Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvordan sikres leverence ved betaling til leverandør i Hong Kong

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)
Tilmeldt 29. Nov 08
Indlæg ialt: 5
Skrevet kl. 17:39
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Aminoer

Jeg har brug for jeres hjælp, min udfordring er følgende:

Jeg er ved at bestille et parti varer fra fra Hong Kong , leverandøren stiller krav om at minimum ordren er på 4000USD og betaling 100% i forvejen vha. TT  

Mit spørgsmål er følgende:
Jeg har intet problem med ordre størrelsen, men er bange for at blive bedraget, når jeg betaler hele beløbet i forvejen, så hvad kan jeg gøre for at ...
1) Sikre at jeg ikke bliver snydt?
2) Hvilke krav er bør man stille til en leverandør ift. betaling når man står i denne situation?
3) Er det kotume at betaling foregår med 100% på forkant? 
Mvh
  Kim

Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 14996
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 18:19
Hvor mange stjerner giver du? :

kimse78:

1) Sikre at jeg ikke bliver snydt?

Paypal.com eller Escrow

kimse78:
2) Hvilke krav er bør man stille til en leverandør ift. betaling når man står i denne situation?
Paypal.com eller Escrow
kimse78:
3) Er det kotume at betaling foregår med 100% på forkant? 
Ja!!! Ville du selv sende varer til Hong Kong uden betaling?

Billige designer Solbriller hos Customfit.eu

Tom Ford Solbriller -- Lacoste -- Carrera - Oakley - Chloe mm. Alt er på lager! Leveringstid 1-3 dage til DK.

Naturprodukter fra Cosmos Co. Argan olie - Kaktus olie - Grønt ler mm.

Link til Amino ekspertbloggen, hvor jeg skriver om lidt af hvert...

Fra København S
Tilmeldt 24. Apr 05
Indlæg ialt: 1642
Fra  Telemetric ApS Skrevet kl. 18:34
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Kim

alle de leverandører jeg arbejder med i kina har krævet 100% forudbetaling de første par ordre og derefter er de til at forhandle med.

Jeg har altid lavet en grundig forundersøgelse af dem jeg vil handle med - man kan få mange oplysninger fx. bare ved at søge på google eller alibaba.
Man kan evt. hyre et firma til at tjekke dem efter hvis man vil være mere sikker.

Men hvis jeg har en god mavefornemmelse af firmaet, så går jeg videre uden at få andre til at tjekke op på det.

Og hvis jeg ikke har den gode movefornemmelse holder jeg mig væk.

 

Fra Hellerup
Tilmeldt 28. Dec 08
Indlæg ialt: 231
Skrevet kl. 19:48
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hej Kim,

Du kan vælge at outsource opgaven. Det vil sige vælge et firma der mod et mindre vederlag sidder ude i Kina / Hong Kong og laver købet for dig og kontroller varen før den afsendes og betales. De firmaer som sidder derude kender mange leverandører og kan måske skaffe det til en bedre pris - men ikke mindst sikre at varen er i orden i henhold til dine krav og specifikationer. Prøv Chinasourcing eller  www.akselogko.dk 

Sidstnævnte firma kan jeg anbefale de er meget servcemidned og professionelle.

Med venlig hilsen

Karsten Ipsen

CS Logistics

Med venlig hilsen - Karsten Ipsen - CS Logistics | Tel 27834402 | ki@cslogistics.dk |

Tilmeldt 29. Nov 08
Indlæg ialt: 5
Skrevet kl. 21:34
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for alle jeres svar, fashion-seller håber du kan gøre mig lidt klogere ift. til dit svar

  • Paypal betaling - Jeg kan ikke umiddelbart se på paypals hjemmeside hvad fordelen er at benytte dette som betalingsfront ift. leverendører, kan du svare på dette eller har du et link?

  • Escow betaling - Lyder meget interresant, kan du anbefale en udbyder du selv har brugt til at foretage denne type betaling?

Tak for hjælpen indtil videre

Mvh

  Kim

Tilmeldt 19. Oct 09
Indlæg ialt: 38
Skrevet kl. 11:38
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Kimse,

Alternativt, kan du jo lave en aftale med dem, hvori det indgår i selve fragten. Her er der tale om COD, som er cash on delivery, og eller kan du lave en remburs, men der skal du have banken involveret og det koster noget opstart etc etc.

