Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Erfaringer og viden om ScanCommerce

Side 1 ud af 4 (33 indlæg)
Tilmeldt 5. Jun 12
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 20:47
Hvor mange stjerner giver du? :

Er der nogen herinde som har erfaring med ScanCommerce?

Som jeg har forstået det, kan man udbygge systemet med de funktioner man ønsker, og der er derfor gode muligheder for videreudvikling. Men hvordan er firmaet bag? Hvordan er deres support og hvordan går det når man skal have udviklet noget. Hvordan læses shoppen af søgemaskinerne - og er der gode muligheder med SEO? Hvordan er shoppen at arbejde i - og kører den stabilt?

Alle erfaringer ønskes meget gerne.

Mange hilsener Helle

Fra Hellerup
Tilmeldt 11. Apr 06
Indlæg ialt: 3722
Fra  CloudSprout Skrevet kl. 23:16
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 4,7 stjerner givet af 3 person

Hej Helle

I min egenskab af konkurrent, kender jeg lidt til ScanCommerce. Umiddelbart er jeg ret sikker på at de klare sig rimeligt godt SEO-mæssigt. Firmaet bag er såvidt jeg ved ejet af Scannet, så det er rigtigt solidt. Scannet bliver ofte rost for deres support, så mon ikke ScanCommerce også er gode her.

Man kan få bygget skræddersyet funktionalitet, på sin ScanCommerce shop. Dette foregår på konsulent basis, ud fra enten tilbud eller timetakst. Der hvor man skal være opmærksom når man får udviklet funktionalitet er om de "forgrener" løsningen. Hvis de gør det, for du ikke automatisk opdateringer, nye versioner, nye features og fejlrettelser med. Hvilket bliver rigtigt dyrt og kedeligt i længden!

Hvis de ikke forgrener din løsning, så er har du en rigtigt god handel! Så er de nemligt ansvarlige for, at fejlløbende rettes og at nye features også kan bruges af din løsning. Dette gør i realiteten, at en god del af de timer du ellers skulle havde betalt, nu står for leverandørens regning. Det ved jeg fra erfaring, vi bruger alt for mange gratis timer, på at vedligeholde skræddersyet funktionalitet for kunderne.
Dette er klart den billigste og mest kraftfulde måde, at få udviklet en custom-webshop, hvis man kan undgå ejerskabet og vedligeholdelses ansvaret for kildekoden til ens webshop.

Hvis de forgrener kildekoden, når de udvikler skræddersyede funktioner, så er det en rigtigt dårlig handel, så står man reelt sit man en kildekode som man ikke ejer, og man stadig skal betale for vedligeholdelse på. Men man er bundet til en leverandør. Så er det bedre at bruge et Open Source produkt, hvor selv har ejerskabet af kildekoden og vedligeholdelsesansvaret. Men er fri til at vælge leverandør.

Måske kan andre løfte sløret for, om skræddersyet udvikling foregår hos ScanCommerce! Håber det kan hjælpe?

Fra Århus
Tilmeldt 22. Oct 07
Indlæg ialt: 680
Fra  Hjemmesideshoppen Skrevet kl. 23:41
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Helle,

Som tidligere nævnt er ScanCommerce ejet af samme person som ejer scannet. En MEGET stor virksomhed, og du vil blive en lille kunde mellem alle de andre.
Deres support skulle ganske vist være god, men min tvivl ligger i om den er tilsvarende de "høje priser" jeg synes de har.

Yderligere må du overveje om du ønsker at bruge et system, hvor du låser dig til en enkelt leverandør?
Da du derved ikke senere kan opnå pris konkurrence på videreudvikling. Eller om OpenSource ikke er en bedre løsning på lang sigt?

Yderligere undre det mig at et så "dyrt" system er så fyldt med helt basale fejl - og så endda i deres demo model til salg.

Kig dette link: http://validator.w3.org/check?uri=http%3A%2F%2Fdemo.eseller.dk%2F&charset=%28detect+automatically%29&doctype=Inline&group=0

Alle de fejl i koden vil giver dig problemer når du skal havde søgeoptimeret din side.

Fra Værløse
Tilmeldt 5. Nov 07
Indlæg ialt: 686
Fra  Kammalou.com Skrevet kl. 23:56
Hvor mange stjerner giver du? :

Helle - houseofkids.dk:
Er der nogen herinde som har erfaring med ScanCommerce?

Hvad er din baggrund for at kigge imod ScaanCommerce ?

 

SAFe SPC, Magento Expert, Jira Guru, Kammalou.com

Fra Hellerup
Tilmeldt 11. Apr 06
Indlæg ialt: 3722
Fra  CloudSprout Skrevet kl. 00:17
Hvor mange stjerner giver du? :

Swon:

Yderligere undre det mig at et så "dyrt" system er så fyldt med helt basale fejl - og så endda i deres demo model til salg.

Kig dette link: http://validator.w3.org/check?uri=http%3A%2F%2Fdemo.eseller.dk%2F&charset=%28detect+automatically%29&doctype=Inline&group=0

Alle de fejl i koden vil giver dig problemer når du skal havde søgeoptimeret din side.

