Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Frivillig betaling af restskat 2009, hvordan/hvor?

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)
Tilmeldt 27. Jun 09
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 12:21
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej,
(skriver som havende enkeltmandsvirksomhed)

jeg synes ikke jeg kan finde noget som helst information paa skat.dk mht hvordan man forudindbetaler skatten for 2009. Jeg fandt et indlaeg fra 2007 med flg informationer men er de stadig gyldige?

Netbank: Du kan vælge indbetalingskort med kortartkode 01 og kontonummer 4000978 eller overførsel til konto, registreringsnummer 3100, kontonummer 4000978. Husk at skrive dit CPR-nummer og indkomstår 2007 i feltet "Meddelelse til modtager". I din skattemappe på TastSelv Borger kan du efter 10. marts 2008 se og eventuelt kopiere din betalingsinformation. Vær opmærksom på, at nogle netbank-løsninger kræver, at du kopierer betalingsinformationen af flere gange.

På posthuset, i en bank eller via kuvertservice: Du kan indbetale restskat til SKATs girokonto 4000978, registreringsnummer 3100.

P.S. er det noedvendigt at have opdateret min private forskudsopgoerelse foer jeg forudindbetaler?

 

Tilmeldt 29. Nov 10
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 12:25
Hvor mange stjerner giver du? :
Tilmeldt 27. Jun 09
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 12:27
Hvor mange stjerner giver du? :

Tusind tak ... og Godt nytaar

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 13:38
Hvor mange stjerner giver du? :

Sidste dag var dog igår, så der ryger desværre dag-til-dag rente på.

... ligeså snart de erhvervsdrivende har vænnet sig til selv at skulle beregne det skyldige beløb og betale det før de får en opkrævning, vil jeg også begynde at påligge rykkergebyrer og morarente fra før fakturaen blev udstedt ;-)

Tilmeldt 14. May 06
Indlæg ialt: 127
Skrevet kl. 14:49
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg håber det er i orden, at jeg lige udnytter mig af denne tråd.

Jeg har på det link i anbefalede fra SKAT forsøgt at beregne min restskat. I min forskudsopgørelse for 2009 var der angivet, at jeg f.eks. havde et overskud af virksomhed på 10.000, Stipendier fra SU på 60.000 samt en renteindtægt på 1.000. Da disse er angivet i forskudsopgørelsen, har jeg jo bl.a. betalt skat af af de 10.000 tjent i virksomhed og de 60.000 jeg har fået fra SU.

Hvordan får jeg disse beløb modregnet den restskat der bliver beregnet - er der et sted i formularen, hvor disse skal indtastes?

Håber I forstår mit problem.
På forhånd tak.

Mvh. Dennis

Fra Næstved
Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 124
Fra  OMEGA SUPPORT Skrevet kl. 10:46
Hvor mange stjerner giver du? :

Dennis Madsen:
Hvordan får jeg disse beløb modregnet den restskat der bliver beregnet - er der et sted i formularen, hvor disse skal indtastes?

Under rubrikken "betalt skat" taster du det, du har betalt.

Tilmeldt 14. May 06
Indlæg ialt: 127
Skrevet kl. 11:05
Hvor mange stjerner giver du? :

Jørgen / Omega Support:

Dennis Madsen:
Hvordan får jeg disse beløb modregnet den restskat der bliver beregnet - er der et sted i formularen, hvor disse skal indtastes?

Under rubrikken "betalt skat" taster du det, du har betalt.

Men hvordan beregner jeg det beløb jeg har betalt?

Mvh. Dennis

Tilmeldt 29. Nov 10
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 11:08
Hvor mange stjerner giver du? :

Dennis Madsen:
Men hvordan beregner jeg det beløb jeg har betalt?

Du har vel bilag eller det fremgår af dit kontoudtog, hvad du har betalt løbende til SKAT.

Tilmeldt 14. May 06
Indlæg ialt: 127
Skrevet kl. 11:16
Hvor mange stjerner giver du? :

Henrik Krogh:

Dennis Madsen:
Men hvordan beregner jeg det beløb jeg har betalt?

Du har vel bilag eller det fremgår af dit kontoudtog, hvad du har betalt løbende til SKAT.

Hvad er det for et bilig/kontoudtog du omtaler? Jeg har ikke nogen arbejdsgiver der har indbetalt til SKAT. Det forholdsvis lille beløb jeg har angivet til overskud af selvstændig virksomhed og det beløb jeg får i SU har opbrugt mit frikort (eller hvad det hedder). Pengene udover frikortet er der jo betalt SKAT af, hen over året. Dvs. at jeg har modtaget et mindre beløb af SU fordi der er trukket SKAT af dem.

 

Mvh. Dennis

Tilmeldt 29. Nov 10
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 11:20
Hvor mange stjerner giver du? :

Dennis Madsen:
Pengene udover frikortet er der jo betalt SKAT af, hen over året. Dvs. at jeg har modtaget et mindre beløb af SU fordi der er trukket SKAT af dem


... og du bør kunne se hvor meget skat SU har tilbageholdt. Den sum lægger du sammen og indtaster i den rubrik som Jørgen henviste til.

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)