Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Udlejningsbolig i Thailand - hvordan struktureres dette bedst?

Side 2 ud af 2 (16 indlæg)
Fra Hellerup
Tilmeldt 11. Apr 06
Indlæg ialt: 3722
Fra  CloudSprout Skrevet kl. 00:39
Hvor mange stjerner giver du? :

Rasmus Lindgren:
Var der evt. nogen der vidste hvordan man gjorde med momsen? Der bliver jo noget dyrere for danskere at bestille hvis jeg også skal opkræve moms?!

Nu er det jo ikke lige min boldgade, men umiddelbart er der måske et par mulige løsninger her:

- Opret et engelsk selskab (et limited) og send fakturaerne derfra. Bemærk at du stadig bliver beskattet i Danmark når du trækker pengene ud af selskabet.

- Istedet for et selskab kan du måske oprette en forening! (Den er jeg ikke helt sikker på).

 

Fra Kgs Lyngby
Tilmeldt 7. Apr 09
Indlæg ialt: 2798
Fra  Infospray Media Skrevet kl. 12:33
Hvor mange stjerner giver du? :

Lige en update på dette.

Jeg har snakket med min revisor ang. dette. På trods af at det ikke lige er hand speciale, så anbefalede han mig ikke at starte en virksomhed og leje ud gennem denne, men at købe huset privat. Udfordringen er lidt at jeg selv planlægger at bruge huset og der er en del skattemæssige konsekvenser hvis det er en virksomhed der ejer huset, men mig der anvender det (jeg vil få en hæftig beskatning).

Så indtil videre går jeg videre med planen om at købe skidtet privat.

Tilmeldt 11. Jan 10
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 13:28
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hej Rasmus,

Jeg vil umiddelbart råde dig til at overveje at investere i condominiums i Thailand. En ting er at du selv kan eje 100%, men som Jesper også nævner så har du ikke al den bøvl med vedligeholdelse af have og pool..typisk også nemmere at udleje en condo. Fyi...Månedlig omkostning til vedligeholdelse af egen pool i Hua Hin er ca 2500THB. Men selvfølgelig hvis du har besluttet dig for hus, så skal det naturligvis være et hus  Smile

Tjek evt ved thailandbolig.dk, jeg har før været i kontakt med dem...de er vist nok et norsk firma...og de viste mig faktisk flere special boliger til gode priser nær stranden som jeg var tæt på at købe, da de i mine øjne så ud til at være en fed investering....fik dog aldrig købt noget pga andre årsager. Men de har ihvertfald nogle interessante boliger, og det var ikke kun de sædvanlige boligprojekter som alle andre ejendomsmæglere viser dig flere km fra stranden.

Der er også et dansk firma, Orinetalinvest som har nogle nye boliger, jeg har dog ikke fået tid til at besigtige dem endnu.

Held og lykke med dit projekt...og sig til hvis du kommer til Hua Hin, så kan jeg fint vise dig lidt rundt.

Per fra Hua Hin

 

 

 

Fra KBH/Chiang Mai
Tilmeldt 4. Jun 09
Indlæg ialt: 419
Skrevet kl. 14:40
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hej Rasmus

Det første du skal afgøre med digslev er om de er villig til at en anden ejer dit hus her i Thailand, du kan ikke eje det ej heller et firma som du starter da det er tvilvsomt om det reelt er legalt, dog kan du leje på en 30 års kontrakt det skal tinglyses.

Det at købe et hus i Thailand med udlejning for øje er kun interessant hvis du selv vil bo der senerer, problemet er at lejen er gearet så du skal havde 20 år leje hjem får huset er betalt. Det er uden renter.

Så husk at du næppe kan få nogen bank til at financerer et lån da kun Thai Banker kan yde lån til fast egendom i Thailand, de vil med sikkerhed ikke låne dig penge mod et hus du aldrig kan eje!

Det lyder måske pesemistisk, men min erfaring og kendskab er fra 18 år i Thailand.

