Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvad er fordelen ved selv at have et linkkatalog ?

Side 3 ud af 3 (27 indlæg)
Tilmeldt 27. Apr 07
Indlæg ialt: 6988
Fra  MobilTjek Skrevet kl. 01:00
Hvor mange stjerner giver du? :

Anders Sorensen:

Andreas Lolk:

Det er jo en måde at skabe et site, hvor indholdet kommer af sig selv. Hvis du kører hårdt på unikke titler og beskrivelser, så får du jo en masse indhold, som du ikke selv skal skrive. 

Det kan, hvis administreret ordentligt, give en god ekstra indtægt. 

Stiller li et par "dumme" spørgsmaal selvom de ikke findes Wink

De her linkkataloger tjekker de alle tilmeldinger op om de har skrevet en unik tekst, indhold osv? Kan linkkataloger ikke bare lade folk skrive hvad de vil og lade telmeldingerne komme ind uden at tjekke op paa noget?Eller hvad skal man tjekke/gøre for at faa et godt linkkatalog?

Nu siges der jo at naar man skal tilmelde sin side til et katalog skal det altid være unikke tekster til beskrivelsen af en side. Har det nogen betydning for selve dem der staar bag et linkkatalog hvis kunderne skriver det samme i hvert katalog?

 

 

Hvis links bare blev godkendt automatisk, så ville der komme en masse spam ind og det er vigtigt at det er unikke tekster, da google ellers ser det som duplicate content og så bliver du ikke fundet på søgninger og det er jo det der er hele pointen Smile

Sammenlign mobilpriser med eller uden abonnement

Tilmeldt 2. Jul 08
Indlæg ialt: 2813
Skrevet kl. 01:03
Hvor mange stjerner giver du? :

Nicolaj:
Hvis links bare blev godkendt automatisk, så ville der komme en masse spam ind og det er vigtigt at det er unikke tekster, da google ellers ser det som duplicate content og så bliver du ikke fundet på søgninger og det er jo det der er hele pointen Smile

Hi, hvordan tjekkes der for om det er unikke tekster? Man kan da vel ikke gaa 100.000 andre linkkataloger igennem for at se om de nu har skrevet en unik tekst eller det er det samme som staar et andet sted?

Tilmeldt 27. Apr 07
Indlæg ialt: 6988
Fra  MobilTjek Skrevet kl. 01:04
Hvor mange stjerner giver du? :

Anders Sorensen:

Nicolaj:
Hvis links bare blev godkendt automatisk, så ville der komme en masse spam ind og det er vigtigt at det er unikke tekster, da google ellers ser det som duplicate content og så bliver du ikke fundet på søgninger og det er jo det der er hele pointen Smile

Hi, hvordan tjekkes der for om det er unikke tekster? Man kan da vel ikke gaa 100.000 andre linkkataloger igennem for at se om de nu har skrevet en unik tekst eller det er det samme som staar et andet sted?

 

Jeg ved ikke hvordan de gør, men jeg kan forestille mig at de googler teksten.

Sammenlign mobilpriser med eller uden abonnement

Fra København
Tilmeldt 11. Mar 08
Indlæg ialt: 639
Fra  White Shark Media Inc. Skrevet kl. 01:33
Hvor mange stjerner giver du? :

Anders Sorensen:

Andreas Lolk:

Det er jo en måde at skabe et site, hvor indholdet kommer af sig selv. Hvis du kører hårdt på unikke titler og beskrivelser, så får du jo en masse indhold, som du ikke selv skal skrive. 

Det kan, hvis administreret ordentligt, give en god ekstra indtægt. 

Stiller li et par "dumme" spørgsmaal selvom de ikke findes Wink

De her linkkataloger tjekker de alle tilmeldinger op om de har skrevet en unik tekst, indhold osv? Kan linkkataloger ikke bare lade folk skrive hvad de vil og lade telmeldingerne komme ind uden at tjekke op paa noget?Eller hvad skal man tjekke/gøre for at faa et godt linkkatalog?

Nu siges der jo at naar man skal tilmelde sin side til et katalog skal det altid være unikke tekster til beskrivelsen af en side. Har det nogen betydning for selve dem der staar bag et linkkatalog hvis kunderne skriver det samme i hvert katalog?

