Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

FLEX levering med postdanmark

Side 2 ud af 2 (20 indlæg)
Fra Odense
Tilmeldt 3. Dec 09
Indlæg ialt: 391
Fra  Novitas A/S Skrevet kl. 12:41
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg synes det er en glimrende ide LANTHER foreslår. Hvis man skriver det i vilkårene, og gør kunderne opmærksomme på det, så kan man afskrive sig fra ansvaret, hvis kunden vælger flexlevering løsningen fra Post Danmark. Hvis man samtidigt som webshopejere har kvittering på sin afsendelse, så skulle problemet være løst.

Shipmondo.com | En komplet fragtløsning til din virksomhed.

Fra Samsø
Tilmeldt 18. Oct 05
Indlæg ialt: 1479
Skrevet kl. 12:48
Hvor mange stjerner giver du? :

Enkelt og nemt Yes

Godt Nytår

mvh

 

Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 14996
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 12:54
Hvor mange stjerner giver du? :

Indleveringsattest må være svaret ;D

Så kan afsender dokumentere den er afsendt, og det må herefter være på modtagers eget ansvar...

Billige designer Solbriller hos Customfit.eu

Tom Ford Solbriller -- Lacoste -- Carrera - Oakley - Chloe mm. Alt er på lager! Leveringstid 1-3 dage til DK.

Naturprodukter fra Cosmos Co. Argan olie - Kaktus olie - Grønt ler mm.

Link til Amino ekspertbloggen, hvor jeg skriver om lidt af hvert...

Fra Uldum
Tilmeldt 2. Aug 06
Indlæg ialt: 574
Fra  PetDreams.dk ApS Skrevet kl. 13:02
Hvor mange stjerner giver du? :

Ja, på maxibreve kan man lave en indleveringsattest, men så vidt jeg ved, koster det et beløb at skulle have post danmark til at godkende den, og derudover vil jeg tro man så skal stå i kø på posthuset hver dag for at få dem til at lave den.

Med hensyn til flex levering, så har dette altid kunnet lade sig gøre. Jeg har sendt masser af pakker som flex, hvor kunden beder om den sættes, og det er der juridisk ingen problemer med at fastslå er modtagers ansvar.

Det nye er, at modtager kan lave en aftale internt, som afsender ikke har indflydelse på, så post danmark sætter alle pakker der kommer til adressen uanset om den er afsendt med ønske om at blive sat et sted på adressen eller ej. Nu gør de det bare altid, hvis aftalen er lavet. Sådan har jeg forstået det ihvertfald.

Billigt Hundeudstyr Online

Fra Samsø
Tilmeldt 18. Oct 05
Indlæg ialt: 1479
Skrevet kl. 13:04
Hvor mange stjerner giver du? :

Fashion-Seller:

Indleveringsattest må være svaret ;D

Så kan afsender dokumentere den er afsendt, og det må herefter være på modtagers eget ansvar...

Det beviser bare, du har sendt forsendelsen afsted, ikke at modtager har modtaget den.

Modtager kan ikke påtage sig ansvar for, hvad andre gør!!

mvh

 

 

Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 14996
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 13:05
Hvor mange stjerner giver du? :

langvang:

Ja, på maxibreve kan man lave en indleveringsattest, men så vidt jeg ved, koster det et beløb at skulle have post danmark til at godkende den, og derudover vil jeg tro man så skal stå i kø på posthuset hver dag for at få dem til at lave den.

Der må jeg melde pas... Ved at de koster xx kr, men det er os det eneste... Men mon ik at man kunne lave en aftale med det lokale posthus evt?

Billige designer Solbriller hos Customfit.eu

Tom Ford Solbriller -- Lacoste -- Carrera - Oakley - Chloe mm. Alt er på lager! Leveringstid 1-3 dage til DK.

Naturprodukter fra Cosmos Co. Argan olie - Kaktus olie - Grønt ler mm.

Link til Amino ekspertbloggen, hvor jeg skriver om lidt af hvert...

Fra Samsø
Tilmeldt 18. Oct 05
Indlæg ialt: 1479
Skrevet kl. 13:11
Hvor mange stjerner giver du? :

langvang:

Det nye er, at modtager kan lave en aftale internt, som afsender ikke har indflydelse på, så post danmark sætter alle pakker der kommer til adressen uanset om den er afsendt med ønske om at blive sat et sted på adressen eller ej. Nu gør de det bare altid, hvis aftalen er lavet. Sådan har jeg forstået det ihvertfald.

