Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

GLS debatternes facit!

Side 13 ud af 13 (130 indlæg)
Fra Samsø
Tilmeldt 18. Oct 05
Indlæg ialt: 1479
Skrevet kl. 14:45
Hvor mange stjerner giver du? :

mmalling:

Lad os lige slå fast at jeg laver ikke nogle krumspring for at beholde noget monopol.

Jeg laver krumspring fordi jeg ikke mener at GLS eller nogen af de andre lever op til de forventning jeg og mine kunde har ,samt at andre ikke kan tilbyde de serviceydelser osv jeg havde hos PD, men aller  vigtigst af alt fordi jeg faktisk var godt tilfreds med PD og det var mine kunder også som jeg vist har skrevet før.

Vi skal lige blive enige om, at det ikke er en kritik af din måde at gøre tingene på.

Alternativt kunne man også se alle dem der forsøger sig at blive landsdækkende gennem Amino nettet, velvidende at det koster kassen at forsøge sig i forhold til de eksisterende landsdækkende aktører.

Landsdækkende opgaver er der ikke ret mange der kan udføre og derfor skal man passe meget på i fremtiden, at man ikke kvæler dem der tør tage kampen op med et monopol.

City Mail er en i million klassen, der er jaget ud af Danmark, fordi man langsomgører liberaliseringen af posten i Danmark..

At mange vælger PD har også noget med moms at gøre, for når PD sender en pakker til private under 20 kg, er der ingen moms på og det er konkurrenceforvridende overfor de alternative aktører.

Hvor mange kunder mon PD beholder, når PD liberaliseres og pålægges 25 % moms oveni deres i forvejen meget dyre priser.

mvh  Geeked

 

Fra Svenstrup J.
Tilmeldt 3. Nov 07
Indlæg ialt: 547
Fra  shopnord.dk Skrevet kl. 16:02
Hvor mange stjerner giver du? :

LANTHER:
At mange vælger PD har også noget med moms at gøre, for når PD sender en pakker til private under 20 kg, er der ingen moms på og det er konkurrenceforvridende overfor de alternative aktører.

Hvor mange kunder mon PD beholder, når PD liberaliseres og pålægges 25 % moms oveni deres i forvejen meget dyre priser.

Man skulle ellers tro, at der var lagt moms på PD's privatpakker, for de er jo meget meget dyrere end erhvervspakker.

Er det en ekstra fortjeneste PD score, eller er det så meget dyrere at få pakker sendt og ikke mindst leveret ud til prvatkunder?

Det er måske så forklaringen på, at de alternative distributører så ofte ''ikke træffer nogen hjemme'' på adressen (læs: de kører ikke ud med pakkerne).

Fra Samsø
Tilmeldt 18. Oct 05
Indlæg ialt: 1479
Skrevet kl. 16:12
Hvor mange stjerner giver du? :

Knud S.:

Man skulle ellers tro, at der var lagt moms på PD's privatpakker, for de er jo meget meget dyrere end erhvervspakker.

Er det en ekstra fortjeneste PD score, eller er det så meget dyrere at få pakker sendt og ikke mindst leveret ud til prvatkunder?

Det er måske så forklaringen på, at de alternative distributører så ofte ''ikke træffer nogen hjemme'' på adressen (læs: de kører ikke ud med pakkerne

Hvordan tror du så mange vil reagere, når der påtvinges Post Danmark moms oven i taksterne.

Lige nu skummer de masser af millioner i overskud år ud og ind på den konto.

Derfor kæmper PD mod liberaliseringen som skulle træde i kraft 2011.

Hvem bliver taberne !!

Det er også derfor det er meget svært for alle alternative altører, at levere forsendelser idet alle er belagt med 25% moms .

