Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Transport/Nærdistribution - Nogen der har en idé om hvor lang tid?

Side 3 ud af 4 (37 indlæg)
Fra Flensburg
Tilmeldt 22. Jan 09
Indlæg ialt: 414
Skrevet kl. 12:50
Hvor mange stjerner giver du? :

Lige et spørgsmål, er det kun i dit område eller er det også pakker til hele Danmark og udlandet..

Fra Samsø
Tilmeldt 18. Oct 05
Indlæg ialt: 1479
Skrevet kl. 13:18
Hvor mange stjerner giver du? :

SCANDIEURO:

 

Hej Lanther der er godt nok mange som ofte kritisere dig for at støtte GLS for meget, men du har værktøjet parat med rette svar om lønninger..

Kompliment fra min sideYes

Ja, det er pointen, at man kan hjælpe andre uden at skulle stå til regnskab for hvem man er.

Mange er anonyme herinde og det kan også være OK, idet det er svarene der tæller.

Jeg har været selvstændig med flere typer virksomheder i over 30 år, så erfaring tæller absolut med.

mvh

 

 

Tilmeldt 30. Oct 09
Indlæg ialt: 5361
Skrevet kl. 13:18
Hvor mange stjerner giver du? :

SCANDIEURO:

Altså nu ved ikke helt hvor problemet er ... jeg kørte i sin tid da GLS hed Pakke Trans en bil i trekantområdet... - der kunne jeg levere fra kl. 08.00 om morgen - til kl. 15.00 omkring 250 pakker om dage - have ca. 70-80 steder - og afhentede pakker ca. 40 steder om dagen. - og kørte omkring 250 km om dagen....

Det var naturligvis lidt andre tider dengang, men ikke så meget, men hvis chaufføren er dygtig har en GPS - (TOM TOM WORK) - planlægger sine leveringstider rigtigt, så burde man godt kunne tjene penge i et begrænset leveringsområde,,, men det kræver selvfølgelig at man har pakker nok til at lave et ordentligt system.....

Det var lige lidt input...

Hej

Der er ikke rigtigt noget problem, alle her har givet nyttig information til brug for min idé og det er jeg meget taknemmelig for. Den type opgave jeg tænker på, skal laves med præcision og god logistik, og derfor søgte jeg hjælp blandt dem der kender til det :-)

Den største øvelse går ud på at få folk til at gennemskue deres månedlige forbrug, men det kan statistikker jo vise over en 3 mdr.´s periode.

Mvh

Køb ren argan olie her

Tilmeldt 30. Oct 09
Indlæg ialt: 5361
Skrevet kl. 13:28
Hvor mange stjerner giver du? :

SCANDIEURO:

Lige et spørgsmål, er det kun i dit område eller er det også pakker til hele Danmark og udlandet..

For dette projekt er det meget baseret på kundepotentialet hvor vægten er på København dernæst resten i postnr. op til 3000, men følgende byer kan have interesse efterfølgende: 3000-4100 og Odense, Trekantsområdet, Århus, Ålborg. Hele landet (de mest åbenlyse områder) burde kunne dækkes af noget der ligner 10 biler,

Har set dit tilbud om noget i Tyskland med en webshop, og det kunne måske godt blive interessant på sigt med et af mine andre produkter, men det vender jeg tilbage omkring, har gang i 5-6 projekter lige nu.

Køb ren argan olie her

Fra Flensburg
Tilmeldt 22. Jan 09
Indlæg ialt: 414
Skrevet kl. 13:43
Hvor mange stjerner giver du? :

Lagerslag123 - JEN:

SCANDIEURO:

Lige et spørgsmål, er det kun i dit område eller er det også pakker til hele Danmark og udlandet..

 

Har set dit tilbud om noget i Tyskland med en webshop, og det kunne måske godt blive interessant på sigt med et af mine andre produkter, men det vender jeg tilbage omkring, har gang i 5-6 projekter lige nu.

 

Nej det er nu også fordi jeg er i gang med at bygge et transportfirma op i Flensburg,,,, og der kunne det blive interessant at skaffe så mange pakker som muligt til fordeling i hele verden, da det er billigere at sende fra Tyskland som direkte fra Danmark og transittiden er den samme..

