De webshops som sender maxibreve får en ny udfordring med postdanmarks nye flex ordning.
I praksis aftaler modtageren med postdanmark at maxibreve må lægges på et mellem postdanmark og modtageren aftalt sted. Postdanmark afskriver alt ansvar overfor maxibrevet. Hvis et maxibrev forsvinder fra modtagerens adresse (grundet tyveri eller andet), vil en kunde henvende sig til webshoppen og sige at maxibrevet ikke er modtaget. Hvordan skal en webshop forholde sig? webshoppen vil aldrig få besked om flex levering der er aftalt mellem Postdanmark og modtageren. Jeg har snakket med en konsulent fra Postdanmark omkring problemet. Han kunne godt se problemet men mente ikke at Maxibreve hørte ind under ordningen. Det fremgår dog tydligt fra Postdanmark http://postdanmark.dk/cms/da-dk/Erhverv/produktjusteringer.htm |
Hej
Kan kun give dit ret i denne mulighed ikke er optimal for os som driver netbutik, da det er vores ansvar at vores kunder modtager varen i korrekt mængde og stand. Du skriver du sender som Maxibrev i dette tilfælde er post danmark ikke erstatningspligtige over for pakker der bliver væk, heller ikke hvis kunden ikke er tilmeldt flexlevering
Hvis du derimod benytter en pakkelabel med tvungen modtagerkvittering så vil denne ikke kunne afleveres på deres Flexleveringsaftale og post danmark vil skulle erstatte pakken hvis denne bliver væk.