Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

aktiegevinst og annonceindtægter i forhold til SKAT

Side 1 ud af 1 (1 indlæg)
  • 1
Fra Brønshøj
Tilmeldt 11. Jul 06
Indlæg ialt: 232
Skrevet kl. 18:49
Hvor mange stjerner giver du? :

Først og fremmest skal det siges at jeg er en privatperson og ikke et firma.

I det forløbne år har jeg tjent lidt håndører på annoncer (fra TradeDoubler, Adsende etc) på nogle hjemmesider men hvordan skal disse opgives til skat både i forhold til års- og forskudsopgørelse? Jeg har selvfølgelig en rubrik 10, der er personlig indkomst men der er vel ikke noget med AM-bidrag og pensionsopsparing på disse indtægter, men hvor skal mine annonceindtægter så angives? Jeg går ikke ud fra at hverken TradeDoubler, Google eller andre angiver beløbet til SKAT hvorfor jeg vel selv skal angive dette? Som privat kan jeg fra disse indtægter vel heller ikke trække eventuelle omkostninger?

Jeg har ligeledes leget en smule med aktier og det med lille et overskud, men hvor skal denne gevinst angives, altså rubrik nummer, og hvilke tal skal jeg opgive? Lad os fx sige, at jeg har købt aktier for 100 og solgt for 300 så er der en gevinst på 200, men da det jo koster gebyrer at købe/sælge, 20, samt have et depot, 10, er der kun 170 tilbage til mig - så skal der angives 200, 170 eller et helt tredje beløb?

Kim Larsen | kim@soze.dk | soze.dk
alkoholprocent.dk | blomsterdekoratoer.dk | hopogdans.dk

Side 1 ud af 1 (1 indlæg)