Og hvad menes der ved "Det kan, hvis administreret ordentligt, give en god ekstra indtægt."? er det tilmeldingerne der skal adm. ordentligt?

Jo, der findes dumme spørgsmål - Hvis man stiller det samme flere gange.. 

Som Nicolaj skriver, så er det for at undgå DC, at man ikke tillader kopierede tekster i de fleste linkkataloger. 

Hvis administreret ordentligt er en henstilling til både, at tilmeldingerne skal være unikke og AdSense / affiliate skal sættes op ordentligt. 

Vil du gerne have mere succes med AdWords? Download min gratis danske AdWords bog på 189 sider!

Fra Herlev
Tilmeldt 16. Nov 09
Indlæg ialt: 44
Skrevet kl. 01:41
Hvor mange stjerner giver du? :

Der bliver snakket meget om hvad et linkkatalog kan bruges til, jeg ville personligt aldrig bruge et linkkatalog til at kigge efter en virksomhed eller en service, men derimod kun som et tool til at få et link på et keyword til en hjemmeside.

Er linkkataloger lavet i den spæde internet start som forsøg på at lave et brugbart opslagsværk eller er det et tool der er blevet opfundet for at kunne lave flere link for at ranke bedre og derved et marketing tool?

Hvis jeg skulle lave et linkkatalog ville jeg lave det som et niche katalog hvor det kun handlede om et emne for at kunne tilbyde et nemt overblik og finde nogle udbydere hurtigt og nemt, ville det overhovedet have nogle chancer for at få succes?, da der i forvejen er tonsvis af linkkataloger der bare flyder rundt derude uden nogen egentlig funktion andet end som et tool for at blive indekseret af google og få link?

har aldrig hørt om nogle der bruger et linkkatalog som opslagsværk eller som deres favorit tool!?

Fra Hillerød
Tilmeldt 10. Nov 07
Indlæg ialt: 2846
Skrevet kl. 01:44
Hvor mange stjerner giver du? :

Michael Fabrin Clausen:

Er linkkataloger lavet i den spæde internet start som forsøg på at lave et brugbart opslagsværk eller er det et tool der er blevet opfundet for at kunne lave flere link for at ranke bedre og derved et marketing tool?

Hvis jeg skulle lave et linkkatalog ville jeg lave det som et niche katalog hvor det kun handlede om et emne for at kunne tilbyde et nemt overblik og finde nogle udbydere hurtigt og nemt, ville det overhovedet have nogle chancer for at få succes?, da der i forvejen er tonsvis af linkkataloger der bare flyder rundt derude uden nogen egentlig funktion andet end som et tool for at blive indekseret af google og få link?

har aldrig hørt om nogle der bruger et linkkatalog som opslagsværk eller som deres favorit tool!?

Hej Michael,

Linkkataloger var simpelthen måden at navigere på i internettets barndom. Fandt man et godt og brugbart linkkatalog, gjaldt det bare om at få det bookmarket, så man kunne finde det igen. Yahoo, Jubii og mange flere startede deres karriere som rene kataloger uden crawling af nettet og den slags fancy detaljer.

Men jo, hvis et linkkatalog rent faktisk skal have en chance for at tiltrække jævnlige brugere, skal det netop være et niche katalog, der kan opfattes som den komplette ressource indenfor sit begrænsede emneområde. Det er jeg helt enig i.

Fra Århus
Tilmeldt 13. Feb 08
Indlæg ialt: 337
Skrevet kl. 21:20
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg startede mit linkkatalog udelukkende for at finde ud af hvorfor der er så mange der driver linkataloger. Ved hjælp af AdSense genererer siden en omsætning på 40-80 kroner om måneden, så når man kigger på den tid man bruger på at godkende tilmeldinger så er det virkelig en dårlig timeløn. Det er altså ikke på grund af pengene at man skal gøre det.

Det kan derimod være lidt sjovt at se på de tilmeldinger der kommer. Mange bruger jo linkbuilding fra linkkataloger når de skal lancere et nyt site, så man kan få lidt indsigt i hvilke sites der bliver startet op rundt omkring, samt deres SEO-strategi, altså hvilke søgeord de gerne vil findes på. Og det kan man sommetider lære lidt af.

Side 3 ud af 3 (27 indlæg)