Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Status - værdisætning af lager?

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)
  • 1
Fra Roskilde
Tilmeldt 24. Aug 06
Indlæg ialt: 4506
Fra  Istol.dk Skrevet kl. 15:20
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej regnskabskyndige aminoer Smile

Ved optælling af lager, hvordan skal værdien så fastsættes? Er det ren indkøbspris, eller er det landed costs - dvs. værdi inkl. told & fragt?

Hilsen Morten

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 15:36
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Morten

Varelager opgøres normalt til laveste værdi eller genanskaffelsesprisen, d.v.s. normalt kostprisen incl. I.P.O. (indirekte produktionsomkostninger). I dette tilfælde vil jeg opgøre varelageret excl. told og fragt, og kun optage det til kostprisen.

Det bør fremgå af årsregnskabet, hvordan varelageret er værdiansat.

Håber dette hjælper.

Med venlig hilsen

Fra Roskilde
Tilmeldt 24. Aug 06
Indlæg ialt: 4506
Fra  Istol.dk Skrevet kl. 15:57
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Revisor.

Det var helt sikkert en stor hjælp Smile

Troede egentligt at alt - måske bortset fra fragt - skulle med, men så blev jeg klogere.

Jeg er glad for at jeg spurgte Smile

Hilsen Morten

Tilmeldt 29. Nov 10
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 16:05
Hvor mange stjerner giver du? :

Reg. Revisor TSP:
normalt kostprisen incl. I.P.O. (indirekte produktionsomkostninger). I dette tilfælde vil jeg opgøre varelageret excl. told og fragt, og kun optage det til kostprisen.

Hej Tonny,

Der er mange måder at opgøre kostprisen - men mere af nysgerrighed hvorfor vil ikke have tolden indregnet?

Henrik

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 16:43
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Henrik

Det er, som man siger, et rigtigt godt spørgsmål! Netop toldafgiften er der divergerende opfattelser om, hvorvidt denne skal tillægges kostprisen på varelageret. Personligt anser jeg den som en omkostning, som jeg normalt holder uden for varelageret, idet dette ikke er en egentlig tilgang til varelagerets kostpris.

Det jeg opfatter, som det vigtige omkring værdiansættelse af varelagre er, at principperne for værdiansættelsen af varelagre ikke ændres fra år til år.

Håber dette giver mening Confused, ellers kan jeg prøve igen.

Med venlig hilsen

Tilmeldt 29. Nov 10
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 17:00
Hvor mange stjerner giver du? :

Reg. Revisor TSP:
Netop toldafgiften er der divergerende opfattelser om, hvorvidt denne skal tillægges kostprisen på varelageret

Jotak - det giver skam udmærket mening. To vigtige pointer som du har: forklar princippet der er brugt i noterne og dels sørge for at der er kontinuitet i måden at gøre det på. Selv havde jeg nok valgt løsningen med både at tillægge told og fragt.

Henrik

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 17:07
Hvor mange stjerner giver du? :

Ja, præcis min pointe Yes

Tilmeldt 4. Feb 08
Indlæg ialt: 1314
Fra  Kirstens Quilt Skrevet kl. 17:19
Hvor mange stjerner giver du? :

Reg. Revisor TSP:

Netop toldafgiften er der divergerende opfattelser om, hvorvidt denne skal tillægges kostprisen på varelageret. Personligt anser jeg den som en omkostning, som jeg normalt holder uden for varelageret, idet dette ikke er en egentlig tilgang til varelagerets kostpris.

Husk dog, at værdiansættelsen til forsikringsselskabet SKAL omfatte told, fragt osv - alle de omkostninger, der vil være ved at få en tilsvarende vare på lager igen.

MVH
KIrsten

Kirsten www.kirstensquiltshop.dk

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 17:33
Hvor mange stjerner giver du? :

Ja, det er helt korrekt i forsikringsmæssige forhold.

Med venlig hilsen

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)