Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Der mangler penge på min bankkonto

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)
Tilmeldt 30. Dec 09
Indlæg ialt: 7
Skrevet kl. 20:22
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har en bankkonto som kun vedrører mit enkeltmandsfirma.

Jeg kører regnskab i Summasummarum.

Problemet er, at beløbet på min bankkonto er 2817,- kr mindre end det der på kontoen "Bank" i mn kontoplan i Summasummarum.

Hvis jeg sammenligner "Alle bogførte kladdeposteringer" med bevægelser på bankkontoen, så stemmer de fuldstændig overens.

Nogen ideer til hvor jeg skal lede efter de manglende penge? Ved godt det lyder som et mystisk spørgsmål, men måske noget havde oplevet det samme og det så var nogle momskonti eller noget der skulle trækkes fra/lægges til.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 20:46
Hvor mange stjerner giver du? :

Det første sted jeg ville tjekke, såfremt du ikke allerede har gjort.

Stemmer din primo tal inden du begynder at stemme af. Altså fx. samme saldo i bank og bogføring pr. 30/11 2009.

Måske er der bogført noget med en forkert dato.

Mvh. Laila

Tilmeldt 22. Oct 08
Indlæg ialt: 901
Skrevet kl. 21:39
Hvor mange stjerner giver du? :

Dernæst kan du dobbelttjekke alle beløb igen. Måske har du skrevet en debet på kredit eller omvendt. Måske har du afstemt på kassen i stedet for banken osv.

Tilmeldt 30. Dec 09
Indlæg ialt: 7
Skrevet kl. 22:10
Hvor mange stjerner giver du? :

På "Alle bogførte kladdeposteringer" kan jeg se, at momsafregning ikke er afstemt på hverken Bank eller Kasse.

Kan det have noget med det at gøre? Hvor i SummaSummarum kan man se, at der er betalt moms?

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 22:36
Hvor mange stjerner giver du? :

?? Betalt moms....på momsafregningskontoen og bankkontoen.

Jeg ville prøve at sammenligne forskydningen bank primo/ultimo med bogføring peimo/ultimo.

/peter

Tilmeldt 30. Dec 09
Indlæg ialt: 7
Skrevet kl. 22:57
Hvor mange stjerner giver du? :

Ja, jeg afrenger jo moms hvert kvartal og skyldig moms betaler jeg jo fra kontoen i banken.

Men hvis det ikke registreres på bankkontoen i SummaSumarum, så vil der jo være en difference.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 22:59
Hvor mange stjerner giver du? :

Ja...du må jo finde posten i Summa på bnkkontoen!

Hvis den ikke er der...skal posten bogdøres.

/peter

Tilmeldt 30. Dec 09
Indlæg ialt: 7
Skrevet kl. 23:13
Hvor mange stjerner giver du? :

Ja, hvis jeg går i "Kontoplan" og finder "Bank" og dobbeltklikker på den, så står der intet om moms i listen over poster.

Så er spørgsmålet bare hvor jeg inder de poster der skal bogføres. Troede egentligt at SummaSummarum gjorde det automatisk.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 23:18
Hvor mange stjerner giver du? :

Nej...du skal bogføre/opdatere din kassekladde...således at du kan se posterne på kontospecifikationerne.

 

/peter

Tilmeldt 30. Dec 09
Indlæg ialt: 7
Skrevet kl. 23:36
Hvor mange stjerner giver du? :

Så for at jeg lige skærer det ud i pap for mig selv, så skal jeg, i kassekladden, indtaste Momsafregning på konto 66900 (momsafregning) med Bank som afstemningskonto. Hvis jeg skal indbetale moms, så indtastes negativt tal og hvis jeg skal have moms retur indtastes positivt tal.

Skal jeg bogføre på en bestemt dato eller kan jeg "bare" gøre det på dags dato?

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)