Som de fleste faste brugere herinde nok ved, så har der tit været udkæmpet nogle halv drablige debatter, når emnet har været GLS og deres service.
Mange har påstået, at GLS havde visse mangler, mens få mente GLS var det perfekte modsvar til PostDanmark.
Da de fleste herinde er erhvervsdrivende, og dermed ser GLS fra afsendes vinkel, så læs evt følgende link, og se hvordan modtagerne har det.
Det er stærk læsning, især hvis man mener GLS har en god service!
http://dindebat.dk/mode-stil-og-shopping/682379-grr-er-gls-normalt-utjekkede.html
Vi er begyndt at bruge gls her i det nye år, og er ved at få lavet det på hjemmesiden, sådan at private kan vælge at betale 30 kr ekstra for at få sendt med posten i stedet for.. Jeg tænker, at de fleste nok vil vælge den billigste løsning, fx at få leveret med gls på deres arbejdsplads, men nu får vi se.
Erhvervskunder, hvor der er nogen hjemme på adressen eller et sted pakken kan sættes, får automatisk sendt med gls eller fragtmand.
Jeg har ikke personligt haft nogen problemer med pakker fra gls, vi har haft et par gange, hvor en pakke er gået i stykker, men det er også sket med posten.
Personligt har jeg det sådan, at jeg er fuldstændigt bedøvende ligeglad med, hvem der kommer med pakken - det skal bare være den billigste.
Fx fik vi her til morgen nogle varer, som var pålagt 195 kr i fragt og sendt med danske fragtmænd på en halv palle, men kunne ave været sendt med gls som pakke for 35 kr.. det er da træls at betale så meget ekstra!
Men jeg har det sådan, at sender nogen noget til mig som er gået i stykker eller blevet væk under transporten, er det ikke mit problem, men afsenders..
Så som modtager er jeg ligeglad.
Som afsender har jeg kun brugt gls i 2 dage nu, så det er for tidligt at sige om det giver problemer - men gør det dét, må vi naturligvis finde en anden.
Og til gls-forsvar kan jeg sige, at vi har da også haft "sjove" episoder med posten.. fx har vi en kunde, som har lagt på den samme adresse i årevis og vi får altid (!!) hendes pakker retur med teksten "findes ikke på adressen" - også breve.. en gang havde de lagt en seddel i postkassen hos hende, at det kunne hentes på posthuset, og så havde posthuset smidt pakken væk.
Vi har også oplevet for nyligt, at vi sendte bæreposer til en kunde, som ikke var hjemme og pakken blev sendt til lokalt posthus, en købmand, til afhentning.. Da hun kom derned var pakken væk. Det vidste sig senere at købmanden havde åbnet pakken og troet, at det var poser til ham selv, så han havde lagt dem på plads på hylden i butikken!!! Vi fik en telefonisk undskyldning fra postmesteren personligt, som var meget flov og poserne blev returneret i en anden kasse, hvor der manglede et par stykker.
Tror altså det kommer meget an på lige netop den person som kører lige netop der hor du bor - uanset om det er posten eller gls.