Fra Flensburg
Tilmeldt 22. Jan 09
Indlæg ialt: 414
Skrevet kl. 13:43
Hvor mange stjerner giver du? :

Lagerslag123 - JEN:

SCANDIEURO:

Lige et spørgsmål, er det kun i dit område eller er det også pakker til hele Danmark og udlandet..

 

Har set dit tilbud om noget i Tyskland med en webshop, og det kunne måske godt blive interessant på sigt med et af mine andre produkter, men det vender jeg tilbage omkring, har gang i 5-6 projekter lige nu.

 

Nej det er nu også fordi jeg er i gang med at bygge et transportfirma op i Flensburg,,,, og der kunne det blive interessant at skaffe så mange pakker som muligt til fordeling i hele verden, da det er billigere at sende fra Tyskland som direkte fra Danmark og transittiden er den samme..

Fra Vejle
Tilmeldt 9. Apr 07
Indlæg ialt: 113
Skrevet kl. 14:15
Hvor mange stjerner giver du? :

Lagerslag123 - JEN:
 

For dette projekt er det meget baseret på kundepotentialet hvor vægten er på København dernæst resten i postnr. op til 3000, men følgende byer kan have interesse efterfølgende: 3000-4100 og Odense, Trekantsområdet, Århus, Ålborg. Hele landet (de mest åbenlyse områder) burde kunne dækkes af noget der ligner 10 biler,

Hej Lagersalg

Pas på med transportbrancen, mange lover fanden et øre af bare for at få fat på kørslen, men så kommer der hurtigt forringede leverings betingelser ind i billedet når de kan se det ikke hænger sammen, så som ekstra pris pr. stop på sideveje, forhøjet dieseltillæg, ventepenge  m.v.

Du skal for din egen skyld regne baglæns på hvor mange penge du skal bruge for at forrente bil og chauffør/er til at varetage opgaven, derved kender du den omkostning du skal have dækket ind for at løsningen kan have potentiale for at blive en varig løsning for begge parter.

F.eks. Hvis du kender det ca. antal km den daglige tur vil være på f.eks. 250 km, hvor lang tid tager 1 aflæsning f.eks. 4 minutter, hordan er brændstofs økonomien på køretøjet,  f.eks.1,5 kr pr km.

Så er regnestykket:

250 km / 50 km/t =  5 timer a 250 kr = 1250 kr

38 stop x 4 miniutter = 2,5 time a 250 kr = 625 kr

250 km x 1,5 kr = 375 kr

Ialt 2250 kr / 38 stop = ca. 60 kr pr stop som er en realistisk pris på opgaven, hvorfor du skal sikre dig at du har de penge at arbejde med.

Har du dette beløb eller mere kan du med fordel købe / lease en vogn og ansætte en til at varetage opgaven, da du i så fald vil tjene penge på distributionen også.

Ønsker du ikke at have bøvlet med bil og chauffør, så find en seriøs samarbejdspartner som f.eks. http://www.easykurer.dk/ de distibuerer i alle de byområder du nævner, og tilbyder landsdækkende distribution til kr. 45 pr stop.

Har du mere at gi af, kan du købe en bedre service, eller blot nøjes med at tjene det mere på det.

Til orientering tjener alle på fragt i dag, f.eks. når du køber en sofa hos Ikea i Århus, vil de have 1200 kr. oveni hvis de skal levere den i f.eks. sønderjylland, vognmanden får kr. 350,- for kørslen, sådan er det bare.

Håber du får en fin forretning ud af dit koncept.

  

Tilmeldt 30. Oct 09
Indlæg ialt: 5361
Skrevet kl. 14:35
Hvor mange stjerner giver du? :

E-Concepter:

Lagerslag123 - JEN:
 

For dette projekt er det meget baseret på kundepotentialet hvor vægten er på København dernæst resten i postnr. op til 3000, men følgende byer kan have interesse efterfølgende: 3000-4100 og Odense, Trekantsområdet, Århus, Ålborg. Hele landet (de mest åbenlyse områder) burde kunne dækkes af noget der ligner 10 biler,

 

Hej Lagersalg

Pas på med transportbrancen, mange lover fanden et øre af bare for at få fat på kørslen, men så kommer der hurtigt forringede leverings betingelser ind i billedet når de kan se det ikke hænger sammen, så som ekstra pris pr. stop på sideveje, forhøjet dieseltillæg, ventepenge  m.v.