 

Så begrænser du bare dit ansvar via vilkårende som kunden skal læse inden du sender noget.

mvh

 

Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 14996
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 13:11
Hvor mange stjerner giver du? :

LANTHER:

Det beviser bare, du har sendt forsendelsen afsted, ikke at modtager har modtaget den.

Modtager kan ikke påtage sig ansvar for, hvad andre gør!!

Okay havde bare forståelse af, at det var et bevis på at afsender havde sendt det pågældende brev, og at det derfor var modtages ansvar... Men har aldrig rigtig brugt det, da jeg boede  i DK, så har heller aldrig fået det undersøgt...

Billige designer Solbriller hos Customfit.eu

Tom Ford Solbriller -- Lacoste -- Carrera - Oakley - Chloe mm. Alt er på lager! Leveringstid 1-3 dage til DK.

Naturprodukter fra Cosmos Co. Argan olie - Kaktus olie - Grønt ler mm.

Link til Amino ekspertbloggen, hvor jeg skriver om lidt af hvert...

Fra Samsø
Tilmeldt 18. Oct 05
Indlæg ialt: 1479
Skrevet kl. 13:21
Hvor mange stjerner giver du? :

Fashion-Seller:
Okay havde bare forståelse af, at det var et bevis på at afsender havde sendt det pågældende brev, og at det derfor var modtages ansvar... Men har aldrig rigtig brugt det, da jeg boede  i DK, så har heller aldrig fået det undersøgt...

Det er jo også sådan, at hvis du ikke modtager en bestilt pakke, skal du altid henvende dig til afsender der så skal undersøge problemet.

Det kan aldrig være modtager der skal lege opdager, med mindre modtager har fraskrevet afsenders ansvar.

mvh

 

Fra Fjenneslev
Tilmeldt 24. Jul 07
Indlæg ialt: 244
Fra  MBM Data Skrevet kl. 00:11
Hvor mange stjerner giver du? :

En indleverings attest er blot et bevis på at du har indleveret en forsendelse til postbefordring på et posthus. Denne dokumentere at du har indleveret feks et brev den pågældende dato til videre postbefordring, og bruges feks til at dokumentere over for modtager at du afsendt et brev til den pågældende person.

Flex levering er ikke nyt produkt den har været på markedet i mange år, eneste forskel er nu at modtager indgår en aftale med PD om at alle leveringer skal leveres som flex og må stilles. Vælger man som modtager flexlevering er det på eget ansvar og erstatningspligten bortfalder. Har du som afsender sendt en forsendelse som pakke, er pakkelabel med track og trace nummer, samt skanninger fra du har indleveret til pakken er stillet hos modtager, dokumentation for at du har afsendt forsendelsen. Idet der vil være en skanning der hedder udleveret til modtager flexlevering. Da kunden har accepteret vilkårene for flex levering er hverken PD eller afsender erstatningspligtige. Hvis pakken der imod er forsvundet under transporten er det PD der er erstatningspligtig uanset om kunden er tilmeldt flex levering.

Med hensyn til maxibreve eller breve generalt er der ikke erstatningspligt medmindre de sendes som værdi eller rekommederet, så her er afsender ikke ringere stillet.

Man skal jo også have for øje at der nogle kunder der prøver og se om den går, idet det er nemt at sige man ikke har modtaget forsendelsen, og så sender afsender straks en ny forsendelse og wupti så har man scoret en gratis ting.

Med hensyn til fejl og forsvundene forsendelser er PD ikke dårligere end andre transportører, som feks GLS, ingen transportører kan sige sig fra hverken fejl eller forsvundene forsendelser.

Jeg har selv arbejdet for postdanmark så kender godt tallene, men kender også alle de sager hvor folk har påstået de ikke har modtaget forsendelsen, som er blevet afvist enten fordi det har kunne bevises at modtageren rent faktisk har modtaget pakken, eller at afsenderen har sendt forsendelsen til en forkert kunde, trækker man de sager fra sammenholdt med hvor mange forsendelser der bliver behandlet hver eneste dag, er det en noget mindre fejlprocent. PD gør et meget stort arbejde i at komme fejl og evt tyveri til livs, for det er hverken i deres eller kundernes interresse at ting forsvinder.

Og hvor mange herinde kan undsige sig fra at de feks har sagt til en afsender at de aldrig har modtaget rykkeren, den må være forsvundet i posten.?

Side 2 ud af 2 (20 indlæg)