Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Transport/Nærdistribution - Nogen der har en idé om hvor lang tid?

Side 1 ud af 4 (37 indlæg)
Tilmeldt 30. Oct 09
Indlæg ialt: 5361
Skrevet kl. 13:21
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Sidder med et koncept der omfatter leverancer ud til butikker i et afstemt geografisk område. Kunne f.eks. være butikker i postnr. 1000 - 2500.

Er der nogen med styr på transport der kan give et estimat på hvor mange drops en chauffør kan nå på en arbejdsdag? Der er tale om 1-2 kasser per sted på 3-10kg stk.

Er der nogen der alternativt ved hvor mange drops en GLS vognmand laver på en dag?

Er der nogen der allerede laver den slags og kan give en pris på hvad det koster med 10-30 drops per dag?

Håber der er nogen der kan give lidt info.

Godt Nytår.

 

Køb ren argan olie her

Tilmeldt 6. Sep 09
Indlæg ialt: 33
Skrevet kl. 16:18
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Kan du sende mig nogen flere detaljer på info@jattx.dk .

Hvad skal transporteres ?

Hvor skal det hentes?

Er det hverdag?

Gls har chauffør til at dække byer så de kan nok tage mellem 50-100 pakker om dagen.

 

Med venlig hilsen

Martin Mortensen

 

Tilmeldt 30. Oct 09
Indlæg ialt: 5361
Skrevet kl. 21:36
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Martin

Tak for svar.

Kan desværre ikke give yderligere informationer om produktet af flere årsager, herunder at der er ingen der gør tilsvarende på nuværende tidspunkt til målgruppen. Det er nonfood produkter og der kræves ingen specielle tilladelser og det er maks 3.500Kg transport så alm. kørekort.

Jeg er med på at GLS har en del biler i København, det der er vigtigt for mig at vide i min planlægning er, hvor mange steder i postområde 1000 til 2500 kan én chauffør nå på en dag, når man tager i betragtning at det er 3-10kg per sted.

Men når vi nu er ved GLS, hvad tjener en GLS chauffør per måned?

Det er udelukkende på hverdage. Der er dog intet til hinder for at der kan laves weekend-/aften kørsel for studerende eller andre der vil tjene ekstra penge.

Udgangspunktet vil for altid være København for alt op til postnr. 4000

 

Køb ren argan olie her

Tilmeldt 19. Mar 07
Indlæg ialt: 467
Skrevet kl. 01:12
Hvor mange stjerner giver du? :

Kan godt være jeg er lidt dum, men hvis det er 30 drops hver dag, med halvanden pakke pr. stop. hvorfor så ik hyre en chauffør til at køre dem for dig? Og selv lease bilen?

Mine meget hurtige (og det skal siges meget hurtige) udregninger siger, det er 45 pakker med i snit halvanden pakke pr. stop, og 30 stop. Af en pris på 39 kr. pr. pakke. (formoder det er ca. prislejet hvis man skal betale sig fra det), men kan godt være man kan få mængderabatter. Så giver 45*39*22 hverdage pr. måned, i portoudgifter alene 38610. Der kan du lease en varevogn for 5-7000 inkl. service, så er der lidt brændstof for en 3-4000 om måneden, og en chaufførløn på 25.000 inkl. diverse forsikringer (meget løseligt regnet, kender ikke eksakte tal) og så går det op i sidste ende...

Tilmeldt 30. Oct 09
Indlæg ialt: 5361
Skrevet kl. 01:43
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Hans

Du er bestemt ikke dum, og dit input rammer meget godt mine egne estimater og med 30 om dagen, så er det vel ca. 20 min. per leverance, da man givetvis ikke kan forvente mere end 6 timers effektivt arbejde.

Der er derfor god økonomi i mine beregninger, da jeg forventede at der minimum skulle tjenes 75,00 per leverance på varesalget. Øvelsen går så ud på i princippet at begrænse væksten til at man ikke lige pludselig skal have 2 vogne ved index 120, for så knækker kurven, men ellers kan det jo klares med lidt overarbejde indtil der er "plads" til næste vogn. Og i princippet kunne der køres i 2-holds skift. Hold 1 0800-15.30 som arbejdstid og hold 2 15.00-18.00 ved brug af løsarbejdere (studerende og andre der vil tjene lidt ekstra.)

Så tak for input og godt Nytår.

 

 

Køb ren argan olie her

Tilmeldt 27. Apr 07
Indlæg ialt: 6988
Fra  MobilTjek Skrevet kl. 01:51
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg kender en der har kørt for GLS (alm. kørekort), han fik 5.000 om ugen i fast hyre uanset hvor lang tid det tog ham. Dertil skal lægges feriepenge, pension, sygedage osv.

Sammenlign mobilpriser med eller uden abonnement

Tilmeldt 30. Oct 09
Indlæg ialt: 5361
Skrevet kl. 02:04
Hvor mange stjerner giver du? :

Nicolaj:

Jeg kender en der har kørt for GLS (alm. kørekort), han fik 5.000 om ugen i fast hyre uanset hvor lang tid det tog ham. Dertil skal lægges feriepenge, pension, sygedage osv.

Hej Nicolaj

Tak for input. Det svarer vel ca. også til ca. 25K per måned i udgifter for chauffør. Og arbejdsforholdende i forhold til GLS, vil være en del bedre i dette projekt, ingen tvivl om det.

Godt Nytår

 

Køb ren argan olie her

Fra Flensburg
Tilmeldt 22. Jan 09
Indlæg ialt: 414
Skrevet kl. 02:11
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej - hvad med afhentning af pakker til næste dags forsendelser, hvor mange afhentninger skal hver chauffør så have.... eller hvor kommer pakkerne fra - som man skal distribuere næste dag...

 

Bare lige et spørgsmål

Tilmeldt 27. Apr 07
Indlæg ialt: 6988
Fra  MobilTjek Skrevet kl. 02:21
Hvor mange stjerner giver du? :

Lagerslag123 - JEN:

Nicolaj:

Jeg kender en der har kørt for GLS (alm. kørekort), han fik 5.000 om ugen i fast hyre uanset hvor lang tid det tog ham. Dertil skal lægges feriepenge, pension, sygedage osv.

 

Hej Nicolaj

Tak for input. Det svarer vel ca. også til ca. 25K per måned i udgifter for chauffør. Og arbejdsforholdende i forhold til GLS, vil være en del bedre i dette projekt, ingen tvivl om det.

Godt Nytår

 

 

Godt nytår til dig også Smile

Der er nogle flere ting du skal have med i beregningerne. SH betaling, barnets første sygedag, evt. barsel, lønkørsel, forsikring osv. osv., så er du altså et stykke over 25.000 pr. måned i lønudgifter.

Sammenlign mobilpriser med eller uden abonnement

Fra Flensburg
Tilmeldt 22. Jan 09
Indlæg ialt: 414
Skrevet kl. 02:23
Hvor mange stjerner giver du? :

Normal beregner man lønsummen plus 33 % tillæg...

Side 1 ud af 4 (37 indlæg)