At træffe ikke nogen hjemme, er nok mere dovenskab fra enkelte chauffører..

mvh Geeked

 

 

Fra København
Tilmeldt 7. Jun 09
Indlæg ialt: 1662
Skrevet kl. 20:53
Hvor mange stjerner giver du? :

Folkeafstemning om Patentdomstolen

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 21:22
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Vi har også oplevet lidt problemer med levering af vore pakker med GLS. Men det sjove er, at alle problemerne samler sig udelukkende om et sted, nemlig Tåstrup afdelingen. Jeghar utallige gange sendt klage til GLS og de er gode til at svare, og det går da også lidt bedre end det har gjort.

Jeg har faktisk talt med GLS om det ca 25-30 gange.. og altid om Tåstrup afd :o)

Sidste gang jeg talte med dem, der foreslog jeg dem at lave en læsetest på deres chauffører i Tåstrup. Mest fordi alle de fejl de laver, er så dumme at det næsten kun kan skyldes dårlige læse kundskaber. Jeg har simpelthen på fornemmelsen at der er nogen af chaufførerne som ikke kan læse, og det er da synd for dem (og især kunderne) og så synes jeg måske GLS bør teste dem og hjælpe dem som ikke kan læse - måske med et skrivekursus og indtil de kan læse måske et job andet steds i virksomheden.

Men til GLS's forsvar vil jeg sige at vi sender mange pakker og har godt samarbejde med GLS i resten af danmark. Alt i alt er vi glade for GLS

Her på det seneste har vi lavet en god webshop løsning som benytter Your GLS og gør det let at udskrive fragt labels - vi har programmeret det selv, nærmest som et hack der benytter your gls, for gls eget system er for tungt og alt for besværligt med meget copy paste osv.

Til allersidst har vi en underlig fejl med gls hjemmeside. Your GLS. Den virker slet ikke når vi går gennem en TDC forbindelse, men det virker gennem andre forbindelser - underligt og vi har da os informeret både tdc og gls, men de tager det ik seriøst nogen af dem. Jeg har læst flere steder på nettet at der er andre som oplever det samme underlige fænomen.

Men alt i alt er vi ok tilfreds - men vi kan da godt blive meget mere tilfreds :o)

Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 14994
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 21:33
Hvor mange stjerner giver du? :

LANTHER:

Det er sådan vi kommer til at beholde og fastholde monopolet PD når EU har bestemt noget andet.

Gider man ikke GLS, kan i vel finde andre aktører end GLS.

Men at lave alle mulige krumspring for at beholde et monopol er sukkersødt i PDs øjne, for de vil gerne kvæle alle andre aktører i Danmark.

Eller os er det fordi PD er det bedre og mere leveringssikkert end GLS... Prisen er ik altid den vigtigste faktor, som shopejer! Nej glade kunder, som kommer igen er den absolut vigtigste, og derfor må man jo lytte til dem... Siger de PD, så vælger man PD eller gør alt man kan for at benytte PD...

Og EU kan sige så meget, men det er ualmindeligt nemt, at sende via PD selvom man er blevet frasolgt...

Eneste måde GLS kan få kunder på, er ved at opfylde kundens behov (her shopejerne), og ik blot ved at købe sig til andele...

Billige designer Solbriller hos Customfit.eu

Tom Ford Solbriller -- Lacoste -- Carrera - Oakley - Chloe mm. Alt er på lager! Leveringstid 1-3 dage til DK.

Naturprodukter fra Cosmos Co. Argan olie - Kaktus olie - Grønt ler mm.

Link til Amino ekspertbloggen, hvor jeg skriver om lidt af hvert...

Fra Aars
Tilmeldt 15. Apr 06
Indlæg ialt: 602
Skrevet kl. 00:12
Hvor mange stjerner giver du? :

LANTHER:

Hvor mange kunder mon PD beholder, når PD liberaliseres og pålægges 25 % moms oveni deres i forvejen meget dyre priser.

Ja, det bliver jo rigtig spændende at se. Liberaliseringen bydes i hvert fald velkommen af alle øvrige aktører på markedet.