Hilsen Michael

Fra Kgs Lyngby
Tilmeldt 7. Apr 09
Indlæg ialt: 2798
Fra  Infospray Media Skrevet kl. 15:35
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Per

Mange tak for dit indlæg

MaiTai:
Jeg vil umiddelbart råde dig til at overveje at investere i condominiums i Thailand. En ting er at du selv kan eje 100%, men som Jesper også nævner så har du ikke al den bøvl med vedligeholdelse af have og pool..typisk også nemmere at udleje en condo. Fyi...Månedlig omkostning til vedligeholdelse af egen pool i Hua Hin er ca 2500THB. Men selvfølgelig hvis du har besluttet dig for hus, så skal det naturligvis være et hus  Smile

Det er jeg klar over og det er taget med i budgettet og ja... jeg har besluttet mig...Smile

MaiTai:
Tjek evt ved thailandbolig.dk, jeg har før været i kontakt med dem...de er vist nok et norsk firma...og de viste mig faktisk flere special boliger til gode priser nær stranden som jeg var tæt på at købe, da de i mine øjne så ud til at være en fed investering....fik dog aldrig købt noget pga andre årsager. Men de har ihvertfald nogle interessante boliger, og det var ikke kun de sædvanlige boligprojekter som alle andre ejendomsmæglere viser dig flere km fra stranden.

Har kigget en del, men er faktisk ikke faldet over denne side, jeg tager en kigger tak.

MaiTai:
Der er også et dansk firma, Orinetalinvest som har nogle nye boliger, jeg har dog ikke fået tid til at besigtige dem endnu.

Jeg tager en kigger tak.

MaiTai:
Held og lykke med dit projekt...og sig til hvis du kommer til Hua Hin, så kan jeg fint vise dig lidt rundt.

Jo tak Smile Målet er stadig næste vinter. Jeg har fundet boligen jeg gerne vil have, men desværre er det et par år gammelt projekt, så alle husene er solgt. Men det kan jo være at nogen ønsker at sælge her i kølvandet på finanskrisen.

Fra Kgs Lyngby
Tilmeldt 7. Apr 09
Indlæg ialt: 2798
Fra  Infospray Media Skrevet kl. 15:50
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Michael

Mange tak for dit indlæg

Michael:
Det første du skal afgøre med digslev er om de er villig til at en anden ejer dit hus her i Thailand, du kan ikke eje det ej heller et firma som du starter da det er tvilvsomt om det reelt er legalt, dog kan du leje på en 30 års kontrakt det skal tinglyses.

Ja det er jeg klar over. Mange lover faktisk 2x30år. Personligt foretrækker jeg dog at eje, så hvis jeg kan slippe afsted med at oprette en thailandsk virksomhed gør jeg nok det.

Michael:
Det at købe et hus i Thailand med udlejning for øje er kun interessant hvis du selv vil bo der senerer, problemet er at lejen er gearet så du skal havde 20 år leje hjem får huset er betalt. Det er uden renter.

Det er lidt forskelligt. Nogen projekter lover så meget som 7-10% garanteret legeindtægt i 3 år. Ud over dette har jeg faktisk allerede startet på en lille booking side som forhåbligt skiller mig lidt ud fra konkurrencen.

Michael:
Så husk at du næppe kan få nogen bank til at financerer et lån da kun Thai Banker kan yde lån til fast egendom i Thailand, de vil med sikkerhed ikke låne dig penge mod et hus du aldrig kan eje!

Jeg har rigeligt med friværdi i mit hus her i DK og god luft i økonomien, så selve finansieringen burde ikke give problemer.

Michael:
Det lyder måske pesemistisk, men min erfaring og kendskab er fra 18 år i Thailand.

Det er skam fint, men hvis det var noget helt er pommeren til, havde du nok ikke boet der i 18 år Smile. Hvis jeg skulle lytte til alle dem der siger at det ikke kan lade sig gøre, så ville jeg jo aldrig komme til Thailand. Pt arbejder jeg en del med begrebet lifestyle design og jeg arbejder fx. også kun halvdelen af året. Det er der nok også mange pessimister der har noget at sige noget om Smile. Men mange tak for inputtet

Side 2 ud af 2 (16 indlæg)