Du skal for din egen skyld regne baglæns på hvor mange penge du skal bruge for at forrente bil og chauffør/er til at varetage opgaven, derved kender du den omkostning du skal have dækket ind for at løsningen kan have potentiale for at blive en varig løsning for begge parter.

F.eks. Hvis du kender det ca. antal km den daglige tur vil være på f.eks. 250 km, hvor lang tid tager 1 aflæsning f.eks. 4 minutter, hordan er brændstofs økonomien på køretøjet,  f.eks.1,5 kr pr km.

Så er regnestykket:

250 km / 50 km/t =  5 timer a 250 kr = 1250 kr

38 stop x 4 miniutter = 2,5 time a 250 kr = 625 kr

250 km x 1,5 kr = 375 kr

Ialt 2250 kr / 38 stop = ca. 60 kr pr stop som er en realistisk pris på opgaven, hvorfor du skal sikre dig at du har de penge at arbejde med.

Har du dette beløb eller mere kan du med fordel købe / lease en vogn og ansætte en til at varetage opgaven, da du i så fald vil tjene penge på distributionen også.

Ønsker du ikke at have bøvlet med bil og chauffør, så find en seriøs samarbejdspartner som f.eks. http://www.easykurer.dk/ de distibuerer i alle de byområder du nævner, og tilbyder landsdækkende distribution til kr. 45 pr stop.

Har du mere at gi af, kan du købe en bedre service, eller blot nøjes med at tjene det mere på det.

Til orientering tjener alle på fragt i dag, f.eks. når du køber en sofa hos Ikea i Århus, vil de have 1200 kr. oveni hvis de skal levere den i f.eks. sønderjylland, vognmanden får kr. 350,- for kørslen, sådan er det bare.

Håber du får en fin forretning ud af dit koncept.

 

Mange tak for input, og regner baglæns, er netop det jeg forsøger. Så når jeg er kommet frem til, at hver ordre skal have et db på dkk 75, så er det ikke så skidt endda i forhold til at du kommer frem til dkk 60 i omkostninger med dine beregninger. Da hver ordre givetvis forventes at generere et db på dkk 150-200, så ser det ud til at tingene fint kan hænge sammen. Da den indledende idé er meget branchespecifik, så kan med fordel tilbyde virksomheder med leverancer til det segment et gratis lager mod betaling af f.eks. 45-50 per drop, og så er ens egen forretning ca. 50% finansieret.

Som skrevet tak for brugbart input. 

Køb ren argan olie her

Tilmeldt 27. Nov 09
Indlæg ialt: 305
Skrevet kl. 22:25
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Jeg kan måske hjælpe dig med distribution.Kender et par stykker i branchen,pris kommer an på hvad du ønsker.

 

Tilmeldt 30. Oct 09
Indlæg ialt: 5361
Skrevet kl. 22:41
Hvor mange stjerner giver du? :

businessonly:

Hej

Jeg kan måske hjælpe dig med distribution.Kender et par stykker i branchen,pris kommer an på hvad du ønsker.

 

Hej

Tak for dit tilbud, men hele konceptet skal bygges op omkring vore egne chauffører, da image og stabilitet er vigtige elementer i det der skal foretages. Dermed ikke sagt at andre er ustabile og ikke har et image, men des bedre de er, des dyrere er de ofte også. Og ved at indgå samarbejde med nogen omkring leverancer til noget nær kostpris grundet ønsket om forretning, så er vi vi som kunder dem der vil blive nedprioriteret mest når der for alvor kommer gang i business igen for transportbranchen. Og da det er egne produkter der skal leveres ud, så kræver det mere end hvis det blot er en transportopgave som skal løses af andre.

Men skulle det vise sig, mod mine forventninger, at der ikke er kørsel nok til 1 fuldtids chauffør, så skal jeg naturligvis i markedet efter en stabil chauffør, eller studerende som kan køre i tidsrummet 14.30 til 17.30.

Mvh. 

Køb ren argan olie her

Side 3 ud af 4 (37 indlæg)