor mange stjerner giver du? :

Niels:
Har det ikke været sådan i 100-vis af år? Mænd/Kvinder med ja/nej? ;)

Hehe Niels jo :)

Iøvrigt Niels, det tjek op imod en database kan da ikke tage mange skeunder at lave?

Det kan vel sælges til 49 per måned i abo og 20 øre per opslag - jeg tjekker lige db prisen for adresseoplysningerne.

Men ve mig om det ikke skal godkendes 100.000 steder hos PBS hvis det skal indgå i gateway softwaren, ellers skal man lave det inden i forløbet?

Køb ren argan olie her

Fra Helsingborg
Tilmeldt 3. Apr 05
Indlæg ialt: 6555
Fra  TextReactor Skrevet kl. 12:22
Hvor mange stjerner giver du? :

Lagersalg123 - JEN:
det tjek op imod en database kan da ikke tage mange skeunder at lave?

Må tilstå at der allerede er noget i støbeskeen ang. beskyttlese af webshops. Det kan gøres inden kunden sendes til betalingsgateway'en (det kan også gøres bagefter).

Det jeg har plan om kan implementeres på både frontend og backend når blot man har adgang til at skrive lidt javascript/html.

Tilmeldt 24. Jan 10
Indlæg ialt: 6
Skrevet kl. 14:04
Hvor mange stjerner giver du? :

100.000 er rigtigt rigtigt mange, ja. Ca 10% vil være udløbet/lukkede af andre årsager. PBS er ikke klar over alle disse kort er i omløb. Flere og flere danskere benytter butikker i udlande efterhånden - og disse lande går hackere oftest mod (england,usa etc), da de bruger shopsystemer som er udbredt der, og derved er der flere der prøver på at finde exploits.

Vi må dog gå ud fra der er flere udstedte dankort, end der er indbyggere af forskellige årsager. 

En ting jeg aldrig har fattet, er hvorfor PBS ikke undersøger hvor kort er hackede fra, og finder frem til butikken på nettet, som de stammer fra (som er blevet hacket), og lukker alle kortene som er brugt gennem tiden i butikken. Det kan jo gøres ved at sammenligne misbrugte dankort - hvilke butikker de har været brugt i (lovligt), og derved kan man udregne hvilken butik der oprindeligt blev hacket. Det ville nedsætte svindlen gevaldigt, og gøre det meget svært for det kriminielle miljø at vidresælge kort, da kortene ville "dø" efter en given tidsramme, - derved ville folk ikke køber store bunker af kort, fordi de ville risikere at en dag ville alle kort være lukkede.


Der er mange måder pbs/butikker/politiet kan stoppe bedrageri fuldstændig på, og jeg har aldrig fattet hvorfor de ikke udnytter disse metoder. Jeg er sikker på PBS udemærket ved hvad man kan gøre, men chefen søren winge derinde, må have en eller anden underlig grund til ikke at gøre noget ved det.

Tilmeldt 24. Jan 10
Indlæg ialt: 6
Skrevet kl. 14:14
Hvor mange stjerner giver du? :

Og angående CPR validering så er det heller ikke sikkert. Hvis bare man har fødselsdato på personen (fødselsdato følger med mange solgte kreditkort), så kan du med en matematisk udregning begrænse dine muligheder ned til 40 forskellige 4 cifrede tal, hvorefter du kan prøve disse 40 tal på f.eks qxl.dk , indtil du rammer det rigtigt.

Dags dato er der også CPR validering på verified by visa delen, første gang man bruger sit kort online.

Desværre er det danske verified by visa system meget svagt, grundet hvis kortet er brugt 1 gang før, så kan man gå ind i "jeg har glemt min kode", og så er spørgsmål fra en normal dansker normalt "hvad hedder min søster" "hvad hedder min hund" "hvem er min nabo" der kan så bruges facebook,SMS,krak til at få svaret. Og derved er det slet ikke sikkert i danmark med sådan et system. Det kunne blive sikkert meget enkelt - at sikkerhedsspørgsmålet skulle indeholde mindst et tegn ala !"#¤%&/(( same ét stort bogstav. - Igen, den danske sikkerhed er simpelthen for lav. Uden omkring i andre lande, hos svindlere, er danmark omtalt som det letteste land at svindle i. Derfor ligger Dankort også helt i top, når det gælder priser på salg i den kriminelle undergrundt - nemlig 40-60kr pr. kort. USA er ca 5kr pr. kort. Og så kan man jo hæve gevaldligt meget på Dankort - selvom det er et debit kort, hvilket er en kæmpe fordel fra svindlere. - Grundet mange firmaer nægter store transaktioner fra KREDITKORT, men dankort er jo et DEBIT (ligesom elektron), bare at det virker lidt på en anden måde. Dankortet er et meget specialt kort.

Tilmeldt 30. Oct 09
Indlæg ialt: 5361
Skrevet kl. 14:44
Hvor mange stjerner giver du? :

zoomah:
men dankort er jo et DEBIT (ligesom elektron), bare at det virker lidt på en anden måde. Dankortet er et meget specialt kort.

Jeg mener nu ikke at DK-kort kan sammelignes med VISA Electron. Du kan sagtens overtrække på et dankort og en del af sagerne fra PBS omhandler overtræk som føres tilbage, da der ikke var dækning. Med Electron der reserveres pengene, og kan kun lade sig gøre hvis der er dækning.

Så det er en falsk sikkerhed at tro at dankortet er et debetkort, når det i princippet fungerer som kreditkort.

Køb ren argan olie her

Side 3 ud af 4 (39 indlæg)