Hej i to, som I også kan læse i de to indlæg i linker til HAR FEJL i markupen indflydelse, f.eks. hvis fejlene gør at crawlerne ikke kan indexere indhold ordenligt. At Google så nok kan overskue de fleste fejl gør jo ikke at der stadig findes flere mindre søgetjenester. Yderligere præcisere DeMib at det er vigtigt at billedernes ALT tag f.eks. findes, og det er jo netop en af de fejl man kan se hvis man besøger linket. Om det har indflydelse eller ej, om det hurtigt kunne ændres eller ej - >min mening< er blot at jeg finder det useriøst at en så stor virksomhed at har fejl i deres salgs demo model. :) |
Swon:Hej i to, som I også kan læse i de to indlæg i linker til HAR FEJL i markupen indflydelse, f.eks. hvis fejlene gør at crawlerne ikke kan indexere indhold ordenligt. At Google så nok kan overskue de fleste fejl gør jo ikke at der stadig findes flere mindre søgetjenester.
Yderligere præcisere DeMib at det er vigtigt at billedernes ALT tag f.eks. findes, og det er jo netop en af de fejl man kan se hvis man besøger linket.
Ja, kodning som gør, at crawlerne ikke kan komme gnidningsfrit rundt, er et problem. Manglende validering efter W3-normen er ikke et problem i sig selv. At der så findes tilfælde, hvor de to falder sammen, er en anden snak.
(Jeg var ikke inde og kigge på de konkrete problemer med koden, skal det så siges. Jeg kommenterede generelt på validerings-fokuset. Manglende alt-tags på billeder er ikke alt for fikst, det bliver vi hurtigt enige om.)
Swon:Om det har indflydelse eller ej, om det hurtigt kunne ændres eller ej - >min mening< er blot at jeg finder det useriøst at en så stor virksomhed at har fejl i deres salgs demo model. :)
Her er vi nok ude i noget faglig stolthed for kodere og hjemmesidebyggere. Det kan jeg godt følge, selvom jeg personligt er flintrende ligeglad.