Fra Samsø
Tilmeldt 18. Oct 05
Indlæg ialt: 1479
Skrevet kl. 10:44
Hvor mange stjerner giver du? :

Fashion-Seller:

Eller os er det fordi PD er det bedre og mere leveringssikkert end GLS... Prisen er ik altid den vigtigste faktor, som shopejer! Nej glade kunder, som kommer igen er den absolut vigtigste, og derfor må man jo lytte til dem... Siger de PD, så vælger man PD eller gør alt man kan for at benytte PD...

Nu er pointen ikke, om PD er så meget bedre, for når det kommer til takstforhøjelser, nærmest skriger og hyler netshops  i kor samlet over priserne..

Hvorfor mon man gør det, når man alligevel ikke kan undvære PD!

Måske er det bevidst, at PD bruger masser af kroner på pakkesektionen for at tryne de mange små aktører der forsøger sig pt. i Amnio, for så kan PD bedre klare sig når liberaliseringen kommer med store pristigninger tilfølge, fordi konkurrenter er nedkæmpet forinden..

Rigtig nok, at du kan være ligeglad, men sådan lyder det dog ikke, når AB Transport og mange andre forsøger sig med landsdækkende service.

Hvem bliver taberen i dette spil overordnet for dem der kan se fremad.

mvh Geeked

 

 

Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 14994
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 12:04
Hvor mange stjerner giver du? :

LANTHER:

Måske er det bevidst, at PD bruger masser af kroner på pakkesektionen for at tryne de mange små aktører der forsøger sig pt. i Amnio, for så kan PD bedre klare sig når liberaliseringen kommer med store pristigninger tilfølge, fordi konkurrenter er nedkæmpet forinden..

De booster bare deres bundlinie, så selskabet kan sælges til den højeste mulige pris, og staten tjene mest muligt. Det er der vel egentlig ik så meget besynderligt i, men man kan selvfølgelig diskutere måden, hvorpå det foregår!!!

Billige designer Solbriller hos Customfit.eu

Tom Ford Solbriller -- Lacoste -- Carrera - Oakley - Chloe mm. Alt er på lager! Leveringstid 1-3 dage til DK.

Naturprodukter fra Cosmos Co. Argan olie - Kaktus olie - Grønt ler mm.

Link til Amino ekspertbloggen, hvor jeg skriver om lidt af hvert...

Tilmeldt 10. May 08
Indlæg ialt: 413
Skrevet kl. 12:35
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Amino

Det er efterhpnden en lang og spændende tråd dette her, selvom vi er en smule uenige på nogle punkter.

Lad mig starte med at sige, at det glæder os utrolig meget at der er nogle pribvate der tager kampen op med PD, det syntes jeg er rigtig flot. Især hvis de får sig bidt fast på markedet. Der er mange andre der har forsøgt, og det er uden tvivl en stor opgave.

Omkring PD. Så er jeg enig I at priserne er høje, og det måske er en smule konkurrence forvridning at de kan køre dette momsfrit. Men de har også en forpligtigelse i forhold til statten som vi ikke kan komme uden om.  Vi vælger også at sende mest muligt med GLS eller UPS. Men vi kan ikke komme uden om at post danmark altså har et eller andet der gør at privat kunderne i 90 procent af tilfældende foretrækker dem.

GLS er vi også rigtg glade for. Det er ikke mange problemer vi oplever med dem. Samtdig er vi ekstrem heldige med de GLS biler der kommer hos os, at de er flinke og meget hjælpsomme på alle måder.  De har blandt andet udskuft afhentninger m.m. hvis vi har været presset.

Summa sumarum. Vi er godt tilfredse både med GLS og PD. Derfor byder vi alligevel de andre velkomne. Men vi har intet at udsætte på pris eller service hos PD privat og GLS.

Post DK erhverv er på grund af deres volume tillæg en helt anden histore.

MVH Hans Poulsen - billigEmballage.dk / Pickandpack ApS

Salg af emballage www.billigEmballage.dk

Side 13 ud af 13 (130 indlæg)