Jeg ville anbefale dig at gå efter COD.

Mvh - Benjamin

Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 14996
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 11:53
Hvor mange stjerner giver du? :

kimse78:

Tak for alle jeres svar, fashion-seller håber du kan gøre mig lidt klogere ift. til dit svar

 

  • Paypal betaling - Jeg kan ikke umiddelbart se på paypals hjemmeside hvad fordelen er at benytte dette som betalingsfront ift. leverendører, kan du svare på dette eller har du et link?

 

Kreditkort betaling... Der er 60 dages chargeback, som sikkerhed mod svindel!

kimse78:

 

  • Escow betaling - Lyder meget interresant, kan du anbefale en udbyder du selv har brugt til at foretage denne type betaling?

Der burde være en Escrow udbyder i DK... Vi har brugt dem i Holland tidligere (kan ik lige huske navnet, men mener det er noget med Londersdal eller sådan)...

Billige designer Solbriller hos Customfit.eu

Tom Ford Solbriller -- Lacoste -- Carrera - Oakley - Chloe mm. Alt er på lager! Leveringstid 1-3 dage til DK.

Naturprodukter fra Cosmos Co. Argan olie - Kaktus olie - Grønt ler mm.

Link til Amino ekspertbloggen, hvor jeg skriver om lidt af hvert...

Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 14996
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 11:56
Hvor mange stjerner giver du? :

Escrow i Holland hedder Loendersloot...

Billige designer Solbriller hos Customfit.eu

Tom Ford Solbriller -- Lacoste -- Carrera - Oakley - Chloe mm. Alt er på lager! Leveringstid 1-3 dage til DK.

Naturprodukter fra Cosmos Co. Argan olie - Kaktus olie - Grønt ler mm.

Link til Amino ekspertbloggen, hvor jeg skriver om lidt af hvert...

Fra Svendborg
Tilmeldt 23. Nov 09
Indlæg ialt: 8
Skrevet kl. 16:54
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Kim,

Kan se at du står i en meget almindelig situation med en ny leverandør i Kina. Nu kender jeg ikke den konkrete situation, men kan da sige lidt om hvad jeg ville gøre i en lignende situationer. 

1) Du kan kun helt sikre dig mod snyderi ved at se varen eller få andre til at se varen inden levering og betaling. 

2) Jeg betaler normalt aldrig forud første gang jeg handler med en leverandør så langt væk. Det er først når jeg kender og stoler på leverandøren at det kan komme på tale. Selvom du nok kan forhandle bedre leveringsvilkår, er det dog med en ordre på små 4000 USD nok begrænset hvad du kan komme igennem med og du vil sandsynligvis ikke kunne skyde betaling og levering til længere end kajkanten i Hong Kong. 

3) Ved de første ordrer er det typisk enten TT alstå betaling forud eller med en remburs hvor betaling sket når varen er på skibet. 

Jeg ville stille krav om at hele eller størstedelen af betalingen foregår ved levering (COD som en anden skribent så klogt ovenfor foreslog), og så selv kvalitetskontrollere varen inden levering (eller få andre til det). Alternativt kunne en remburs åbnes, og modsat forudbetaling vil det  i hvert fald sikre at der sker en levering. Dog koster rembursen jo en 4-5000 kr., er ingen garanti for produkternes kvalitet, og så vil jeg mene er det kan være billigere og bedre at få nogen til at stå for kvalitetskontrollen.

Held og lykke med det.

Mvh

Martin

China Sourcing

Tilmeldt 30. Oct 09
Indlæg ialt: 5361
Skrevet kl. 17:04
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Det er sjældent at leverandører fra Kina gider bruge tid på COD for 4.000 usd. eller for noget andet beløb for den sags skyld. En ordre på omkring dkk 20.000 er ikke ret meget i Kina.

Nu ved jeg ikke om det er en trader eller fabrikken du handler med, og om de er leverandører til andre i forvejen, har du undersøgt det?

Når du ser de fleste steder, at der står TT eller L/C så er deres betalingsbetingelser bankoverførsel forud, alternativt western union, eller Letter of Credit. Men igen at lave en remburs (L/C) på 20.000 virker lidt overkill, men selvfølgelig ikke hvis du har fornemmelsen af du risikerer at blive snydt.

Har du ringet til dem nogensinde?

MVH

Køb ren argan olie her

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)