Det er ikke helt rigtigt, om siden validerer eller ej skulle ikke havde nogen indflydelse på søgemaskine optimering. Jeg mener Thomas Rosenstand har et blog-indlæg om det. Faktisk har jeg lidt svært ved, at finde det helt store argument for at lave sider der validerer. Sandsynligheden for at siderne vises ens i forskellige browsere, men man skal jo alligevel teste alle de forskellige browsere!

Fra Hillerød
Tilmeldt 10. Nov 07
Indlæg ialt: 2846
Skrevet kl. 00:24
Hvor mange stjerner giver du? :

Lundsby:

Det er ikke helt rigtigt, om siden validerer eller ej skulle ikke havde nogen indflydelse på søgemaskine optimering. Jeg mener Thomas Rosenstand har et blog-indlæg om det. Faktisk har jeg lidt svært ved, at finde det helt store argument for at lave sider der validerer. Sandsynligheden for at siderne vises ens i forskellige browsere, men man skal jo alligevel teste alle de forskellige browsere!

Hej Lundsby,

Du har ganske ret. Man skal ikke gå op i validering i forhold til SEO.

I kan læse mere i en debat her, hvor Rosenstand har depechen. Eller en debat her, hvor deMib har den.

Tilmeldt 5. Jun 12
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 06:37
Hvor mange stjerner giver du? :

Singularity:
Hvad er din baggrund for at kigge imod ScaanCommerce ?

Grunden til at jeg lige nu kigger på scancommerce er sikkerhed... Jeg har ikke særlig meget forstand eller interesse for hvad der ligger bag ved shoppen. Den skal bare fungerer 100% - og hvis den ikke gør - så skal der være et bagland som får det hele op at køre med det samme igen. Jeg er god til mange andre ting, og det er her jeg skal bruge min tid.

Vi er nu 5 fuldtidsansatte - og er ved at få en ganske pæn størrelse - derfor kan vi ikke tåle at have flere dage hvor shoppen er nede. Det er et stort ansvar, og jeg gider ikke ligge søvnløs om natten fordi der sker nogle ting jeg ikke kan håndtere selv.

Jeg har kigget på flere rigtig lækre shopsystemer - både open source og nyere shopsystemer bygget af mindre virksomheder. Nogle er virkelig gode og jeg ville ønske jeg turde bruge dem. Men jeg løber hele tiden ind i følelsen af at der ikke er nogen som rigtig »passer på« shoppen. Jeg har brug for en tung og vidensfuld flok som står bag - og kan sørge for at vi er oppe og kørende hele tiden.

Vi har DanDomain nu - og de giver jo samme sikkerhed. Men systemet kan ikke videreudvikles til os selv, og der er simpelthen så mange fejl i så vi ikke kan vokse mere hos dem.

Fra Helsingborg
Tilmeldt 3. Apr 05
Indlæg ialt: 6555
Fra  TextReactor Skrevet kl. 07:09
Hvor mange stjerner giver du? :

Helle - houseofkids.dk:
Vi er nu 5 fuldtidsansatte - og er ved at få en ganske pæn størrelse - derfor kan vi ikke tåle at have flere dage hvor shoppen er nede. Det er et stort ansvar, og jeg gider ikke ligge søvnløs om natten fordi der sker nogle ting jeg ikke kan håndtere selv

En alternativ løsning kunne være at købe en server selv og få den hostet et sted. Så kan du outsource kontrollen med et firma du har tillid til. Det giver nogle flere muligheder end hvis du skulle have en hostet løsning. Det er ikke så dyrt som man skulle tro.

Fra Værløse
Tilmeldt 5. Nov 07
Indlæg ialt: 686
Fra  Kammalou.com Skrevet kl. 08:39
Hvor mange stjerner giver du? :

Helle - houseofkids.dk:
Grunden til at jeg lige nu kigger på scancommerce er sikkerhed... Jeg har ikke særlig meget forstand eller interesse for hvad der ligger bag ved shoppen. Den skal bare fungerer 100% - og hvis den ikke gør - så skal der være et bagland som får det hele op at køre med det samme igen. Jeg er god til mange andre ting, og det er her jeg skal bruge min tid.

Det er forståeligt!

Jeg spørger fordi jeg er interesseret i hvorvidt der var med henblik på en Integration til Økonomisystem (MS Dynamics NAV/C5) valget faldt på Scancommerce. ?

 

SAFe SPC, Magento Expert, Jira Guru, Kammalou.com

Tilmeldt 5. Jun 12
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 08:44
Hvor mange stjerner giver du? :

Singularity:
Jeg spørger fordi jeg er interesseret i hvorvidt der var med henblik på en Integration til Økonomisystem (MS Dynamics NAV/C5) valget faldt på Scancommerce. ?

Det er også en af fordelene, da vi har Navision tilkoblet vores DanDomain shop i dag. Det ville lette overgangen hvis man blot kunne koble den videre på den nye shop.

Side 1 ud af 4 (33 indlæg)