Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Transport af fødevare..

Side 1 ud af 2 (12 indlæg)
Fra Viby J
Tilmeldt 6. Feb 09
Indlæg ialt: 549
Skrevet kl. 00:48
Hvor mange stjerner giver du? :

Hejsa..

Er der nogen der ved om de store fragtfirmaer (ex. postdanmark, gls, Fedex, dhl osv) om de også kan kører med fødevarer + færdiglavet mad?

Evt. hvor fragtbilen er tilpasset til det - så koldt forbliver koldt, og varmt forbliver varmt?.. 

Eller er man nødt til, at finde tilpassede fragtfirmaer til dette? Og hvis det er sådan, kender i så nogen der har et godt et, der kører i hele Danmark?

(hvis du/i selv har et sådant firma, så skriv endelig også, så er jeg meget interesseret!)

Tak for hjælpen.. :)

mvh Uffe.. 

 

Tilmeldt 13. Aug 07
Indlæg ialt: 125
Skrevet kl. 00:51
Hvor mange stjerner giver du? :

hej

jeg tror du ikk du skal regne med at nogen af de nævnte udføre dette ...

tro du skal ha fat i en eller flere mindre vognmænd

hvilken kørsel er der tale om

mvh

kenneth olin

K olin transport

Fra Flensburg
Tilmeldt 22. Jan 09
Indlæg ialt: 414
Skrevet kl. 00:56
Hvor mange stjerner giver du? :

uffehs:

Hejsa..

Er der nogen der ved om de store fragtfirmaer (ex. postdanmark, gls, Fedex, dhl osv) om de også kan kører med fødevarer + færdiglavet mad?

Evt. hvor fragtbilen er tilpasset til det - så koldt forbliver koldt, og varmt forbliver varmt?.. 

Eller er man nødt til, at finde tilpassede fragtfirmaer til dette? Og hvis det er sådan, kender i så nogen der har et godt et, der kører i hele Danmark?

Jeg er nødt til at sige nej til dem alle, men BUDSTIKKEN i Billund kan

Budstikken, der er ejet af Post Danmark, går dermed ind på et helt nyt marked.

- I en tid med faldende pakkemængder har det været naturligt for os at se efter nye markeder med potentiale. Derfor har vi nu valgt at gå ind på markedet for udbringning af fødevarer, udtaler Carsten Dalbo, der er chef for Post Danmarks logistikforretning ifølge Landbrugsavisen.

Carsten Dalbo vurderer videre, at det også kunne være interessant for Post Danmark at gå ind på markedet for udbringning af mad til børnehaver, skoler og til de ældre.

Fra Flensburg
Tilmeldt 22. Jan 09
Indlæg ialt: 414
Skrevet kl. 00:57
Hvor mange stjerner giver du? :

SuperBest indgår aftale med Budstikken

3. december 2009
Budstikken, Post Danmark, SuperBest


Transportvirksomheden skal fremadrettet bringe fødevarer ud fra SuperBests nye internet-butik.

Budstikken, der er ejet af Post Danmark, går dermed ind på et helt nyt marked.

- I en tid med faldende pakkemængder har det været naturligt for os at se efter nye markeder med potentiale. Derfor har vi nu valgt at gå ind på markedet for udbringning af fødevarer, udtaler Carsten Dalbo, der er chef for Post Danmarks logistikforretning ifølge Landbrugsavisen.

Carsten Dalbo vurderer videre, at det også kunne være interessant for Post Danmark at gå ind på markedet for udbringning af mad til børnehaver, skoler og til de ældre.
Fra Viby J
Tilmeldt 6. Feb 09
Indlæg ialt: 549
Skrevet kl. 00:57
Hvor mange stjerner giver du? :

hej kenneth

tak for dit hurtige svar :)

Jamen det er lidt i forbindelse med et projekt jeg er ved at opstarte, hvor der nok bliver noget fragt af fødevarer (alle slags) og måske også færdigretter fra restauranter ud til kunderne.. Og hvis det kan lade sig gøre, så ville en dag-til-dag levering være rigtig godt.. 

Umiddelbart har jeg ikke styr på hvor fra varerne kommer - regner jeg med snart og få fundet ud af..

Men er det noget fragt du vil kunne ordne? og hvad ligger du så på i pris - skal nok komme med nærmere info når jeg ved det lidt mere specifikt?

tak for dit hurtige svar :)

mvh uffe

Tilmeldt 13. Aug 07
Indlæg ialt: 125
Skrevet kl. 01:00
Hvor mange stjerner giver du? :
Tilmeldt 7. Nov 08
Indlæg ialt: 566
Skrevet kl. 01:14
Hvor mange stjerner giver du? :

Det er kun et firma i DK som kan klare Google multitrans spørg efter jan munk,

preben

Fra Flensburg
Tilmeldt 22. Jan 09
Indlæg ialt: 414
Skrevet kl. 02:23
Hvor mange stjerner giver du? :

preben mortenwold:

Det er kun et firma i DK som kan klare Google multitrans spørg efter jan munk,

preben

http://www.multi-trans.dk/profil.htm

 

Tilmeldt 4. Feb 08
Indlæg ialt: 1314
Fra  Kirstens Quilt Skrevet kl. 08:32
Hvor mange stjerner giver du? :

uffehs:

hej kenneth

fragt af fødevarer (alle slags) og måske også færdigretter fra restauranter ud til kunderne.. Og hvis det kan lade sig gøre, så ville en dag-til-dag levering være rigtig godt.. 

HEj Uffe

Du skal nok starte med at sætte dig ind i reglerne for fødevarer og salg af fødevarer (du skriver det er alle slags). Konserves er ikke noget problem, men når vi snakker ferske madvarer er der nogle kølekæder der SKAL overholdes. Jeg tør slet ikke tænke på at spise en ret, der er lavet i går, og som leveres dagen efter, med mindre, den har været pakket ind i tøris, eller stået i køleskab. Det er i øvrigt heller ikke lovligt. Du kan finde reglerne hos fødevarerstyrelsen.

MVH
Kirsten

Kirsten www.kirstensquiltshop.dk

Tilmeldt 15. May 13
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 09:51
Hvor mange stjerner giver du? :

Det er korrekt at Budstikken har indgået aftale med Super Best om udbringning af fødevarer.. MEN det er ikke ens betydning med at alle deres biler er udstyret med korrekte materialer til transport af fødevarer. Faktisk er det meget få biler de har, som er varme/køle styrret - resten er alm varevogne.

Jeg arbejder selv for konkurrenten, og vi har samme betingelser som Budstikken - vi kører lidt med fødevarer, men biler er på ingen måde indrettet efter dette.

Du finder nogle få biler hos de mindre alm transportselskaber, så jeg ville nok finde en decideret vognmand som udelukkende kører fødevarer.

Side 1 ud af 2 (12 indlæg)